Strona 1 z 2
Kappa - zawieszenie
: 06 cze 2006, 12:00
autor: karol69
zaw.jpg
Które gumy z rysunku wymienia się bezboleśnie - bez nabijania i rozbierania połowy zawieszenia, bo powoli wszystko się mota, albo ja coś pokręciłem, albo mechaniory ściemniają ....
Jakby jakiś fachura rzucił okiem i napisał było by miło.
Odp: Kapa zawieszenie pytanie Tylko do Orłow
: 06 cze 2006, 12:52
autor: PeGaZ
"karol69" pisze:http://www.elida.pl/kappa/zawKAPPA.jpg
które gumy z rysunku wymienia się bezpoleśnie - bez nabijania i rozbierania połowy zawieszenia
bo powoli wszystko się mota albo ja cos pokręciłem albo mechaniory sciemniają ....
Jakby jakis fachura rzucił okiem i napisał było by miło
Nie fachura, ale trochę już wiem
Przód:
Na pewno 3 (ale czy nie trzeba wyjmować całego wahacza - ręki nie dam sobie uciąć). Być może 5 (Radicz zaraz napisze, że to jest niewymienne

) bez większej rozbiórki.
1. - to sworzeń, który się odkręca i w zależności od tego jak siedzi na śrubach/w zwrotnicy to albo lekko, albo trudno.
2 i 4 - niewymienne wg producenta (podobnie jak 5) , do wymiany trzeba zdjąć odpowiednio wahacz lub stabilizator.
Tył: - za dużo tego,
ale z samych gum wymienne jest 9. na pewno. A ja jeszcze wymieniałem 7. - łącznik stabilizatora, też bez przygód. Do reszty się nie ustosunkuje...
Kappa - zawieszenie
: 07 cze 2006, 20:22
autor: Prezes
1 , 5 - wymieniasz na aucie
3 - tez na aucie ale trzeba sie z tym troche pobawić
2 - przerąbana robota - konieczne jest wyciągniecie wahacza
4 - wymaga sporo gimnastyki ale da sie wymienić na aucie
9 - bez problemów
8 - sugeruje wymiane całego wahacza
7 - bez problemów
3,4,5,6 - kwestia w jakim stanie sa te elementy - mam na myśli korozje - czasami trzeba całą belke wymontowac.
pozdrawiam
Kappa - zawieszenie
: 07 cze 2006, 20:58
autor: karol69
co prezes to Prezes
dzięki
Re: Kappa - zawieszenie
: 06 cze 2011, 21:03
autor: karol69
A tak do końca to przez te lata nie rozgryzłem jak to jest z nr 9 z tyłu
albo mam inną starą wersję 1997 rok albo nie mogę zlokalizować tej 9 tki w serwisie tez nie mogli
a mam takie:

(powinno pasować wg sprzedawcy)
czy to jest jakoś schowane?
kosz
: 06 cze 2011, 21:20
autor: karol69
BTW ty masz forum do żył podłączone co napisze kiedykolwiek to 5 min i cyk poprawka

)
Re: kosz
: 06 cze 2011, 21:28
autor: stabraf
karol69 pisze:BTW ty masz forum do żył podłączone co napisze kiedykolwiek to 5 min i cyk poprawka

)
...takie moje zadanie

Re: Kappa - zawieszenie
: 06 cze 2011, 21:56
autor: faraon
karol69 pisze:A tak do końca to przez te lata nie rozgryzłem jak to jest z nr 9 z tyłu
albo mam inną starą wersję 1997 rok albo nie mogę zlokalizować tej 9 tki w serwisie tez nie mogli
a mam takie:

(powinno pasować wg sprzedawcy)
czy to jest jakoś schowane?
( 9 ) - To jest tulejka zwrotnicy. Jest w środku w zwrotnicy, a przez jej otwór przechodzi śruba łącząca zwrotnicę z wahaczem. W wersji do i po '97 jest to ta sama tulejka (rozmiarowo), natomiast inna jest wymienna tuleja (nr 8 ) wahacza: do '97 (wahacz o przekroju prostokątnym) ma średnicę 52 mm, po '97 (wahacz rurowy) ma średnicę 58 mm. Zobacz pod samochodem jaki typ wahacza masz. Były w 97 roku montowane jedne i drugie zamiennie (można je spokojnie zamieniać).
Re: Kappa - zawieszenie
: 06 cze 2011, 22:00
autor: karol69
dziękuje
Re: Kappa - zawieszenie
: 18 cze 2011, 14:27
autor: karol69
jeszcze jedno pytanie czy wahacz nowy typ 58 da się zamontować do "starego podwozia" z 1997 roku w miejsce wahacza prostokątnego? czy różnica gumy 52-58 nie będzie przeszkadzać?
Re: Kappa - zawieszenie
: 18 cze 2011, 18:10
autor: faraon
karol69 pisze:jeszcze jedno pytanie czy wahacz nowy typ 58 da się zamontować do "starego podwozia" z 1997 roku w miejsce wahacza prostokątnego? czy różnica gumy 52-58 nie będzie przeszkadzać?
Da się. Ja tak zrobiłem.
Re: Kappa - zawieszenie
: 18 cze 2011, 20:34
autor: karol69
dzięki za odpowiedz
Re: Kappa - zawieszenie
: 06 lip 2011, 20:56
autor: karol69
Faraon,
ostatnie pytanie jak to zrobiłeś z wahaczem z tyły nowy nie ma otworów jak stary....
może lekki opis?
Re: Kappa - zawieszenie
: 06 lip 2011, 21:34
autor: argenta67
karol69 pisze:Faraon,
ostatnie pytanie jak to zrobiłeś z wahaczem z tyłu nowy nie ma otworów jak stary....
może lekki opis?
A do czego ci te otwory? te otwory sa potrzebne do Kappy 94,95 i początek 96 bo był tam drążek stabilizacyjny później drążek przenieśli za belkę na łączniki.
Re: Kappa - zawieszenie
: 06 lip 2011, 21:51
autor: karol69
ja mam 1997 ale muszę popatrzeć pod auto bo faktycznie na rysunkach chyba były starego typu - bardzo starego
dzięki