Strona 1 z 1

Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym postoju

: 07 cze 2012, 11:03
autor: ssko
Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 07 cze 2012, 20:03
autor: argenta67
ssko pisze:Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
Pierwsza kontrola to np na tydzień pusty zbiornik gazu i jazda tylko na PB.

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 11 cze 2012, 10:38
autor: ssko
witam
próbowałem jeździc na samym PB. Chyba zostaje podjechanie do serwisu w żorach i podłączenie pod kompa :(.
Znowu wydatek :)

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 11 cze 2012, 17:06
autor: przedszkolak
Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 11 cze 2012, 17:14
autor: argenta67
przedszkolak pisze:Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.
Może koledze łaskawie pokażesz ten filtr paliwa w Thesis bo może on nie wie gdzie on jest i jak go sie wymienia. A ja jestem ciekawy co ma wspólnego do odpalania na Pb filtr gazu.

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 12 cze 2012, 2:02
autor: przedszkolak
Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.

Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.

Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.

Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 12 cze 2012, 6:45
autor: argenta67
: brawa : : brawa : : brawa :
przedszkolak pisze:Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.

Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.

Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.

Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku
Post dla wszystkich co chcą zdobywać wiedzę zakończony twierdzeniem
przedszkolak pisze: Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób
:ojej: zapraszamy do przedszkola :lol: :lol: :lol:

przedszkolak : ok2 :

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 14 cze 2012, 20:24
autor: 1przemek
Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 14 cze 2012, 20:33
autor: argenta67
1przemek pisze:Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?
Pierwsza rada to uzupełnij profil to tu a co dotyczy się auta to konieczna poprawna diagnoza bo po przez sieć jakoś nie widać.

C.D.
no to teraz więcej szczegółów czyli czy masz Lpg? od kiedy takie problemy? jakaś historia auta, itp, itd, bo tak to tylko fusy :noco:

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 15 cze 2012, 11:24
autor: intelceleronm
Witajcie,

Dołączam do dyskusji jako nowy użytkownik thesis ( zakupiona 2 dni temu), wersja: 3.0 V6 2002 rok, 154 tys kilometrów, granatowa, z Holandii, sekwencyjna instalacja gazowa: KME/BORMECH/TOMASETTO/VALTEK/SEMPERIT, instalacja gazowa założona już w Polsce w kwietniu 2012 roku, auto kupiłem dwa dni temu.

Czy faktycznie silniki lancii dobrze tolerują instalację gazową? Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji, jak to czynić poprawnie.
Będę wdzięczny za wszelkie cenne informacje, zarówno pozytywne, jak i negatywne ;)

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 15 cze 2012, 20:26
autor: AreBie
Co do problemu z odpalaniem, zakręć zawór na butli, wypal gaz i zostaw na PB. Jeśli odpali bez problemu to do wymiany masz elekrtozawór w reduktorze lub wtryski gazowe. (Miałem taki przypadek w poprzednim aucie, elektrozawór był nieszczelny i zalewało silnik gazem jak stał)

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

: 19 cze 2012, 11:53
autor: 1przemek
Odłączyłem instalację i okazało się to samo - prawdopodobnie zalewało gazem. Dzięki Panowie za pomoc.