Strona 1 z 3

Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 13 sie 2012, 17:46
autor: trybi
Witajcie,
w innym temacie zamieściłem pytanie jednak odzewu brak, więc próbuję tutaj.
Mam Lybre 2,4 JTD, po interwencji Dominika wartości KM i Nm się zmieniły,i auto jeździ dużo lepiej ale zauważyłem pierwsze uślizgi tarczy więc trzeba zacząć się rozglądać za nowym/regenerowanym zestawem. Czy ktoś z Was oddawał sprzęgło do regeneracji, chodzi mi o wersję z wzmocnionym dociskiem, bo chciałbym żeby miało większą sprawność, trwałość, no i w przyszłości można by zrobić mały upgrade softa. Nie wiem czy nowe seryjne sprzęgło traktowane ok 350-380Nm będzie w stanie przenosić takie siły bez zbędnych strat, na początku zapewne tak, pytanie jak długo?
Czy przy okazji regenerowane było koło dwumasowe czy kupowane nowe, moje nie wydaje jeszcze żadnych niepokojących odgłosów, ale to może kwestia kilku miesięcy jazdy wzmocnionym autem? Jakie firmy zajmujące się regeneracją w/w części polecacie , jakie ceny orientacyjnie.
pozdrawiam

Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad

: 13 sie 2012, 18:26
autor: FXX
Na początku będzie, ale nie długo. Seryjne sprzęgło jest za słabe na taki moment w okolicach 2000rpm.

Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad

: 13 sie 2012, 18:48
autor: Gros
350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 13 sie 2012, 19:05
autor: trybi
moment jest wyżej, rośnie od 2200, poniżej to "uśpione auto", podczas jazdy w trasie z prędkością ok110-120 km/h i obrotami ok 2100-2200, wciśnięcie "do oporu" pedału gazu powoduje,że przy ok 140 km/h i 2500 obr/min, uślizg tarczy, brak przyspieszania za to obroty lecą do ok 3000, jak przy ruszaniu np. na śniegu...zresztą wiecie o co mi chodzi :), przy normalnej spokojnej eksploatacji ślizganie nie występuje

Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad

: 13 sie 2012, 19:20
autor: FXX
BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
Nie moc, a moment i 350 jeszcze jakoś ujdzie, ale na więcej to sprzęgło jest za słabe na dłuższą metę - już kilka osób na Alfaholikach w przypadku 156-tki miało ten problem.

Re: 2,4 JTD Sprzęgło regenerowane-wzmacniane, prośba o porad

: 13 sie 2012, 19:28
autor: trybi
FXX pisze:
BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
Nie moc, a moment i 350 jeszcze jakoś ujdzie, ale na więcej to sprzęgło jest za słabe na dłuższą metę - już kilka osób na Alfaholikach w przypadku 156-tki miało ten problem.
właśnie o to mi chodzi, żeby było na dłużej i więcej, dlatego proszę o każdą sugestię dotyczącą mojego zapytania, może być przykład zastosowany w aucie innej marki

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 13 sie 2012, 19:41
autor: Gros
Kolego miałem kiedyś regenerowane sprzęgł , było krótkie ale dość fajne do szybkiej jazdy
Poszukaj w necie regeneracja dwumas -ja w taki sposób kupowałem swoje niestety adresu nie posiadam

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 13 sie 2012, 19:45
autor: aro
Może warto wybrac sie na hamownie i sprawdzic przebieg momentu/mocy - w sumie to nie wyobrażam sobie wklepania mapy bez hamowni.

W alfie był jeszcze silnik 2.4jtd 175km 380Nm który to po modach dawa rady mocy ponad 2xx i momentowi 4xx.

W twoim przypadku pozostaje wymiana sprzęgła na nówka, ew. korekta softu i obniżenie lub łagodniejsze rozłożenie momentu (jego przyrostu).
Mocniejszego sprzęgła do 2.4jtd raczej próżno szukac. Np. do 1.9jtd ten problem jest mniejszy bo pasuje z mocniejszych wersji oraz niektórych limitowanych przykładem może byc alfa 147 z motorem 1.9jtd chyba 140km do którego chłopaki zaaplikowali sprzęgło od 147 ducatti corse (czy jak to tam sie pisze).

Obawiam sie też o twój dwumas.

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 13 sie 2012, 19:50
autor: FXX
Ale wersja 2,4JTDm z tego co się orientowałem ma inne sprzęgło z racji większego fabrycznego momentu. Jeśli mnie pamięć nie myli to ten silnik fabrycznie ma ok 380Nm.

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 03 mar 2013, 10:49
autor: marek_krupa
Sprzęgło wzmocnione o ok. 40 %
Taki sam problem miałem w Fiacie Coupe 20vt.
Założenie spieków komplikuje bardzo jazdę w mieście i mocno obciąża układ napędowy, bo to typowe sprzęgło zero jedynkowe. Dlatego zleciłem wzmocnienie oryginalnego sprzęgła Radzkowskiemu z Warszawy. Zabieg polega na dołożeniu drugiej sprężyny talerzowej i zakuciu na tarczy okładzin Luka. Okładziny te są klejone do metalowego pierścieni dzięki czemu nitowanie jest metal do metalu. Takie rozwiązanie przeciwdziała rozerwaniu tarczy podczas ostrego strzału. Oczywiście pedał sprzęgła jest twardszy, ale jeżeli moja córka (biedne 50 kg) daje radę to chyba nie jest źle. Koszty przeróbki 1200-1500 zł

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 08 mar 2013, 15:56
autor: marek_krupa
W Lybrze 2,4 jtd do wzmocnienia najlepsze jest sprzęgło SACHSA gdyż nie posiada samoregulacji.
Jak ktoś pała wyjątkową miłością do dwumasy, to w Kielcach w firmie AVANTI mogą wykonać jego regenerację przy użyciu sztywniejszych sprężyn.

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 08 mar 2013, 16:08
autor: Ramzes_II
A jakie koło pasuje zamiast dwumasy w 2.4 JTD + do tego sprzegło ?

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 08 mar 2013, 16:17
autor: marek_krupa
Sachs + 40% od Radzia i skręcona dwumasa.

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 18 mar 2013, 19:28
autor: marek_krupa
Za ok 2,5 tyś Radzikowski może wykonać nowe stałe koło zamachowe z podpasowanym mocniejszym dociskiem i tarczą z tłumikiem drgań skrętnych.

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

: 18 mar 2013, 19:37
autor: FXX
Tylko, że coraz częściej się pojawiają głosy, że p. Radzikowskiemu np. dociski nie wychodzą...