Strona 1 z 2
Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 04 wrz 2012, 10:45
autor: plis
Witam,
Jestem na etapie podejmowania decyzji zakupu nowej Delty z silnikiem diesela. Wersja 1.6 występuje jako 105KM i 120KM przy tym samym momencie obrotowym. Czy ktoś się orientuje jak one się mają do siebie? Jakiś wpływ na żywotność może? Szukam czegoś w trasę ( z reguły ponad 1000km jednorazowo i ok. 25-30 tyś. km rocznie). Nie musi to być demon przyspieszenia ale chciałbym aby zachowywał przyzwoitą dynamikę w trasie z 4-osobową rodziną na pokładzie.
Pozdrawiam,
Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM
: 05 wrz 2012, 11:15
autor: thermano
Mimo , że nie widać tego w papierach odczuwalnie , ale dynamika wersji 120 KM jest odczuwalnie lepsza . Z tego co pamiętam ( ale głowy nie dam ) różnią się turbinami - tylko nie pamiętam czy modelem zupełnie innym czy kwestią zmienności geometrii .
Jeśli jedziesz w długie trasy dpf nie powinien nastręczać problemów . Jeździłem obiema wersjami silników w bravo ( Lancią tylko 120 KM ) i jest różnica .
Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM
: 05 wrz 2012, 13:16
autor: plis
Dziękuję za informacje.
A skoro już nadmieniłeś dpf, to czy miałeś jakiekolwiek z nim problemy? Tj. rozumiem, że należy zastosować odpowiednią procedurę gdy będzie potrzeba go wyczyścić (przepalić raczej). Czy coś ponadto? Jakieś anomalie wymuszające wizytę w serwisie?
A może jeszcze inne sugestie dotyczące tego modelu (wyposażenie dodatkowe itp.) nasuwające się z doświadczenia użytkownika?
Dziekuję i pozdrawiam.
Re: Delta III 1.6 Diesel - 105KM czy 120KM
: 14 sty 2014, 10:42
autor: Leopold
Witam, zastanawiam się nad Delta diesel 105KM plus chip tuning czy Delta diesel 120KM. Czy ktoś ew może pomóc co będzie fajniejsze w eksploatacji (pewnie 120 plus tuning);)
Re: Delta III 1.6 MultiJest - 105KM czy 120KM
: 14 sty 2014, 17:12
autor: Ramzes_II
Oczywiście ze 120 KM jest lepszą bazą do modyfikacji niż 105 KM.
P.S. do moderatorów - poprawcie tytuł wątku MultiJet a nie MultiJest

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 15 sty 2014, 10:04
autor: Leopold
Dzięki za info czy możesz trochę przybliżyć temat, ew podać wstępne koszty takich ingerencji, pozdrawiam
Czy to prawda że wstrzymują produkcję Lancii i zostanie tylko Ypsylon
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 16 sty 2014, 8:40
autor: thermano
Zamiast chipa mocno polecam modyfikację mapy . Bezpieczniejsze a również skuteczne . I ważne by robił to ktoś z głową . Kilku kumpli z Bravo II chipowało w "znanej firmie " . Powyciskali im wyniki po 200 KM i 400 Nm z 1.9 MJ 150 KM a później zaczęły się jaja ze sprzęgłąmi i dwumasami + przeguby .
Dobrej klasy spec zrobi mapę z uwzględnieniem pewnych granic rozsądku . Ja sobie bardzo chwalę . Parametry w stopce .
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 16 sty 2014, 10:30
autor: Leopold
Ok zrozumiałem dzięki za info
Odp: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 16 sty 2014, 17:05
autor: Ramzes_II
thermano pisze:Zamiast chipa mocno polecam modyfikację mapy . Bezpieczniejsze a również skuteczne . I ważne by robił to ktoś z głową . Kilku kumpli z Bravo II chipowało w "znanej firmie " . Powyciskali im wyniki po 200 KM i 400 Nm z 1.9 MJ 150 KM a później zaczęły się jaja ze sprzęgłąmi i dwumasami + przeguby .
Dobrej klasy spec zrobi mapę z uwzględnieniem pewnych granic rozsądku . Ja sobie bardzo chwalę . Parametry w stopce .
Czym sie rozni wg Ciebie modyfikacja map od chiptuningu? Bo chyba nie masz pojecia o czym mowisz.
Chiptuning to nic innego jak modyfikacja map w sterowniku silnika.
...wyslane z blendera zelmer...
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 17 sty 2014, 7:59
autor: thermano
Może nie precyzyjnie się wyraziłem - nie chodzi mi o nazewnictwo a o efekt . Nigdy nie wnikałem w szczegóły czy to to samo czy nie . W takim razie do czego zmierzam . Odniosłem wrażenie , że większość ( wiele ) firm chcąc zaimponować Klientowi pokazuje mu osiągi jakie można wycisnąć z danej jednostki . Skutki często są opłakane . Bardziej chodzi o taką firmę / osobę która nie tylko potrafi wycisnąć dużo ale zna szczegóły konstrukcyjne ukłądu napędowego i jego ograniczenia . Przykład . Facet który robił to mnie zrobił bravo 1.9 150 KM na 185 mówiąc , że to optymalne i bezpieczne . Bravo 2.0 MJ na 210 KM . Chłopaki go zapytali czemu taka różnica jak silniki są podobne . Stwierdził , że są różne sprzęgła i w 2.0 jest znacznie mocniejsze stąd różnice . ( nie weryfikowałem tego , mówię co słyszałem )
Gość zrobił kilkanaście aut których właścicieli znam i ogromne ilości innych . Nie robię reklamy , nie mówię kto to jest - Podsumowując chodzi mi tylko o rozsądny dobór wykonawcy a nie podpalanie się ilością możliwą do wyciśnięcia .
Przepraszam za nieprecyzyjną poprzednią wypowiedź .
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 18 sty 2014, 8:42
autor: Ramzes_II
Robi się tak jak życzy sobie klient.
Pewnych granic się nie przekracza, chyba ze właściciel (poinformowany o ew. skutkach) bierze to na własną odpowiedzialność.
Ponieważ to ja mam doświadczenie, więc przerabiam to co chciałby klient, na realia tego co będzie bezpieczne dla auta.
I nie widzę w tym nic wyjątkowego.
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 18 sty 2014, 18:21
autor: Leopold
Mi raczej chodziło o poprawę fabryki i optymalizację wysiłku całego osprzętu pod względem spalania a że przy okazji coś tam można sensownie podnieść to chyba na plus jest. Jak to jest z tym dpf wycinać czy trochę pojeździć ( głównie jazda podmiejska i czasami trasa)

Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 18 sty 2014, 18:56
autor: Rob_W
Tak się przyłączę do tematu - czy jakieś realne efekty daje wgrywanie map do jtd 2.0? Nie chodzi mi tyle o podniesienie mocy - dla mnie jest jej wystarczająco - co o obniżenie zużycia paliwa szczególnie przy jeździe na niskich biegach.
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 18 sty 2014, 21:20
autor: słoma
Rob_W pisze:Tak się przyłączę do tematu - czy jakieś realne efekty daje wgrywanie map do jtd 2.0? Nie chodzi mi tyle o podniesienie mocy - dla mnie jest jej wystarczająco - co o obniżenie zużycia paliwa szczególnie przy jeździe na niskich biegach.
hm widzę pewna sprzeczność , jeśli Ci zależało na oszczędności , to po co kupujesz silnik o dużej pojemności i mocy? albo albo , niemożna "mieć ciasteczka i zjeść ciasteczko ".
Re: Delta III 1.6 MultiJet - 105KM czy 120KM
: 19 sty 2014, 22:52
autor: Rob_W
słoma pisze:hm widzę pewna sprzeczność , jeśli Ci zależało na oszczędności , to po co kupujesz silnik o dużej pojemności i mocy? albo albo , niemożna "mieć ciasteczka i zjeść ciasteczko ".
Wiesz - kupując samochód używany nie można sobie pozwolić na koncert życzeń .... Akurat egzemplarz, który bardzo mi odpowiadał miał właśnie ten motor (aczkolwiek osobiście chciałem kupić 1.6 z selectroniciem ....)
Więc skoro już stoi w garażu to chciałbym zrobić coś co by zoptymalizowało koszy jazdy nią po mieście. Osiągi są dla mnie absolutnie wystarczające
