Strona 1 z 3

Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 15:57
autor: iwancafe
Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

: 17 wrz 2012, 17:39
autor: piterstilo
iwancafe pisze:Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)
Gwoli ścisłości : ten silnik to 1.9 MJET.

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

: 17 wrz 2012, 18:22
autor: iwancafe
tak 2.0 mjet biturbo 190 km ? a coś kolega wie ?

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 18:59
autor: piterstilo
http://www.auto-swiat.pl/tag/wszystko-o-silniku-19-jtd

Chociażby taki nieobiektywny tygodnik o tym pisze.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 19:06
autor: Rafako
Przejedź się najpierw tym autem :D Moje subiektywne odczucia:
- poniżej 100 km/h, dynamiczna ale jakoś nie mogłem się doszukać tych 190 KM (chyba, że moje 110KM Megane to taka "torpeda" :D ),
- powyżej 100 km/h, dopiero w takich warunkach motor Delty pokazuje, że jest mocny i nie ma z nim żartów.
Tyle opinii nieobiektywnego lajkonika ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 19:28
autor: paśny
Rafako pisze: - poniżej 100 km/h, dynamiczna ale jakoś nie mogłem się doszukać tych 190 KM (chyba, że moje 110KM Megane to taka "torpeda" :D ),
- powyżej 100 km/h, dopiero w takich warunkach motor Delty pokazuje, że jest mocny i nie ma z nim żartów.
Dokładnie miałem podobne odczucia - gdzie te 190 koni.
Oprócz tego auto głośne - po 3,5 godzinach dynamicznej jazdy wyszliśmy z żoną z bólem głowy / głów.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 19:34
autor: Gros
Olek to może ropucha w nim była kiepska powietrze rzadkie filtr zpchany hehehe bo ja odwrotnie mam inne odczucia .Miałem okazje kilkukrotnego katowania tego motoru i dla mnie to bomba kiedy kręcisz go do góry na kazdym biegu idzie jak torpeda. Moze lekko głośnawy ale ciężko by auto o zacięciu sportowym było ciche hihi
Co do pytania o awaryjność i żywotność to chłopie zbyt młode auta i pisanie o tym to tylko wyjda bzdury

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 20:07
autor: iwancafe
Bardzo dziękuje za opinie i sugestje oraz za chęć pomocy. Chyba można zamknąć temat ?

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 17 wrz 2012, 20:25
autor: stabraf
Temat się dopiero rozkręca ;)

Re: Delta Bi TURBO 190 KM

: 18 wrz 2012, 8:49
autor: Nat
iwancafe pisze:
piterstilo pisze:
iwancafe pisze:Witam chciałbym nabyć Deltę III 2.0 190 KM BiTurbo, ale mam pytanie co do opinii o tym silniku? czy jest awaryjny, jak bardzo? co najczęściej się psuje i jaką żywotność mają turbiny? z góry dziękuje za pomoc :)
Gwoli ścisłości : ten silnik to 1.9 MJET.
tak 2.0 mjet biturbo 190 km ? a coś kolega wie ?
Hmmm... chyba jednak nie 2,0 mjet, bo ten ma 165 koni, ale jak pisał piterstilo 1,9 mjet twin turbo.

Kto kupuje najmocniejsze jednostki napędowe w palecie, ten jest zwykle przygotowany na większy hałas (a nawet specjalnie za to płaci ;) ), w każdym razie w moim osobistym odczuciu, hałas w tym aucie jest sporo mniejszy niż w punto HGT, a w Punto bywa nieznośny. Tu- nie.
Co do mocy - na bazie mojego krótkiego przejazdu stwierdzam podobnie jak przedpiszcy, że mimo drugiej turbiny auto powinno być traktowane raczej brutalnie (wysokie obroty), by wykrzesać z niego te 190 qni mocy. Dla mnie to zaleta (możliwość zarówno kozaczenia, jak i oszczędzania).
O awaryjności zbyt wiele na razie nie wiadomo, oczywiście turbina, a nawet dwie, szczególnie przy nieumiejętnym obchodzeniu się z nimi, są w aucie każdej marki elementem potencjalnie awaryjnym i drogim w naprawie.
Generalnie mi się jazda tym autem bardzo spodobała, a że to diesel, to jeszcze na trasie trochę $$$ oszczędzisz.
Ale 1,8 turbojet chyba jeszcze ciekawszy, tyle że kosztuje tyle, co dobra klasa D, albo Focus ST ;)

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 18 wrz 2012, 9:15
autor: miwis
"Ale 1,8 turbojet chyba jeszcze ciekawszy, tyle że kosztuje tyle, co dobra klasa D, albo Focus ST ;)"

Może i ciekawszy, ale w Delcie jest zestopniowany tylko i wyłącznie z nieciekawym automatem. Wielka szkoda, że przykozaczyć można tylko w głośnym turboklekocie :D

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 18 wrz 2012, 9:19
autor: thermano
Silnik bazuje na poczciwym 1.9 MJ więc nie obawiał bym się awaryjności , szczególnie jak napisał Bogdan , że to za młode auta by się nad tym rozwodzić . Turbiny będą takie , jak się o nie dbało ( lub bardziej - nie dbało ) Dynamika auta jest ponoć duża ( słyszałem wielokrotnie , nie jeździłem ) a przyblokowanie pseudo-ekologii ( min. EGR ) bo nie wiem czy ma DPF spowoduje dużo lepszą jazdę z dołu ( wiem coś o tym ) Ew. delikatna zmiana mapy wtrysku u DOBREGO speca wykrzesa z tego auta piekielne moce . ;)

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 18 wrz 2012, 9:38
autor: Nat
thermano pisze:nie wiem czy ma DPF
Ma.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 18 wrz 2012, 17:47
autor: Rafako
Nat pisze:
thermano pisze:nie wiem czy ma DPF
Ma.
: ok2 : : ok2 : : ok2 : : ok2 :
KAŻDY osobowy diesel, ktory z fabryki wyjechał po 1 września 2010 roku ma DPF-a / FAP-a / jakbytegonienazywaćg...wnoktóremożegenerowaćzbędnewydatki :D
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Delta III M-jet Bi Turbo 190 KM - opinie o silniku

: 18 wrz 2012, 19:15
autor: thermano
No to po DPF i EGR off - auto odżyje .