Strona 1 z 2

Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 15 lip 2012, 23:17
autor: Piotr84
Od jakiś 5-6 dniu auto straciło mocy. Kopa dostaje w granicach 2600-2800obrotów.
Wrzucam log. Proszę o analizę - jeśli czegoś brakuje proszę o info, powtórzę test.

Samochód jest przed wymiana rozrządu, filtrów i oleju.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 16 lip 2012, 7:31
autor: Ramzes_II
Sprawdź elektrozawór podcisnienia na chłodnicy - sterowanie VNT. Bylo o tym na forum już.

Logujesz:

Obroty silnika

Dawka paliwa ogólna

Cisnienie RAIL

Mierzone cisnienie doładowania

Mierzona masa powietrza

Pozycja pedału przyśpieszenia (%)

test wykonujesz na 3 lub 4 biegu, przy stałych obrotach 1500/min wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu i trzymasz go aż silnik osiągnie 4 tys obr., po czym możesz go zwolnić.
Najlepiej robić test na 4 biegu - wiem ze droga musi byc prosta i długa, bo i prędkość będzie znaczna, ale wychodzi najbardziej miarodajnie.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 16 lip 2012, 23:05
autor: Piotr84
Wrzucam log. Niestety nie mogłem zlokalizować pozycji które wymieniałeś. mam nadzieje jednak że dzisiejszy log da większy obraz niż wczorajszy.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 17 lip 2012, 7:07
autor: Ramzes_II
Problemem jest zbyt niska wartość doładowania.
U Ciebie osiąga 2100 mBarów, a powinno skoczyc nawet do 2500, co po odjęciu ciśnienia atmosferycznego da nam wartość doładowania:
2170-998 = 1172 mBara doładowania, a powinno dmuchnąć prawie 1500.

Objaw jaki opisujesz, oraz to co pokazuje LOG wskazuje na niepracującą prawidłowo turbosprężarkę - a dokładnie brak pracy zmiennej geometrii VNT.
Winę za to ponosi wg częstotliwości występowania:
1. Elektrozawór sterujący VNT (jest gdzies koło chłodnicy) lubi się zacinac, brudzic. Jest na forum opisane czyszczenie.
2. Nieszczelne wężyki podcisnienia do elektrozaworu - turbiny
3. Zapieczone kierownice powietrza w turbo.

Zajmij się punktem 1. Powinno Ci pomóc :)
Pozdrawiam.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 17 lip 2012, 8:17
autor: Piotr84
Dzięki, będę próbować.
Nie mogę znaleźć tematu z Elektrozawór sterujący VNT

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 17 lip 2012, 9:42
autor: Dudi

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 17 lip 2012, 10:25
autor: Piotr84
Dudi pisze::link: ;)
Dzięki :D

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 18 lip 2012, 6:38
autor: Piotr84
Wczoraj chciałem się zabrać za czyszczenie tego elektrozaworu ale zanim do tego się zabrałem sprawdziłem wężyki - okazało się ze jeden był przetarty przy samym wejściu. Wiec oszczędziłem sobie czyszczenie, jedynie skróciłem wężyk i ponownie go podłączyłem.
Jakie było moje wielkie zdziwienie kiedy dziś po ok 12 km pojawiła mi się ikonka silnika a turbo przestało pracować zupełnie. Komputer wykazał błąd:
blad.png
Moje pytanie czy ten błąd możne wskazywać właśnie na elektrozawór, czy na coś innego. Tak czy owak od razu go wyczyściłem elektrozawór zgodnie z instrukcją, błąd wykasowałem i turbo działa, jednak niestety tak jak nie miał mocnego kopa to i po tym zabiegu nie ma.

Już sam się zastanawiam czy sobie nie wmawiam, ze gorzej przyspiesza. Wcześniej miałem wrażenie że jak wchodzi w obroty pow. 2tyś to czuć "wgniatanie" w siedzenie teraz lekko to odczuwam ale po przekroczenie 2,6-2,8tyś. Od ilu obrotów turbo zaczyna pracować?

Aktualizacja:
Znów zapaliła mi się lampka.... i turbo przestało działać.
Bardzo proszę o pomoc - co to może być, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Wężyki do elektrozaworu sprawdzone a sam elektrozawór wyczyszczony i nasmarowany

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 18 lip 2012, 18:49
autor: Piotr84
Proszę o pomoc w powyższej sprawie

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 18 lip 2012, 19:16
autor: brygadzista1
Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LT :) ja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 21 lip 2012, 18:07
autor: grigor
brygadzista1 pisze:Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LT :) ja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.
Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 22 lip 2012, 11:59
autor: Piotr84
grigor pisze: Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 22 lip 2012, 16:51
autor: grigor
Piotr84 pisze:
grigor pisze: Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?
Wypiąć wtyczkę z zaworka i zmierzyć rezystancję między 2 pinami w zaworku. Myślę, że może to pomóc w ocenie stanu cewki, bo pewnie innej elektroniki w tym zaworku nie ma.

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 23 lip 2012, 10:07
autor: Piotr84
Dla mnie to czarna magia : gafa :

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log

: 23 lip 2012, 11:29
autor: ksk
Dobra, to ja się poświęciłem, wykręciłem i sprawdziłem.
Zawór wymieniłem rok temu, zreanimowałem stary (być może źle) i nic to nie dało.

Na nowym zaworze mam: 16.5 ?
Na starym uszkodzonym (starego typu z opaską): 15.9 ?