Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 29 sty 2013, 22:50
autor: ciecieszek
Witam. mam do was kolejne pytanie. Na moim podwórku lada dzień pojawi się Lybra 2.4 jtd 140cv. Ma ona uszkodzony silnik. Mam taki od AR 166 ale stał sporo czasu. Kręcił ale nie odpalał. był problem z kompem. Teraz pytania.
1. Mając silnik na stole co sprawdzić/wyczyścić/wymienić?
2. Komputer sterujący może być nadal ten od Lybry czy muszę kombinować?
Proszę o podpowiedzi i wskazówki. Zabieg ponownego wsadzenia silnika będę robił po raz pierwszy. Wyjmować już wyjmowałem ale czy w drugą stronę mam na coś uważać?

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 30 sty 2013, 19:10
autor: vwmori
chyba tylko by nie porwać wiązek. wykręć swiece żarowe i wstrzyknij strzykawka troszkę oleje na tłoki i przekręć kołem zamachowym by tłoki nie wystartowały na "sucho" co do przekładki to jest jtd więc pewnie ma immo więc może być problem z odpaleniem.

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 03 lut 2013, 8:49
autor: facio
: zaduma : A co ma imobilaizer do silnika

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 03 lut 2013, 9:22
autor: Ramzes_II
facio pisze:: zaduma : A co ma imobilaizer do silnika
no dokładnie. Co ma immo do silnika. To nie na ten przykład Łopel, zeby immo było w pompie wtryskowej....

Najważniejsze czy oba silniki to silniki CF3, bo taki masz uszkodzony w Lybrze. Jesli Alfa 166 ma taki sam silnik, to przekładasz kpl. silnik, podłaczasz przewody i jesli był sprawny to działa z buta.

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 03 lut 2013, 21:45
autor: ESSOX
Ramzes_II pisze: Jesli Alfa 166 ma taki sam silnik, to przekładasz kpl. silnik, podłaczasz przewody i jesli był sprawny to działa z buta.
Mocowanie silnika jest inne. Trzeba łapy poprzekładać jeszcze.

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana silnika

: 04 lut 2013, 9:55
autor: Ramzes_II
no tak, trudno się nie zgodzić - Lybra a 166 to inna rama. Ja mówię o kpl. słupku z osprzetem jesli oba były CF3