Strona 1 z 1

Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 02 cze 2012, 19:37
autor: Murzynek
Witam. Mam problem z kappą 16v turbo. Od pewnego czasu jeździ w "trybie awaryjnym" odcina paliwo i szarpie dochodząc do 3000 obrotów. Stało się to po wymianie silnika i postoju 5 miesięcznym. Mechanik powiedział, żebym kupił drugi komputer i przeprogramował. Rzekomo tańszym rozwiązaniem jest wymiana komputera, stacyjki i immobilisera jako kompletu. Poradźcie proszę co można by zrobić, nie jest to tragedią, bo znalazłem sprzedawcę na allegro takiego kompletu. Z przeprogramowaniem byłby problem odległość itp, natomiast nie wiem jak wygląda stacja immo i gdzie się znajduje. Będę wdzięczny za wszelkie porady w tym temacie.

Re: Tryb awaryjny

: 02 cze 2012, 19:47
autor: Krissu1980
Murzynek pisze:Witam. Mam problem z kappą 16v turbo. Od pewnego czasu jeździ w "trybie awaryjnym" odcina paliwo i szarpie dochodząc do 3000 obrotów. Stało się to po wymianie silnika i postoju 5 miesięcznym. Mechanik powiedział, żebym kupił drugi komputer i przeprogramował. Rzekomo tańszym rozwiązaniem jest wymiana komputera, stacyjki i immobilisera jako kompletu. Poradźcie proszę co można by zrobić, nie jest to tragedią, bo znalazłem sprzedawcę na allegro takiego kompletu. Z przeprogramowaniem byłby problem odległość itp, natomiast nie wiem jak wygląda stacja immo i gdzie się znajduje. Będę wdzięczny za wszelkie porady w tym temacie.

O ile wiem w kappie wystarczy odłączenie źródła prądu na jakiś czas do resetu komputera, obstawiałbym raczej jakiś niepodłączony czujnik

Re: Tryb awaryjny

: 02 cze 2012, 20:01
autor: Murzynek
Na kodach błędów wywala za każdym razem czujnik wału i jeszcze jakiś, obydwa wymienione, błąd wyskakuje ponownie. Przy wymianie jednego z czujników, nie chciał opalić w ogóle. Odłączany akumulator na kilka dni, bez skutku. Przy szarpaniu powyżej 3000 obrotów komunikat "motor steueranlage defekt"

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 02 cze 2012, 20:39
autor: argenta67
Komputer nie jest winien potrzebna dobra diagnostyka.

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 12:05
autor: Murzynek
W mojej okolicy z diagnostyką jest problem. Kasują mi kody błędów i mówią o wymianie czujników. Wymiana czujników nic nie dała, pieniądze w błoto, a za badania każdorazowo 100-150 PLN. Ogólnie tylko KTS ma głębszy dostęp i ówże mechanik stwierdził, że komputer do wymiany.

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 13:02
autor: stabraf
Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 13:44
autor: argenta67
stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 15:26
autor: Bichoń
argenta67 pisze:
stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.
Dokładnie. Można użyć zestawu: Euroscan + visa, czyli laptopa z dwoma COMami... Mi się udało skompletować zestaw za jakieś 300-400zł, ale miałem też dużo szczęścia.

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 15:32
autor: stabraf
argenta67 pisze:
stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.
A to Ci ... : gafa :
Przepraszam ;)

Odp: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 16:39
autor: dawidson
A 2,0 16v lub 16vT da się wogóle ruszyć czymś innym niż StarTrek?

Np u mnie w Delcie to jedyne co działa w warunkach domowych.

viva la macchina!

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 16:47
autor: Bichoń
Napisałem wyżej, że euroscanem (wersja na dwa porty szeregowe). Działa to ze starszymi modelami (z deltą 1.8 8v też się tym łączę). A co to wogóle jest star trek?

Odp: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

: 03 cze 2012, 17:00
autor: dawidson
Program do diagnostyki.

viva la macchina!