Strona 1 z 2
Lybra - wytrzymalsze sprzęgło?
: 06 sie 2012, 18:19
autor: szatan
Witam, czy ktoś się orientuje czy jest możliwość włożenia sprzęgła do 2.4jtd z jakiegoś jtdm żeby było wytrzymalsze.
Wymieniłem ponad 2 miesiące temu sprzęgło i znowu zaczyna się ślizgać. Myślałem żeby dać do regeneracji ale czas oczekiwania i cena trochę przytłaczają.
Ma może ktoś jakiś pomysł.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 18:52
autor: FXX
Po 2 miesiącach zaczyna Ci się ślizgać? Chipowałeś ją?
Z resztą nawet jak zmodyfikowana jest, to mi tu pachnie błędem mechanika, bądź wadliwym sprzęgłem.
Zawsze możesz znaleźć spiekowe.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 19:43
autor: Ramzes_II
jest chipowana

i to dość mocno... ponad 190 KM.. spiek by Ci się przydał Marku...
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 20:20
autor: szatan
No aż tyle to chyba nie ma, jak liczyłeś to było kolo 180 i 400Nm. Spiek fajny ale to ponoć wystarcza tak na 30tyś.
Zjeb

ane coś na pewno jest, nie wiem czy to nie jest wina łożyska oporowego bo rano na włączonym silniku nie idzie wrzucić żadnego biegu, dopiero po zgaszeniu auta da się wbić bieg i wyjechać ale reszta biegów też wchodzi z takim oporem że aż ciężko to opisać.
Czasami bieg wejdzie w miarę płynnie a większości z trudem bądź zgrzytem.
ps. łożyska nie wymieniałem bo ponoć miało być dobre.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 21:10
autor: FXX
A docisk wymieniałeś razem ze sprzęgłem?
Z tego co czytałem na Alfaholikach, seryjne sprzęgło powinno wytrzymać taką moc, kwestia jak masz ułożony moment. Jeśli te 400Nm masz w okolicach 2000rpm to niestety fabryka nie wytrzymuje.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 21:15
autor: Ramzes_II
No powinno. Wymieniał docisk i sprzegło. Nie zmienił Marek tylko łożyska oporowego.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 21:26
autor: FXX
Może sprzęgło z Alfy 156 2,4JTDm by podeszło? Ew. Thesis ?
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 22:49
autor: argenta67
Ramzes_II pisze:No powinno. Wymieniał docisk i sprzegło. Nie zmienił Marek tylko łożyska oporowego.
Łożysko nie ma nic do zużycia tarczy.
FXX pisze:Może sprzęgło z Alfy 156 2,4JTDm by podeszło? Ew. Thesis ?
Thesis ma zupełnie inne sprzęgło.
Ja bym ci poradził zmienić typ jazdy po podniesieniu mocy musisz inaczej operować pedałami sprzęgła i gazu po prostu za długo trzymasz nogę na sprzęgle a już dodajesz gazu. Wiem to może być trudne do zrozumienia ale trudno jest to inaczej wytłumaczyć ale to jedyne tłumaczenie po prostu. Możesz poszukać kogoś kto się trochę ściga autem na torze to ci powie, że do każdego wyścigu zmieniają bo moc robi swoje.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 22:51
autor: lancia1969
Pogadaj z tym gościem
SPRZĘGŁA , powiedz co było robione , czego oczekujesz i jestem przekonany że zapomnisz o problemie.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 06 sie 2012, 23:17
autor: FXX
To jest z pewnością dobre wyjście

Gość się zna na tym jak nikt inny, a i z resztą jego nazwisko jest znane w całej Polsce, jeśli chodzi o temat sprzęgieł.
Kolego ostatnio robił u niego sprzęgło do BMW e46 330i i jest zadowolony.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 07 sie 2012, 16:37
autor: szatan
Dzwoniłem tam i trochę czas oczekiwania mnie martwi, 2-3 tygodnie no i cena też średnio dobra.
Największym problemem może być sprzęgło, które samo się reguluje i powiedział że nie da się z tym nic zrobić jak taki wynalazek znajduje się w lybrze.
Trochę się interesowałem i z thesisa nie podejdzie bo są inne wymiary i tam jest łożysko wysprzęglika czy jakoś tak.
Dzwoniłem do ganinexu i powiedzieli mi że dużo jest podróbek valeo, a nie powiem dałem za sprzęgło 550zł. Mocno podejrzane.
Mechanik polecił mi sachsa powiedział że wsadzają takie klientom którzy mają samochody do nauki jazdy i jeszcze żaden się nie skarżył.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 07 sie 2012, 18:46
autor: Michor
argenta67 pisze:Ja bym ci poradził zmienić typ jazdy po podniesieniu mocy musisz inaczej operować pedałami sprzęgła i gazu po prostu za długo trzymasz nogę na sprzęgle a już dodajesz gazu. Wiem to może być trudne do zrozumienia ale trudno jest to inaczej wytłumaczyć ale to jedyne tłumaczenie po prostu. Możesz poszukać kogoś kto się trochę ściga autem na torze to ci powie, że do każdego wyścigu zmieniają bo moc robi swoje.
Styl jazdy na mocne 4 łapy żeby nie pomielić właśnie napędu.
Dopóki sprzęgło nie będzie puszczone do końca - delikatnie z gazem.
Strzał ze sprzęgła w takim Evo 9 (znam osobiście taki przypadek) zwykle kończy się jego zjaraniem:P
Tak więc - spokojnie, jak puścisz sprzęgło to wtedy dopiero but w podłogę
Myślę że to miał Argenta na myśli

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 07 sie 2012, 22:37
autor: szatan
wiem o co biega, po za tym rzadko kiedy startuje z buta
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 08 sie 2012, 0:12
autor: FXX
Ogólnie ciężka sprawa. Na Twoim miejscu próbowałbym się umówić z kimś kto jest w tym temacie obiegany, aby stwierdził, co mogło być przyczyną wykończenia sprzęgła - wadliwy towar czy zły montaż.
Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...
: 09 sie 2012, 2:10
autor: yogi
Nie rozwazales zmiany tarczy sprzegla na organiczna? Juz nie pamietam gdzie to kumpel kupowal, ale podawal rozmiar i mu zrobili jak nalezy. Chodzi lagodniej niż spiek i jest dość wytrzymala. Kiedyś mialem taka w chipowanym bravo i bylo ok ze standartowyym dociskiem i lozyskiem, no aleono mialo ze 300nm tylko. Jak nadal będą się palic to pozostaje zmniejszyć moment przy 2000 obrotow i podciagnac wyżej i będzie ok.
