Strona 1 z 1

Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 13 maja 2013, 14:55
autor: pietras
Szukałem, szukałem....ale nie znalazłem jak dotąd odpowiedzi. Różnica w mocy wynika z obecności katalizatora dostosowującego emisję spalin do euro 3? A może przy "lifcie" zmienił się komputer lub tzw. mapa silnika? A może jakaś inna przyczyna? Ciekawi mnie to więc pomóżcie proszę.

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 13 maja 2013, 15:33
autor: krzysiek.ge
Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 13 maja 2013, 15:44
autor: cysiek
Tak w ramach ścisłości to Lancia Lybra 2.0 20V CF2 113kW = 154KM

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 13 maja 2013, 16:34
autor: pietras
krzysiek.ge pisze:Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam
Z tego co ja się orientuję to sam silnik konstrukcyjnie nie różni się niczym. Wersja 150 KM też ma VIS. Dlatego też dziwię się że ma inną moc i skąd ta różnica się bierze...

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 14 maja 2013, 12:03
autor: damiani
Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 15 maja 2013, 9:13
autor: pietras
damiani pisze:Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).
A może mapa mogła zostać taka sama a spadek mocy jest spowodowany zmienioną konstrukcja układu wydechowego? Jak wiadomo jakiekolwiek zmiany w układzie wydechowym mają wpływ na moc silnika. A po "lifcie" zmienił się przecież katalizator na taki który spełnia normę euro 3 i umieszczono 2 sondy lambda. Według mojej logiki przepływ spalin jest mocniej przyblokowany przez co spadła moc silnika oczywiście na rzecz czystości spalin. Jest to możliwe?
I jeszcze podsumowując- hipotetycznie jakby ktoś chciał zrobić przekładkę 2.0 150 na 2.0 154 to jak to będzie wyglądać:
a) będzie trzeba zmienić też komputer/ mapę silnika i będzie on miał 154KM?
b) po prostu montujemy silnik, wszystko działa tylko że ma on już 150 KM?
c) nie da się tego zrobić

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 15 maja 2013, 14:21
autor: damiani
inny jest stopień sprężania.

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 05 sie 2013, 13:21
autor: pietras
Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?

damiani jesteś pewny że:
damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
???
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1

Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 16 sie 2013, 21:38
autor: lybra1,9
Porównaj schematy.

Odp: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

: 16 sie 2013, 22:16
autor: dawidson
pietras pisze:Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?

damiani jesteś pewny że:
damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
???
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1

Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
Wystarczy zastosować inną głowicę i stopień śpiewania może się zmienić.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com