Strona 1 z 1

Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 21 maja 2012, 23:34
autor: Lukasz_TG
Może to troche nie odpowiedni dział, ponieważ rzecz tyczy się Fiata Coupe 16VT którego chce ocalić od zapomnienia. Oczywiście wiem jak wymienić rozrząd, problem tkwi w naprężeniu paska, nie wiem jak ma być poprawnie naprężony, tzn czy napinacz ma jakies cechy, czy musze jakiegoś sprzętu specjalistycznego użyć.

Pozdrawiam

Odp: Naprężenie paska rozrządu w 16VT

: 22 maja 2012, 0:21
autor: dawidson
Według podręcznika jest narzędzie do ustalania naprężenia paska. Ja vox każdym razie robię metodą TNO i jak na razie jeździ.
Nie zapomnij wymienić paska do wałków balansujących i jego rolki. Jego urwanie to prawie pewna blokada paska rozrządu i remont silnika.

viva la macchina!

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 22 maja 2012, 23:01
autor: Lukasz_TG
Dzięki za odpowiedz.

Oczywiście wymieniam wszystko łącznie z paskiem balansowym, rolkami i napinaczem. Jednak nadal nie wiem jak napiąć ten pasek :) Nie posiadam żadnej serwisówki :)

Pozdrawiam

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 21 cze 2012, 0:31
autor: Lukasz_TG
Witam w końcu mam troche czasu, no i wszystko co potrzebne do wymiany rozrządu.

Ale mam jeszcze jeden problem, mianowicie od zawsze coś stukało w silniku, stukot wskazywał na łożysko. Paski osprzętu zdjęte no i bez zmian. Więc po kolei zabrałem się za pasek balansów, okazało się, że łożysko napinacza praktycznie rosypało mi się w rękach :)

Planuje zrobić tak na próbe założyć tylko pasek rozrządu z nowym napinaczem (bez balansowego) wtedy zobacze czy stukanie ustanie.

Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Pozdrawiam

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 21 cze 2012, 0:36
autor: dawidson
Ja jeżdżę bez paska balansujących. Poza odrobiną wibracji problemów brak.

Skoro i tak masz samochód z górze to zobacz czy nie stuka panewka.
Panewki nie kosztują dużo a przynajmniej będziesz miał spokojną głowę.

Co do napięcia paska to albo Fiat i właściwy przyrząd albo TNO ( Tak Na Oko) :)

viva la macchina!

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 21 cze 2012, 19:47
autor: Lukasz_TG
Dzięki za odpowiedz.

Jednak mam problem ze śrubą na wale za cholere nie chce puścic :) Wiem, że ma lewy gwint.

Pozdrawiam

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 20:56
autor: Lukasz_TG
Dobra rura i wszystko puści. Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 22:19
autor: dawidson
Dokładnie, ta śruba jest przykręcona naprawdę mocno. No i odkręca się w prawno, ale o tym już wiesz ;)

viva la macchina!

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 22:48
autor: lordabarth
Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)
O którą rolkę chodzi?

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 23:07
autor: dawidson
Zapewne o tą która napina pasek balansujących.

viva la macchina!

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 23:15
autor: Lukasz_TG
lordabarth pisze:
Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)
O którą rolkę chodzi?
O prowadzącą pasek rozrządu (to ta na wałku balansowym) normalnie powinna być wieczna, niestety u mnie jest zatarta 8-O

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 27 cze 2012, 23:23
autor: dawidson
Ciesz się, że wogóle da się ją jeszcze kupić ;)

viva la macchina!

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 29 cze 2012, 22:34
autor: Lukasz_TG
Rolka wymieniona, wszystko poskładane.

Radze zwracać uwage na stan tej rolki. U mnie stary pasek był tak słabo napięty, że w ogóle nie miał kontaktu z tą rolka. Jeźeli założymy nowy pasek i poprawnie napniemy a rolka będzie zatarta to pasek się niechybnie stopi.

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 14 paź 2012, 18:48
autor: nicpon
Chciałbym tylko podpytać o szczegóły jazdy bez paska od balansów.. Coś czytałem, że dodaje 5-7KM? Poza tym wiadomo, odchodzi trochę od serwisu, dochodzi trochę pewności, bo nie ma się co zerwać :D
Jak trzeba ustawić te wałki, żeby po zdjęciu paska nie było żadnej kolizji? Trzeba je jakoś usztywnić, czy nie ma opcji żeby się przekręciły?

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

: 15 paź 2012, 19:36
autor: Mariusz91
Moje 2.0 16v jeździło jakiś czas bez paska (a raczej z zerwanym) od balansów. Różnica... hmm.. jedynie to że silnik się troszkę mniej telepie... jak na mój gust bajer przereklamowany :D Na pewno nie ma to wpływu na moc silnika, jedynie na kulturę pracy. Balanse ustawia się na znakach. Nie potrzeba do tego jakiś specjalistycznych narzędzi.