Strona 1 z 5

Kappa 2.4 - hamulce z K 2.0T 20v

: 03 sty 2013, 23:38
autor: Lewutek
CZE ...

Pytanie praktyczne:

Czy w K2,4 można "bezproblemowo" zaadaptować zwrotnice z piastami oraz tarczami i zaciskami hamulcowymi Brembo z K2,0T20V :?:... bo tył jest jednakowy i tam nie da się nic zrobić.

Powodem takiego działania ma być poprawa skuteczności hamulców w K2,4 (na tak skuteczne jak w K2,0T20V) a jednocześnie możliwość użytkowania felg od K2,0T20V (wypukłe ramiona).

Czy ktoś z Was robił taki zabieg :?:

Pozdrawiam
Lewutek

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 04 sty 2013, 9:36
autor: kond243
Witam. Nie musisz adaptowac calych piast same zaciski przykrecisz normalnie do zwrotnicy piasty sa takie same jak w kazdej K. Mam piasty od 20vt i sa takie same jak w 2.0 v.i.s Felgi również pasują pod piasty a ramiona wypukle dlatego zeby felga w zacisk weszla z przodu.

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 04 sty 2013, 10:21
autor: Lewutek
CZE ...

... czyli mówisz, że zaciski BREMBO bez przeróbek da się normalnie zamocować do istniejącej zwrotnicy/piasty ... oczywiście do tego jeszcze tarcze 310 mm z K2,0T20V i powinno wystarczyć :?: ... a co z połączeniem gumowych przewodów hydraulicznych ... też pasują bez przeróbek :?:

W sumie to fajna rzecz mieć mocne hamulce w K2,4 ... przy załóżmy "rozsądnych" nadkładach.

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 04 sty 2013, 14:02
autor: kond243
Co do zaciskow to bez problemu piasta jest taka sama. Z wężami też nie powinno być problemu

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 04 sty 2013, 19:12
autor: Lewutek
CZE ...

Może wypowie się jeszcze ktoś inny ... ktoś kto taki "przeszczep" zrobił ...

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 05 sty 2013, 10:58
autor: topcio
kond243 pisze:Z wężami też nie powinno być problemu
Nie ma problemu z wężami.

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 10:35
autor: kond243
Nabyłem skrzynie od 20vt chodziło o przełozenia do zwyklej 2.0, do skrzyni nabyłem piasty i półosie i piasty są takie same węże jak kolega topcio pisze też więc tylko zaciski tarcze klocki i oczywiście felgi 16 cali i jest ok : yesyes :

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 10:59
autor: topcio
Hym, ale zwykła 2.0 będzie mułowata na tej skrzyni :roll: , a drugie pytanie : jak planujesz rozwiązać sprawę sprzęgła? Dokupiłeś dwumasę?

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 12:16
autor: kond243
Zadnej dwumasy nie kupowalem sprzeglo mam pchane zmieniłem tylko widełki od sprzegla na te ze skrzyni pwer drive którą miałem kappa 2.0 po lifcie choc 98r to jest taka pomieszna. Podróżuje dużo po trasie a krótkie przełozenia mnie denerwowały.Teraz jest ok zbiera śie tak samo na 5 biegu jest gorzej ale to tylko do redukcji obrotów : yesyes : i mozna leciec teraz na trasie 160km/h bez zyłowania silnika po obrotach.A co do przekładki zmieniłem półosie z przegubami są wieksze flansze przy skrzyni i jest tez visco w zime sie przydaje :D Reszta jest taka sama poza widełkami i silownikiem sprzegla.Co do skrzyni to ma takie same przełozenia jak comfort drive w zwyklej 2.0. po 99roku 2.0 już ma dwumase.

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 13:21
autor: topcio
Jednym słowem jeśli się rozsypie nieosiągalna dwumasa w 20VT można założyć koło zamachowe, sprzęgło i widełki od 2.0 lub 2,4 i będzie działać?

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 13:51
autor: kond243
Tak wynika z mojej przeróbki mam kappe po lifcie z przepustnica na linke metalowym kolektorem ssacym i zwyklym sprzeglem i na prawde wszystko pasowalo walek sprzeglowy w tarcze widelki z jednej skrzyni do drugiej. wychodzi ze mozna tak zrobic jak piszesz. :D I było by to dobre rozwiazanie :D Szkoda ze nie zrobiłem paru fotek jak zakładałem skrzynie :roll:

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 14:00
autor: topcio
Kurcze, to teraz będę miał zgryz ile wytrzyma moja dwumasa :-? . Mam fabrycznie nowe sprzęgło i powstaje pytanie czy je zakładać do dwumasy czy zrobić przeszczep na zamach od 2,4 i wyprodukować jakieś sportowe wzmocnione sprzęgło.

A hamulce Brembo są faktycznie niezłe, szczególnie czuć to przy przesiadce. Ja jak siadam po qp do Forda to 8-O mam wrażenie, że nie zatrzyma się przed światłami :D .

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 14:07
autor: kond243
Gdzieś czytalem na forum o wzmocninych sprzegalach ktos je robi jakie chce klijent. Trzeba poszukac i facet doradzi co jak i gdzie i z czym ugryzc dwumase tez tez zregeneruje jak trzeba.Choć zwykle kolo zamachowe wiecej wytrzyma. Co do brembo to fakt w 2.0 załozylem od 2.4 uklad hamulcowy ale w 20vt to inna bajka przy dobrym zestwie klocki tarcze na prawde bardzo dobrze hamuje. jak jade 2.0 to deptam i mam podobne wrazenie ze sie zatrzymac nie chce.

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 19:53
autor: Borek
Jak wszystko pasuje i ładnie się zgrywa to będzie działać, tylko... ile to wytrzyma? Dwumasy nie zakłada się "bo nic innego nie pasi" tylko żeby chronić układ napędowy przed szkodliwymi drganiami. :-?

Nic tylko znaleźć gdzieś rzędową szóstkę, która z turbiną wejdzie do Kappy w poprzek i olać drgania. :lol:

Re: Kappa - hamulce w K2,4 z K2,0T20V

: 06 sty 2013, 19:59
autor: kond243
To wiem tylko czemu przed 98r kappa 2.0 2.4 nie miała dwumasy i wszystko działało a po 98r włozyli dwumase i inne sprzeglo tym sie rózni silniki takie same. A w 20vt dwumas mozna zregenerowac lub załozyc zestaw od starszej 2.0 2.4 i wzmocnione sprzegło. Wszystko zalezy od własciciela i kosztów. W swojej 20vt narazie dwumas mam ok zmienilem tylko sprzeglo ale majac w rece zwykle kolo od 2.0 i 20vt to jedno z drugim jest zamienne i pasuje.