Strona 1 z 1

Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną ośkę?

: 09 sie 2012, 0:10
autor: darkoholic
Zamierzam popełnić coś nietypowego, mianowicie Delta II 2.0 16V Turbo z tylnym napędem.

Pytanie brzmi, jaką skrzynię dobrać do tego. Potrzebne będzie coś od napędu 4x4 z haldexem. Zastanawiałem się nad Fiatem Sedici. Ewentualnie modyfikacja oryginalnej skrzyni Integrale, czyli wywalenie środkowego dyfra.

Jakieś sugestie?

Odp: Jaka skrzynia z wyjściem na tylną ośkę?

: 09 sie 2012, 0:13
autor: dawidson
Skrzynia z samochodu RWD? Silnik wzdłużnie?

To moim zdaniem jedyna słuszna koncepcja.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną o

: 09 sie 2012, 19:08
autor: darkoholic
Tylko z miejscem kulawo....wątpię, żeby wszedł 2.0 16VT i jeszcze skrzynia. Tylnonapędówki mają poszerzony tunel w okolicach grodzi gdzie wchodzi *** od skrzyni (ćwiczyłem kiedyś sporo Sierrę i BMW E28)....tutaj nie ma na to szans, chyba, że zmienię koncepcję silnika na jakiegoś Boxera (mało uzasadnione ekonomicznie) co by było krócej.

Mam do dyspozycji spore zaplecze warsztatowe, zajmuję się konstrukcjami aluminiowymi spawanymi na codzień, także zastawiałem się nawet nad przespawaniem kielicha od skrzyni od Delty do skrzyni od Sedici co by się w płyty przejśiowe nie bawić.

Zawsze można zrobić transaxle :))))

Odp: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną

: 09 sie 2012, 19:14
autor: dawidson
To nie wątp. Ostatnio na jakimś polskim forum widziałem temat jak chłopaki włożyli napęd z BMW do Fiata Coupe - a to bliźniak Delty ;)

Skoro rzędowa szóstka się mieści to R4 nie wejdzie? ;)

Bardziej bym się martwił tylnym zawieszeniem.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną o

: 09 sie 2012, 22:18
autor: bassman
Wszystko da się zrobić, pytanie czy efekt jaki uzyskasz względem poniesionych kosztów i czasu będzie dla Ciebie satysfakcjonujący.

Ja bym zaczął tak:
Jak wiesz są takie samochody jak Alfa Romeo 145/6 z silnikiem boxera 1,6 (wdzięczne autko z napędem na przód).
Są też takie samochody jak Alfa Romeo 33 1,7 16V Permament 4 (jeszcze bardziej wdzięczne autko z napędem na obie osie).
Z Alfy Romeo 145/6 wyjął sanki przednie, zawieszenie przednie i układ kierowniczy - pasuje plug&play do nadwozia Delty/Dedry, to ta sama płyta podłogowa.
Z Alfy Romeo 33 P4 wyjął silnik ze skrzynką biegów, wałem, tylnym mostem - skrzynka biegów i silnik mają takie same mocowania jak 1,6 z Alfy Romeo 145/6.
Jedynie co Ci zostanie do zrobienia to rzeźba z mocowaniem wału i tylnego mostu. Posiłkował bym się częściami z Dedry Integrale, są bardzo podobne, pasują do Delty (w Łodzi jeździ Delta II na spodzie Dedry z silnikiem 2,0 16V Turbo - zacnie to chodzi i dobrze wykańcza seryjne sprzęgła).

Następnym rozwiązaniem jest zastosowanie słynnego napędu Transaxle z Alfy Romeo (choćby 75) gdzie w krótkim przodzie zastosowano silnik, a skrzynkę biegów ze sprzęgłem upakowano w jednej obudowie z mostem i mechanizmem różnicowym, wszystko łączy wał obracający się z prędkością wału silnika - rzeźba totalna, ale byłby prawdziwy unikat i cudowne rozłożenie mas i środka ciężkości w aucie.

Albo po prostu zepsuj napęd integrale demontując półośki i co potrzeba dalej ;)

Pozdrawiam.

Re: Odp: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na ty

: 14 sie 2012, 22:34
autor: darkoholic
dawidson pisze:To nie wątp. Ostatnio na jakimś polskim forum widziałem temat jak chłopaki włożyli napęd z BMW do Fiata Coupe - a to bliźniak Delty ;)

Skoro rzędowa szóstka się mieści to R4 nie wejdzie? ;)

Bardziej bym się martwił tylnym zawieszeniem.

"... I guess it's just the way I'm wired."
Jak uda Ci się znaleźć ten post to chętnie się przyjrzę, trochę poszperałem w necie i nie mogłem tego znaleźć....anyway szacun, bo to pewnie lepsze mod żeby to pomieścić pod maską coupety....

Tylny zawias pewnie będzie albo od Dedry Integrale albo Tipo 4x4 albo zmodyfikowny oryginał...zobaczymy co będzie można znaleźć.

Re: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną o

: 14 sie 2012, 22:45
autor: darkoholic
bassman pisze:Wszystko da się zrobić, pytanie czy efekt jaki uzyskasz względem poniesionych kosztów i czasu będzie dla Ciebie satysfakcjonujący.

Ja bym zaczął tak:
Jak wiesz są takie samochody jak Alfa Romeo 145/6 z silnikiem boxera 1,6 (wdzięczne autko z napędem na przód).
Są też takie samochody jak Alfa Romeo 33 1,7 16V Permament 4 (jeszcze bardziej wdzięczne autko z napędem na obie osie).
Z Alfy Romeo 145/6 wyjął sanki przednie, zawieszenie przednie i układ kierowniczy - pasuje plug&play do nadwozia Delty/Dedry, to ta sama płyta podłogowa.
Z Alfy Romeo 33 P4 wyjął silnik ze skrzynką biegów, wałem, tylnym mostem - skrzynka biegów i silnik mają takie same mocowania jak 1,6 z Alfy Romeo 145/6.
Jedynie co Ci zostanie do zrobienia to rzeźba z mocowaniem wału i tylnego mostu. Posiłkował bym się częściami z Dedry Integrale, są bardzo podobne, pasują do Delty (w Łodzi jeździ Delta II na spodzie Dedry z silnikiem 2,0 16V Turbo - zacnie to chodzi i dobrze wykańcza seryjne sprzęgła).

Następnym rozwiązaniem jest zastosowanie słynnego napędu Transaxle z Alfy Romeo (choćby 75) gdzie w krótkim przodzie zastosowano silnik, a skrzynkę biegów ze sprzęgłem upakowano w jednej obudowie z mostem i mechanizmem różnicowym, wszystko łączy wał obracający się z prędkością wału silnika - rzeźba totalna, ale byłby prawdziwy unikat i cudowne rozłożenie mas i środka ciężkości w aucie.

Albo po prostu zepsuj napęd integrale demontując półośki i co potrzeba dalej ;)

Pozdrawiam.
W tym tygodniu zrobię jeszcze przymiarki, czy sam silnik się zmieści wzdłuż. Pomysł z sankami od Alfy 145/146 może być dobry z dokładnością do maglownicy. Z tego co się wstępnie przyjrzałem, to idzie górą, więc zakładam że kolumny McPersona inne i zwrotnice pewnie też. Przyjrzę się tematowi uważniej. Tak czy inaczej nie ma najmniejszego problemu, zeby dostosować istniejące sanki jeśli zajdzie taka potrzeba, zwłaszacza, że są dwie sztuki, jest z czego rzeźbić.

Jeśli zmieści się silnik wzdłuż, to skrzynia powędruje na tył (albo alfa 75 albo Volvo 340/360). Zawieszenie tył albo Dedra Integrale albo coś się pospawa (skrzynia będzie potrzebowała trochę przestrzeni życiowej więcej niż sam dyfer).

Pozostaje kielich ze sprzęgłem (chce zostawić oryginalne sprzęgło 2.0 16VT z przodu przy silniku, także jeśli będzie skrzynia alfy75 to sprzęgło trzeba będzie "odczepić" ). Tutaj jeszcze pomysłu nie ma. Takie rozwiązanie ma Volvo, jakiś szczątkowy kielich w którym siedzi sprzęgło i łożysko podpierające wał....coś podobnego trzeba będzie tutaj wymyśleć zapewno podpierając się gratami z istniejącej skrzyni (ośki).

"popsucie" skrzyni od Integrale raczej nie wchodzi w grę. W mojej integralce skrzynia już cierpi, także jak jakąś dopadnę to będzie na zamianę do Dedry.

Re: Delta II 2.0 16v T - jaka skrzynia z wyjściem na tylną o

: 14 sie 2012, 22:54
autor: mac1us
Proszę Fiat Coupe rwd Z tym , że on ma cały przód od bmw e36 więc z przodu jak widać ma 4 podłużnice i prawie 4 kielichy, zawieszenie tył też e36. Rzeźba bardzo duża jak to wygląda z bliska też nie wiem, mi osobiście by się nie chciało. Najprostszym sposobem byłoby zaspawania mechanizmu różnicowego jak i przód jak i tył i masz nie pewnego driftowoza w budzie Delty. Niepewny, bo nikt nie wie ile przeniesie skrzynia pędzona tylko na tył, wał napędowy, półosie itd.