Strona 1 z 1
Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 21 maja 2012, 23:34
autor: Lukasz_TG
Może to troche nie odpowiedni dział, ponieważ rzecz tyczy się Fiata Coupe 16VT którego chce ocalić od zapomnienia. Oczywiście wiem jak wymienić rozrząd, problem tkwi w naprężeniu paska, nie wiem jak ma być poprawnie naprężony, tzn czy napinacz ma jakies cechy, czy musze jakiegoś sprzętu specjalistycznego użyć.
Pozdrawiam
Odp: Naprężenie paska rozrządu w 16VT
: 22 maja 2012, 0:21
autor: dawidson
Według podręcznika jest narzędzie do ustalania naprężenia paska. Ja vox każdym razie robię metodą TNO i jak na razie jeździ.
Nie zapomnij wymienić paska do wałków balansujących i jego rolki. Jego urwanie to prawie pewna blokada paska rozrządu i remont silnika.
viva la macchina!
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 22 maja 2012, 23:01
autor: Lukasz_TG
Dzięki za odpowiedz.
Oczywiście wymieniam wszystko łącznie z paskiem balansowym, rolkami i napinaczem. Jednak nadal nie wiem jak napiąć ten pasek

Nie posiadam żadnej serwisówki
Pozdrawiam
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 21 cze 2012, 0:31
autor: Lukasz_TG
Witam w końcu mam troche czasu, no i wszystko co potrzebne do wymiany rozrządu.
Ale mam jeszcze jeden problem, mianowicie od zawsze coś stukało w silniku, stukot wskazywał na łożysko. Paski osprzętu zdjęte no i bez zmian. Więc po kolei zabrałem się za pasek balansów, okazało się, że łożysko napinacza praktycznie rosypało mi się w rękach
Planuje zrobić tak na próbe założyć tylko pasek rozrządu z nowym napinaczem (bez balansowego) wtedy zobacze czy stukanie ustanie.
Chyba, że ktoś ma inny pomysł.
Pozdrawiam
Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 21 cze 2012, 0:36
autor: dawidson
Ja jeżdżę bez paska balansujących. Poza odrobiną wibracji problemów brak.
Skoro i tak masz samochód z górze to zobacz czy nie stuka panewka.
Panewki nie kosztują dużo a przynajmniej będziesz miał spokojną głowę.
Co do napięcia paska to albo Fiat i właściwy przyrząd albo TNO ( Tak Na Oko)
viva la macchina!
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 21 cze 2012, 19:47
autor: Lukasz_TG
Dzięki za odpowiedz.
Jednak mam problem ze śrubą na wale za cholere nie chce puścic

Wiem, że ma lewy gwint.
Pozdrawiam
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 20:56
autor: Lukasz_TG
Dobra rura i wszystko puści. Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 22:19
autor: dawidson
Dokładnie, ta śruba jest przykręcona naprawdę mocno. No i odkręca się w prawno, ale o tym już wiesz
viva la macchina!
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 22:48
autor: lordabarth
Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna

O którą rolkę chodzi?
Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 23:07
autor: dawidson
Zapewne o tą która napina pasek balansujących.
viva la macchina!
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 23:15
autor: Lukasz_TG
lordabarth pisze:Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna

O którą rolkę chodzi?
O prowadzącą pasek rozrządu (to ta na wałku balansowym) normalnie powinna być wieczna, niestety u mnie jest zatarta

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 27 cze 2012, 23:23
autor: dawidson
Ciesz się, że wogóle da się ją jeszcze kupić
viva la macchina!
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 29 cze 2012, 22:34
autor: Lukasz_TG
Rolka wymieniona, wszystko poskładane.
Radze zwracać uwage na stan tej rolki. U mnie stary pasek był tak słabo napięty, że w ogóle nie miał kontaktu z tą rolka. Jeźeli założymy nowy pasek i poprawnie napniemy a rolka będzie zatarta to pasek się niechybnie stopi.
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 14 paź 2012, 18:48
autor: nicpon
Chciałbym tylko podpytać o szczegóły jazdy bez paska od balansów.. Coś czytałem, że dodaje 5-7KM? Poza tym wiadomo, odchodzi trochę od serwisu, dochodzi trochę pewności, bo nie ma się co zerwać
Jak trzeba ustawić te wałki, żeby po zdjęciu paska nie było żadnej kolizji? Trzeba je jakoś usztywnić, czy nie ma opcji żeby się przekręciły?
Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu
: 15 paź 2012, 19:36
autor: Mariusz91
Moje 2.0 16v jeździło jakiś czas bez paska (a raczej z zerwanym) od balansów. Różnica... hmm.. jedynie to że silnik się troszkę mniej telepie... jak na mój gust bajer przereklamowany

Na pewno nie ma to wpływu na moc silnika, jedynie na kulturę pracy. Balanse ustawia się na znakach. Nie potrzeba do tego jakiś specjalistycznych narzędzi.