Kappa 2.4 20V - bardzo duże spalanie
: 28 sty 2013, 18:18
Auto wyjątkowo dużo pali. Jakieś 20l/100km!
Jeździmy co prawda na krótkie trasy, ale bez przesady - na takie po 20 km też i choć po mieście, to takimi trasami że nie stoi się na światłach i prawie cały czas 70km/h.
Co wiem:
-spadku mocy nie zauważyłem (ani żona), ale nie korzystamy jakoś nadmiernie z mocy, oboje jeździmy delikatnie.
-filtr powietrza wymieniony niedawno
-kopci białymi spalinami, jak się przygazuje. I to nie po ruszeniu, ale również po pół godzinie jazdy
-spaliny śmierdzą dziwnie. Na mój nos, jest zbyt bogata mieszanka
-silnik odpala bez problemu nawet na mrozie
-pracuje równo
-olej zmieniony przed rokiem, planuję wymianę. Jednak przez ten rok nie było dużego przebiegu. Olej klarowny, nie ubywa go.
Podejrzewam więc jakieś nieprawidłowości w zasileniu silnika w mieszankę. Chcę sprawdzić następujące rzeczy:
-sonda lambda
-przepływomierz
-świece
-termostat albo czujnik temperatury
-ustawienie rozrządu
Potrafię podłączyć moją kappę do MultiEcuScan i sobie popatrzeć co i jak.
Chcę ją więc dziś podłączyć i zobaczę co raportują następujące wskazania:
-Engine temperature
-Air temperature
-Air quantity (ilość powietrza, czyli pewnie przepływomierz za to odpowiada)
-Lambda sensor signal (to jest napięcie z sondy lambda, w mV)
-Lambda sensor status (może mieć statusy: nienagrzana, mieszanka uboga, mieszanka bogata, mieszanka uboga przez długi czas, mieszanka bogata przez długi czas)
Myślę, że w ten sposób sprawdzę przynajmniej sondę lambda, działanie przepływomierza i czujniki temperatury.
Wiem, że powinienem mieć sondę z grzałką, czyli na biegu jałowym powinna się zagrzać w około minutę.
Wtedy powinna dawać napięcie od ok. 100mV do 800mV oscylując z częstością ok 1 Hz.
Rozumiem, że przy prawidłowej pracy status najpierw powinien być: nienagrzana, a potem oscylować pomiędzy mieszanką ubogą i bogatą - bo powinna działać regulacja ze sprzężeniem zwrotnym.
Jak najlepiej przeprowadzić pomiar? Od uruchomienia silnika, ale przez jak długi czas? Czy 10 minut wystarczy? Wystarczy na biegu jałowym, czy pogazować trochę?
Co radzicie jeszcze mierzyć? Podejrzewam, że takie ustawienia jak:
Spark advance
Injection time
Injection time correction
Lambda sensor integrator
Evaporation canister control
mogą okazać się pomocne w diagnozie, ale nie wiem dokładnie co to jest i jakie wartości są prawidłowe.
Co radzicie jeszcze sprawdzić, o czym pomyśleć?
Jak zrobię te pomiary o których wspomniałem, wrzucę tutaj wyniki, albo przynajmniej opis co i jak się zmieniało.
Jeździmy co prawda na krótkie trasy, ale bez przesady - na takie po 20 km też i choć po mieście, to takimi trasami że nie stoi się na światłach i prawie cały czas 70km/h.
Co wiem:
-spadku mocy nie zauważyłem (ani żona), ale nie korzystamy jakoś nadmiernie z mocy, oboje jeździmy delikatnie.
-filtr powietrza wymieniony niedawno
-kopci białymi spalinami, jak się przygazuje. I to nie po ruszeniu, ale również po pół godzinie jazdy
-spaliny śmierdzą dziwnie. Na mój nos, jest zbyt bogata mieszanka
-silnik odpala bez problemu nawet na mrozie
-pracuje równo
-olej zmieniony przed rokiem, planuję wymianę. Jednak przez ten rok nie było dużego przebiegu. Olej klarowny, nie ubywa go.
Podejrzewam więc jakieś nieprawidłowości w zasileniu silnika w mieszankę. Chcę sprawdzić następujące rzeczy:
-sonda lambda
-przepływomierz
-świece
-termostat albo czujnik temperatury
-ustawienie rozrządu
Potrafię podłączyć moją kappę do MultiEcuScan i sobie popatrzeć co i jak.
Chcę ją więc dziś podłączyć i zobaczę co raportują następujące wskazania:
-Engine temperature
-Air temperature
-Air quantity (ilość powietrza, czyli pewnie przepływomierz za to odpowiada)
-Lambda sensor signal (to jest napięcie z sondy lambda, w mV)
-Lambda sensor status (może mieć statusy: nienagrzana, mieszanka uboga, mieszanka bogata, mieszanka uboga przez długi czas, mieszanka bogata przez długi czas)
Myślę, że w ten sposób sprawdzę przynajmniej sondę lambda, działanie przepływomierza i czujniki temperatury.
Wiem, że powinienem mieć sondę z grzałką, czyli na biegu jałowym powinna się zagrzać w około minutę.
Wtedy powinna dawać napięcie od ok. 100mV do 800mV oscylując z częstością ok 1 Hz.
Rozumiem, że przy prawidłowej pracy status najpierw powinien być: nienagrzana, a potem oscylować pomiędzy mieszanką ubogą i bogatą - bo powinna działać regulacja ze sprzężeniem zwrotnym.
Jak najlepiej przeprowadzić pomiar? Od uruchomienia silnika, ale przez jak długi czas? Czy 10 minut wystarczy? Wystarczy na biegu jałowym, czy pogazować trochę?
Co radzicie jeszcze mierzyć? Podejrzewam, że takie ustawienia jak:
Spark advance
Injection time
Injection time correction
Lambda sensor integrator
Evaporation canister control
mogą okazać się pomocne w diagnozie, ale nie wiem dokładnie co to jest i jakie wartości są prawidłowe.
Co radzicie jeszcze sprawdzić, o czym pomyśleć?
Jak zrobię te pomiary o których wspomniałem, wrzucę tutaj wyniki, albo przynajmniej opis co i jak się zmieniało.