Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Witam. W zeszłym tygodniu jechałem do Szczyrku (raczej miałem zamiar pojechać Lucyną), Przy REALU na Ursynowie dostał silnik jakiś drgań, przerywań gdy dodałem gazu wskoczyła na max obroty.Gdy przekręciłem stacyjkę na off ona cały czas działała na max obrotach żeby ją unieruchomić musiałem wbić sprzęgło pierwszy bieg i puścić je.No i teraz jestem przed diagnozą co walnęło.Może ktoś jakieś pomysły ma proszę o podzielenie się wiedzą dodam że turbo nie było w niej robione, rozrząd dwa lata temu wymieniany.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 17:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
Re: zawiodła mnie pierwszy raz
Jeśli musiałeś zdusić ją po wyłączeniu stacyjką,mogła paść turbina. Puściła oliwę i to oliwa się spalała w cylindrach. Czarny scenariusz,oby to nie było to.
Re: zawiodła mnie pierwszy raz
Popieram kolegę turbinka puściła olej do cylindrów. Będzie bolało...Alan pisze:Jeśli musiałeś zdusić ją po wyłączeniu stacyjką,mogła paść turbina. Puściła oliwę i to oliwa się spalała w cylindrach. Czarny scenariusz,oby to nie było to.
Re: Lybra - max obroty, nie mogę zgasić.
Jeszcze dodam ze bagnet wyskoczył i trochę na silnik kapło i mam pytanie czy taki scenariusz przepowiada kupno używki do regeneracji czy ta da się zrobić.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
- pastucho
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Obstawiam turbinę puściła olej, jeżeli szybko zdławiłeś ślinik i nie wypaliła całego oleju to będzie dobrze turbo do regeneracji i auto będzie śmigać Pozdrawiam
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Dzięki serdeczne za pomoc po doraźnej ambulatoryjnej naprawie dam znać co pierdło. Dodam tylko że kumpel miał podobny mankament w iveco dwa ząbki rozrząd poszedł przez rolkę napinającą i chciałem się upewnić. Za wszelką pomoc dzięks. Jutro do lekarza pojadę (bo jest już w kolejce oczekujących oczywiście po znajomości)dam znać po demolce co tam się jeszcze wysypało.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Przy rozbieganiu silnika za autem jest chmura dymu jak z elektrowni węglowej. Spalany olej dymi niemiłosiernie więc jeśli dymu nie było to raczej turbo nie puściło. Zaczekajmy na diagnozę.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
PS. Podobno chorobę wściekłych diesli lepiej dławić na najwyższym możliwym biegu z wciśniętym na maxa hamulcem?
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Jeśli wywaliło bagnet to nie musiała być turbina. Mogła zamarznąć odma silnika,przez co komora korbowa nie miała odprężenia i wyciskało olej wszelkimi możliwymi miejscami. Może być tak,że teraz kiedy już odpalisz samochód będzie spokój.
Nie wiem jakim cudem,ale kiedy u mnie zamarzła odma olej pojawił się nawet za turbiną.
Pytanie podstawowe,czy masz biały nalot na korku wlewu oleju? Czy w tym czasie panowały u Ciebie temperatury ujemne? I czy często jeździsz na krótkich odcinkach?
Pisałem kiedyś o tych przypadkach TU
Nie wiem jakim cudem,ale kiedy u mnie zamarzła odma olej pojawił się nawet za turbiną.
Pytanie podstawowe,czy masz biały nalot na korku wlewu oleju? Czy w tym czasie panowały u Ciebie temperatury ujemne? I czy często jeździsz na krótkich odcinkach?
Pisałem kiedyś o tych przypadkach TU

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Odma na pewno nie stała w nocy w garażu gdzie było +5C. Kopciła niemiłosiernie pierwszy raz w życiu takie coś widziałem. Dzisiaj oddałem ją do regeneracji przytarty wałek + zestaw naprawczy krzyknęli mi 900 netto to z jakieś 1100 w plecy za same turbo.Mam pytanie co trzeba czyścić po takiej usterce.Olej poszedł do filtra pow. i do intercoolera. Pytanie co z wtryskami i przepustnicą.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
No witam. Mam wiadomości co do naprawy.Scenariusz jest taki, że turbo padło puściło oliwę do cylindrów, gdzie wyjarało ze dwa litry oleju.Po założeniu turbo po drugim paleniu zaczęła sączyć oliwa a skąd z przewodu odmy przez którą wyrwało bagnet do góry a wyrwało przez źle dobrany kawałek węża gdy wykryłem że trójnik do odpowietrzenia skrzyni korbowej jest pęknięty.Wężyk pod ciśnieniem zacisnął się.Po złożeniu wszystkiego do kupy zapomniałem o wężu od odpowietrzenia skrzyni i całe szczęście bo historia by się powtórzyła.Sorry że tak zawile ale z tyry piszę na phone.Ma ktoś dostęp do tego trójnika lub komuś zalega to bym sobie naprawił to raz a dobrze bez patentów.Dzięki za pomoc.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Proszę o pomoc ,jakie objawy mogą wystąpić po zalaniu olejem przez turbo.Mam problem bo nie dyga na wszystkich garach.W skrzyni korbowej są opary spalin, ciśnienie na tłokach dobre a silnik mało z ram nie wyskoczy i pogarsza się przy nagrzewaniu.Węża od odmy nie podłączam żeby nie zassło turbo oleju dopiero po regeneracji .Proszę o pomoc.I mam pytanie czy rozrząd mógł przeskoczyć wraz ze wzrostem obrotów.Objawy po regeneracji turbiny są takie: że na zimnym silniku pali na 4 garach i później kaszana telepie jak może na wszystkie strony.A i jeszcze za co odpowiedzialne jest odpowietrzenie skrzyni korbowej.Bardzo proszę o szybką odpowiedź ważą się losy mojej lucyny.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Odpowietrzenie jest odpowiedzialne za... odpowietrzenie. Tu nie ma co wymyślać. Każdy silnik ma jakieś tam przedmuchy i żeby nie wzrastało ciśnienie w skrzyni korbowej mamy coś takiego jak odma. Najprostszy sposób to zdjąć dolot od turbo żeby je ominąć (niech sobie zasysa przez chwilę powietrze bez filtra i intercoolera który pewnie pływa w oleju) tylko żeby Ci czegoś nie zassało znowu. Jak pochodzi i wypali ostatki oleju z dolotu i praca będzie równa to masz do czyszczenia cały układ od turbo do głowicy. Jeśli praca będzie nadal nierówna to sprawdź ustawienie rozrządu i wtryski. Oczywiście daj odetchnąć silnikowi i zrób to odpowietrzenie jak należy.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Rozrząd dzisiaj sprawdzony i jest spoko.Zostają wtryski i mechaniczne uszkodzenie silnika bo na kompie żadne błędy nie wyskakują, tyko w momncie odpięcia kostek wtrysków lub przepływki. Zostaje przyjaranie końcówek wtrysków lub pierścienie kopci jak jelcz pozatym już dawno nie czułem z niej oparów ropy jak teraz, wcześniej były bardziej podobne do nafty (duszące) gadałem z tłumikarzem powiedział,że katalizator powinie to wytrzymać.Jutro idę ją porządnie przepałować .Dzisiaj przed sprawdzeniem rozrządu odpaliłem ją i zapaliły się kontrolka świec( zaczęła mrugać) a generalnie to po nagrzaniu pracuje podobnie jak chwile przed rozbiegnięciem silnika.Jak ktoś mógłby coś jeszcze doradzić.Po zalaniu cylindrów olejem przeczyściłem odmę, odstojnik oleju przy filtrze powietrza i intercooler wszystko do przepustnicy, jak popracuje to na flanszach widać przecieki starego przepalonego oleju.POMOCY !!!!!!!
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.