wedlug wszelkich prospektow i programow serwisowych w deltach wychodzily tylko dwa diesle. a wlsciwie jeden ale w wersji z katalizatorem i bez.
oba mialy pojemnosc 1929 ccm, moc 66 kW (90 KM).
pierwszy silnik bez cat. mial symbol "835 A4.000" (ja mam taki)
a drugi z cat. "160 D1.000"
sprezenie identyczne w obu: 19,2 : 1
srednica i skok tloka tez: 82,6 x 90
jedyna roznica to obroty, przy ktorych jest max moment i obroty, i tak:
wersja 835 A4.000: 66 kW przy 4100 rpm, 186 Nm przy 2400 rpm
wersja 160 D1.000: 66 kW przy 4200 rpm, 186 Nm przy 2500 rpm
czyli wychodzi, ze pierwsza wersja ma te same osiagi przy nizszych obrotach
wiem, ze roznia sie troche osprzetem. np swiece zarowe sa rozne do obu silnikow.
tak samo sprezarka: w starej wersji byla IHI - RHB 5LR, a w nowszej GARRET - TBO 269.
wracajac do glownego pytania: zgodnie z moja wiedza oparta na wielu zrodlach (ale nie wszystkich

) w deltach nie bylo JTD.
mam ciche marzenie, zeby wlozyc do swojej 1,9 albo jeszcze lepiej 2,4 JTD

glownie ze wzgledu na cichsza prace no i osiagi

nie wiem tylko czy beda pasowac...
pozdrawiam