Strona 1 z 3

Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 26 maja 2013, 14:37
autor: vanisch
Jak w temacie- mam mały problem- jeżdżę cały czas na lpg, czasem kilkanaście km na PB. Ostatnio występuje problem z nierówną pracą silnika na PB po odpaleniu.
Problem znika gdy jeżdżę na PB trochę dłużej - 50, czasem 100km.
Zastanawiam się czy aby zapobiec temu problemowi nie wystarczyłby pełny bak 98 + jakiś uszlachetniacz, czy np V-Power/Verva itp cuda.
Ma to sens? Co lepiej wlać- 98+jakieś STP czy nie bawić się w to tylko od razu V-Power/itp ?

Re: Dedra 1.6 16v- "brzydka" praca silnika na PB

: 26 maja 2013, 17:22
autor: marceli
Pełny bak nie koniecznie,chyba ,że go od razu spalisz tzn będziesz na niej jeździł a nie na lpg a ten balast woził.

Pasuje trochę więcej używać Pb i będzie ok,możesz dolać jakiegoś dodatku do Pb ,nie zaszkodzi ,co do v-powerów itp.ja bym nie przepłacał ,nie ma to sensu.

Re: Dedra 1.6 16v- "brzydka" praca silnika na PB

: 26 maja 2013, 18:11
autor: vanisch
No nie wiem, myślałem żeby od razu full bak zalać, a nie bawić się w tankowanie raz na jakiś czas, co najwyżej dobijać do pełna :D

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 29 maja 2013, 22:59
autor: bassman
LPG 2 generacji? Czy 4 (sekwencja)?

Pozdrawiam.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 30 maja 2013, 0:11
autor: GrimlocK
Nierówna praca silnika na benzynie może być powodowana przez "rozjeżdżanie" się korekt w ecu silnika, a dokładniej korekt krótko i długoterminowych. Po jeździe na benzynie korekty wracają do normalnych wartości i wszystko jest OK. Napisz jakie masz komponenty instalacji.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 30 maja 2013, 20:27
autor: LanciaDelta
A czy te czasy wtrysków potrafią się rozjeżdżać podczas dłuższej jazdy? U mnie jest sytuacja odwrotna i pojawia się często ale nie zawsze. Przykładowo dzisiaj wsiadam i czuje, że silnik ma moc przed i po rozgrzaniu, a jutro wsiądę i silnik wyraźnie jest zamulony, pedał wciskam do deski a tu gorzej jak w "Lokomotywie" Brzechwy ;/ I jeszcze jedno pytanko odnośnie popychaczy, są hydro czy płyteczki? Bo jeżeli płyteczki to podejrzewam brak regulacji a już 230k Km najechane ;(

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 31 maja 2013, 14:45
autor: vanisch
Oczywiście sekwencja, STAG4. Wlałem PB98 i jakieś STP i oczywiście jest poprawa. No cóż trzeba czasem jeździć na paliwie jak widać :)

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 31 maja 2013, 15:21
autor: bassman
Daj zdjęcie wkrętek w kolektorze ssącym - są prawdopodobnie źle zamontowane i gazem zalepia Ci wtryski zupy.

Pozdrawiam.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 31 maja 2013, 16:05
autor: vanisch
OK, najpóźniej w ndz wrzucę zdjęcia, teraz siedzę na blueconnect więc upload zdjęcia trwałby wieki.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 16 cze 2013, 23:08
autor: vanisch
Zapomniałem o tych zdjęciach, więc jutro je wrzucę.

Ale wracając do tematu, znalazłem coś takiego:
"Fiaty Bravo i Brava, które mają silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą pracować z tradycyjną instalacją gazową. Trzeba jednak pamiętać o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizytą w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje."

Z tym, że ja mam sekwencję i plastikowy kolektor, a ten sam problem istnieje.
Silnik po postoju np przez noc pracuje nierówno na pb przez 15-20 sekund, czasem trzeba przytrzymać trochę gaz. Po czym dostaje chyba za dużo PB, bo czuć paliwo, a później zaczyna normalnie pracować.

Cóż z tym mogę zrobić? Poza tym na pb jeździ normalnie, jak się zagrzeje to zawsze odpala bez żadnych problemów.
Poszukałem informacji na necie, widzę że problem czasem występuje w Bravo/Brava/Marea.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 17 cze 2013, 17:39
autor: Krzys
Bawiłem się kiedyś gazem w Bravo z tym silnikiem. Był właśnie podobny problem, zmieniała się autoadaptacja ECU i nie dało się uruchomić silnika, reset autoadaptacji FES-em pomaga. Dobre ustawienie sekwencji rozwiązało wszelkie problemy z uruchomieniem silnika.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 17 cze 2013, 18:09
autor: bassman
Fascynujące...
Do Delty Taty założyłem jakieś 3 lata temu II generację LPG (sekwencji używanej w dobrej cenie nie mogłem wtedy zakupić) STAG 150 i nic podobnego nie ma miejsca do tej pory (pół roku temu włożyłem drugi nowy parownik). Silnik z pełnym metalowym kolektorem - moc katalogowa 90KM/66kW.
Na dniach Siostrze będę gazował Bravę 1,6 16V 100KM z plastikowym kolektorem. Ale już teraz nie sądzę aby miało to jakiekolwiek znaczenie.
Obstawiam "fachowość" zaszczepienia instalacji LPG i jej regulacji.

Wypisz co masz w tej instalacji użyte i daj fotki wszystkiego co możliwe, a w szczególności jak został nawiercony kolektor ssący, jak i gdzie są ułożone wężyki i wtryskiwacze LPG, gdzie i jak jest podłączony parownik, jak jest zamontowana butla z gazem (idę o zakład każdej sumy pieniędzy, że jest zamontowana do jazdy na wstecznym...).

Pozdrawiam.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 17 cze 2013, 19:21
autor: vanisch
OK, kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia zbiornika lpg robiłem oczywiście od strony klapy, jakie zdjęcia podesłać jeszcze?

Reduktor Tomasetto, sterownik Stag4, listwa wtryskowa Valtek.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 17 cze 2013, 20:44
autor: bassman
Zdjęcie gdzie i jak są wkręcone wkrętki w kolektor ssący.

Butla - jak wcześniej pisałem do jazdy na wstecznym - powinna być odwrócona o 180 stopni, 70% gazmanów tak ją montuje...
Wtryskiwacze Valteki czerwone - najtańszy szajs jaki został wyprodukowany - co za tym idzie są za wolne i nieodpowiednie do tego silnika, oficjalnie nie da się tego prawidłowo wystroić w tym silniku.
Tomasetto Alaska, dobrze by było dowiedzieć się dokładnie która - były wersje nawet do 90KM - z fotki nic nie udało się wywnioskować.
Masz włożony najtańszy komplet jaki AC oferuje w "kitach" dla gazmanów.

Na chwilę obecną wtryskiwacze są bankowo do wymiany, lub chociaż do zmiany cewki na żółte lub szare - zwiększy to trochę szybkość ich działania po odpowiednim ustawieniu na kompie.
Trójnik pomiarowy - to mosiężne bydle za filtrem fazy lotnej - powinno znajdować się jak najbliżej listwy wtryskowej.
Jak dojdzie do zmiany listwy wtryskowej na lepszą to filtr fazy lotnej załóż jakiś lepszy - ale do tego jeszcze daleko.

Czekam na fotki wkrętek w kolektorze i będę mógł coś więcej napisać - jak będziesz nurkował do wkrętek to zobacz jakie długości mają wężyki między nimi a listwą i czy są równe.

Generalnie niskim nakładem finansowym i kilkoma godzinami można tą instalację dopracować.

Pozdrawiam.

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

: 17 cze 2013, 21:26
autor: vanisch
No cóż, instalacja była stosunkowo tania więc i podzespoły mogą być z niższej półki ;)
Mam niby gwarancję na to wszystko, mogę sobie tak zmieniać podzespoły?
Poza tym dochodzi kolejny problem- w jakim warsztacie to wszystko zrobić :roll:

Dziękuję za informacje, wiem coś więcej, pytanie czy uda się coś zrobić z tą pracą na PB.
Jutro porobię zdjęcia tego o czym mówisz...