Strona 1 z 2
Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 15 lip 2012, 23:17
autor: Piotr84
Od jakiś 5-6 dniu auto straciło mocy. Kopa dostaje w granicach 2600-2800obrotów.
Wrzucam log. Proszę o analizę - jeśli czegoś brakuje proszę o info, powtórzę test.
Samochód jest przed wymiana rozrządu, filtrów i oleju.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 16 lip 2012, 7:31
autor: Ramzes_II
Sprawdź elektrozawór podcisnienia na chłodnicy - sterowanie VNT. Bylo o tym na forum już.
Logujesz:
Obroty silnika
Dawka paliwa ogólna
Cisnienie RAIL
Mierzone cisnienie doładowania
Mierzona masa powietrza
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
test wykonujesz na 3 lub 4 biegu, przy stałych obrotach 1500/min wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu i trzymasz go aż silnik osiągnie 4 tys obr., po czym możesz go zwolnić.
Najlepiej robić test na 4 biegu - wiem ze droga musi byc prosta i długa, bo i prędkość będzie znaczna, ale wychodzi najbardziej miarodajnie.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 16 lip 2012, 23:05
autor: Piotr84
Wrzucam log. Niestety nie mogłem zlokalizować pozycji które wymieniałeś. mam nadzieje jednak że dzisiejszy log da większy obraz niż wczorajszy.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 17 lip 2012, 7:07
autor: Ramzes_II
Problemem jest zbyt niska wartość doładowania.
U Ciebie osiąga 2100 mBarów, a powinno skoczyc nawet do 2500, co po odjęciu ciśnienia atmosferycznego da nam wartość doładowania:
2170-998 = 1172 mBara doładowania, a powinno dmuchnąć prawie 1500.
Objaw jaki opisujesz, oraz to co pokazuje LOG wskazuje na niepracującą prawidłowo turbosprężarkę - a dokładnie brak pracy zmiennej geometrii VNT.
Winę za to ponosi wg częstotliwości występowania:
1. Elektrozawór sterujący VNT (jest gdzies koło chłodnicy) lubi się zacinac, brudzic. Jest na forum opisane czyszczenie.
2. Nieszczelne wężyki podcisnienia do elektrozaworu - turbiny
3. Zapieczone kierownice powietrza w turbo.
Zajmij się punktem 1. Powinno Ci pomóc

Pozdrawiam.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 17 lip 2012, 8:17
autor: Piotr84
Dzięki, będę próbować.
Nie mogę znaleźć tematu z Elektrozawór sterujący VNT
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 17 lip 2012, 9:42
autor: Dudi
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 17 lip 2012, 10:25
autor: Piotr84
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 18 lip 2012, 6:38
autor: Piotr84
Wczoraj chciałem się zabrać za czyszczenie tego elektrozaworu ale zanim do tego się zabrałem sprawdziłem wężyki - okazało się ze jeden był przetarty przy samym wejściu. Wiec oszczędziłem sobie czyszczenie, jedynie skróciłem wężyk i ponownie go podłączyłem.
Jakie było moje wielkie zdziwienie kiedy dziś po ok 12 km pojawiła mi się ikonka silnika a turbo przestało pracować zupełnie. Komputer wykazał błąd:
blad.png
Moje pytanie czy ten błąd możne wskazywać właśnie na elektrozawór, czy na coś innego. Tak czy owak od razu go wyczyściłem elektrozawór zgodnie z instrukcją, błąd wykasowałem i turbo działa, jednak niestety tak jak nie miał mocnego kopa to i po tym zabiegu nie ma.
Już sam się zastanawiam czy sobie nie wmawiam, ze gorzej przyspiesza. Wcześniej miałem wrażenie że jak wchodzi w obroty pow. 2tyś to czuć "wgniatanie" w siedzenie teraz lekko to odczuwam ale po przekroczenie 2,6-2,8tyś. Od ilu obrotów turbo zaczyna pracować?
Aktualizacja:
Znów zapaliła mi się lampka.... i turbo przestało działać.
Bardzo proszę o pomoc - co to może być, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Wężyki do elektrozaworu sprawdzone a sam elektrozawór wyczyszczony i nasmarowany
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 18 lip 2012, 18:49
autor: Piotr84
Proszę o pomoc w powyższej sprawie
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 18 lip 2012, 19:16
autor: brygadzista1
Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LT

ja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 21 lip 2012, 18:07
autor: grigor
brygadzista1 pisze:Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LT

ja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.
Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 22 lip 2012, 11:59
autor: Piotr84
grigor pisze:
Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 22 lip 2012, 16:51
autor: grigor
Piotr84 pisze:grigor pisze:
Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?
Wypiąć wtyczkę z zaworka i zmierzyć rezystancję między 2 pinami w zaworku. Myślę, że może to pomóc w ocenie stanu cewki, bo pewnie innej elektroniki w tym zaworku nie ma.
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 23 lip 2012, 10:07
autor: Piotr84
Dla mnie to czarna magia

Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
: 23 lip 2012, 11:29
autor: ksk
Dobra, to ja się poświęciłem, wykręciłem i sprawdziłem.
Zawór wymieniłem rok temu, zreanimowałem stary (być może źle) i nic to nie dało.
Na nowym zaworze mam: 16.5 ?
Na starym uszkodzonym (starego typu z opaską): 15.9 ?