Strona 1 z 6
Delta III - wypalanie DPF
: 12 gru 2012, 1:32
autor: Maxx
Witam,
Czy ktoś się orientuje w jaki sposób rozpoznać, że akurat rozpoczęło się wypalanie filtra dpf? oraz jakie macie średnie interwały między wypaleniami?
Pozdrawiam
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 12 gru 2012, 15:11
autor: thermano
W zależności od intensywności jazdy w mieście DPF wypala się od ok. 100 - 200 km .
Wypalanie widać na postoju - silnik huczy , wentylatory pracują na maksa , słychać "brzdęknięcia" odkształcanego metalu i ciepły smrodek ( gdy stoi w garażu lepiej wyczuwalny . Spaliny parzą . Generalnie - sodoma i gomora . Wujek samo zło .
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 12 gru 2012, 23:59
autor: Maxx
U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 13 gru 2012, 16:10
autor: słoma
u mnie niema reguły , czasem widzę po przyjeździe pod dom , po obrotach silnika i wentylatorach , ale 2 razy zapalila mi sie kontrolka dopalnia DPF-a i musialem zrobic jeszcze ze 30 km przejażdzki by zgasła
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 14 gru 2012, 14:26
autor: thermano
Maxx pisze:U mnie Multiecuscan pokazuje średnie wypalanie co 170km i wydaje mi się to trochę za często. Dla przykładu w Alfie 2.4jtdm filtr wypala się co 300km(jazda w mieście).
Tylko , że w 2.4 jtd dpf jest pewnie tak duży jak w Iveco

Re: Delta III - wypalanie DPF
: 19 mar 2013, 11:10
autor: KULI
U mnie jak byłem ostatnio u kumpla na kompie to pokazało że wypala się co 100km,także chyba zdecydowanie za często. Trzeba będzie chyba dpf-a wywalić i zaślepić egr.
thermano ty widze że pozbyłeś się dpf-u i egr-u, rozcinałeś puszkę i wywalałeś sam wkład żeby katalizator został czy masz całkowicie wycięty i wstawiona np. rura?
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 19 mar 2013, 22:11
autor: Kris
w 1.9 mjtd 150KM wypalił mi się dzisiaj... 1200km od ostatniego wypalenia, czas wypalania ok 6minut, niespełna 18% stanu zatkania DPF-a po wypalaniu. W trakcie jazdy praktycznie nie odczuwałem wypalania, jedyny sygnał, że coś się dzieje to chwilowe spalanie wyświetlane na komputerze przy hamowaniu silnikiem ok 3l/100km (normalnie mam 2l/100km)
Może to wszystko dlatego że mam EGR zaślepiony...
Wiem że Delcie bliżej do Bravo, ale 100km pomiędzy wypaleniami wydaje mi się bardzo częste.
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 20 mar 2013, 7:52
autor: KULI
też mi sie wydaje że dość czesto,nie chciałem wywalać dpf-a a zaślepić tylko egr ale jednak chyba będzie trzeba go wywalić.
Do tego wydaje mi się że 8l spalanie to troche za dużo, no chyba że to norma.
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 20 mar 2013, 10:50
autor: Wilkin
I powiedzcie mi teraz co ma wspólnego ten DPF z ekologią i niskim spalaniem ??
Skoro w jego użytkowanie ,jest wliczone wypalanie.
Po za tym cholernie drogi w produkcji i skomplikowany.
A 99% użytkowników - nie jeździ tylko w trasy

Re: Delta III - wypalanie DPF
: 21 mar 2013, 22:32
autor: Valdi
100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania.Ten artykuł potwierdza fakt,że te konstrukce mało mają wspólnego z ekologią.Są niedopracowane,w koszty "ekologii" zrzucono na barki użytkowników-czytaj nasze.Artykuł pod tym linkiem
http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czaste ... ula-diesle
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 21 mar 2013, 23:42
autor: KULI
Valdi pisze:100km to zdecydowanie za często.Ale to znaczy,że filtr jest porządnie zatkany i stąd taki częsty interwał wypalania
dlatego w przyszłym tygodniu dpf zostanie usunięty a egr zaślepiony i problem zniknie

Re: Delta III - wypalanie DPF
: 22 mar 2013, 13:16
autor: Valdi
Obowiązkowo daj znać jak będzie się sprawowała po tej czynności.I nie zapomnij

Re: Delta III - wypalanie DPF
: 23 mar 2013, 9:08
autor: udawany.pozorant
także jestem ciekawy zabiegu ??? U mnie 1,6 mjtd z obserwacji wypala co 80 km -tylko miasto .Objawy może ciut spokojniejsze niz u innych tylko wentylator .Mam co prawda wątpliwości czy tak ma być ale po 2 diagnozach i wymianie czujnika temp spalin za dpf zachowuje sie tak samo . Przypuszczam że z uwagi na bliskośc dpf do turbiny łatwo sie nagrzewa i łatwo wypala w przeciwieństwie do innych silników.Ale chętnie bym sie pozbył czorstostwa bo dłuugo obawiałem sie czy coś sie nie zapali i irytujący jest wentylator przy -10 .
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 24 mar 2013, 15:20
autor: KULI
chłopaki na pewno dam znać, bo mało tu info o naszych deltach, a na pewno się przydadzą innym użytkownikom
Re: Delta III - wypalanie DPF
: 30 wrz 2013, 23:07
autor: słoma
no i jak ? niema opinii ?
ja jadę w przyszłym tygodniu odciąć EGR i wrzucić lekki chip tunnig , .