nerolancia2 pisze:goleń amortyzatora to ta żółta prowadnica w której porusza się tłoczysko i jest ona dłuższa w FC ,skutkuje to tym że koło o te dwa centymetry mniej się chowa w nadkolu , więc tym samym otrzymujesz mniejszy skok koła ku nadkolu.
To interesujące info... Jedyna różnica o jakiej mi wiadomo to ta wynikająca z innej zwrotnicy a co za tym idzie z innego rozstawu śrub mocujących.
nerolancia2 pisze: montowałem takie amorki już do delty i jest dobrze jeżeli zamontujesz seryjne sprężyny jak dasz obniżające to trochę jest to odczuwalne szczególnie na jakichś nierównościach,
W jakim sensie odczuwalne? Dobijają na dziurach? Na Jakim rozmiarze opon jeździłeś? Rozumiem, że mówisz o HF a nie słabszych wersjach silnikowych?
Generalnie problem jest taki, że oficjalnie do Delty HF amortyzatorów na rynku nie ma, wiec wybór raczej niewielki.
nerolancia2 pisze:co do tych b6 to uważam że jest to trochę przerost treści nad formą - są sztywne i nigdy ich nie wykorzystasz
tutaj mógłbym się kłócić, ale to by była raczej jałowa dyskusja. W każdym razie na pewno nie chce kolejny raz "cywilnych" amortyzatorów. Nie chcę też bawić się w pozorne oszczędności na zasadzie "oszczędzę 30% i MOŻE będzie ok".
nerolancia2 pisze:zainstaluj serię firmy Sachs od lancii lybry 2.4jtd będą doskonale się trzymały drogi - tu mowa o przedzie
Ciekawostką jest to, że według ich katalogu nie robią amortyzatorów do HPE HF, do Lybry owszem.. No i cena jest taka sama jak za B6 (różnica rzędu circa 7zł na amortyzatorze w stosunku do B6), więc dlaczego nie B6? Będzie za twardo?
nerolancia2 pisze: tył warto kupić myślę - koni ale nie wiem czy da się je dostać...
Da się - pod warunkiem, że dobierzesz je z innego modelu bo oficjalnie do HPE HF nic nie ma. A dobieranie z innego modelu skończy sie właśnie na dobieraniu z FC turbo bo z innych modeli fizycznie nie pasują przednie amortyzatory.
nerolancia2 pisze:ja zamontowałbym oryginał może być nawet używka tylko po małym przebiegu z jakiejś hpe
powszechnie dostępne w handlu sa tylne amortyzatory Monroe. Miałem je w poprzedniej Delcie i nie chcę ich mieć znowu. Zmarnowane pieniądze i tyle.
Oryginalne (Boge) są niedostępne.
nerolancia2 pisze:moja jak sprowadziłem miała ok. 100tys km i sprawność na poziomie 82%, co jest bardzo ciężkie do osiągnięcia nawet przy zakupie nowych dobrej firmy...
Powiem szczerze, że nie chce mi się bawić w kupowanie używek z niepewnego źródła. Byc może trafie na takie które wytrzymają jeszcze 100 tys km, być może na takie które wytrzymają 5 tyś.To już wole przełknąć cenę i mieć święty spokój - tym bardziej, że Bilstein B6 czy Sachs Supertouring nie są wcale znacząco droższe. Różnica to 600-700 PLN na komplecie.