Strona 1 z 1
Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 14:30
autor: Hanzii
Proszę o pomoc w interpretacji wskazań wyników z ECU odnośnie pracy przede wszystkim sondy. Błędy jakie komputer zapamiętuje to: integrator sondy jak i sama sonda a także parametr FRA. W linku zamieściłem filmik, który nagrałem dziś podczas jazdy. Objawy jakie występują od czasu do czasu to nierównie obroty na biegu jałowym, oraz przydławianie, brak mocy. Sprawa dotyczy przede wszystkim jazdy na benzynie, lpg pracuje dobrze ( tu dodam, że jest to zwykła instalacja II gen STAG ). Zamieszczam też zdjęcia kabli do których podłączona jest sonda.
Czy ktoś jak dokładnie sprawdzić poprawność działania sondy miernikiem, tak aby wykluczyć jej usterkę ( samą sonde jakiś czas temu wymieniłem, jednak na używkę)?
Filmik nagrywany przy jeździe na benzynie.
http://www49.zippyshare.com/v/43857804/file.html
Zdjęcia
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 16:51
autor: Krzys
Na zdjęciach widać że masz prawdopodobnie emulator sondy. Prawdopodobnie jest uszkodzony bo na filmiku widać że sonda nie pracuje. brak jest napięcia.
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 20:12
autor: marceli
Cześć,
Hanzii, wrzuć logi z FES-a ,a w nich żeby było zaznaczone praca sondy,integrator, obroty.
Zrób to na biegu jałowym nawet.
Póżniej to samo zrób w zakładce wykres tak żebyśmy mogli zobaczyć jak sonda faluje i czy w ogóle to robi.Tam zapisz plik csv i też tu wrzuć.
FES automatycznie zapisuje logi z parametrami które mu zaznaczysz w takiej też zakładce w programie,tylko musisz wiedzieć-znać folder zapisu.
To da najwięcej informacji.
Aha, tylko na PB to rób.
Co do jazdy Pb /LPG , na benzynie nie ma emulacji to kuleje, na LPG jedzie na sztywnych ustawieniach i jedzie ok.
Tutaj masz jak się sprawdza sondę:
Sprawdzenie_sondy_Lambda.pdf
Odezwij się na PW jak coś, na świeżo jestem z FES-em to Ci pomogę jakby co.
Tu masz na wzór mój dzisiejszy log z FES-a na wzór:
FESLog_1306091323_LANCIA K 2.4.txt
PS. Ze zdjęć to wychodzi ,że emulator masz tam wlutowany albo coś innego.Jakieś dodatkowe przewody są dołączone tak??
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 20:44
autor: Hanzii
Dzięki za zainteresowanie. Jeśli chodzi o FES, to nie ma problemu już dawno go rozpracowałem co i jak

, od razu mogę powiedzieć że sonda zawsze wskazuje 0.0, nigdy ta wartość się nie zmieniła. Natomiast integrator i owszem waha się , ale czasami także pokazuje zero ( głównie na biegu jałowym). Zgadza się są dodatkowe przewody, ktore idą chyba do gazu.
FESExp_1304291403_LANCIA K 2_4_File1.csv
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 21:04
autor: marceli
Podstawowa sprawa,sonda stoi w zerze tak nie może być.Sonda ma falować wtedy ukłąd wtryskowy wie co i jak z tlenem w spalinach i wie jak dawkować paliwo.
Uruchom sondę.Albo sonda leży(jest do bani) albo ten emulator coś pokopał.
Dopóki sondy nie uruchomisz nie patrz na inne parametry są zalezne od niej,szczególnie integrator i parametry TRA i FRA.
Ja bym odpiął te kable co są wlutowane i zobaczył co się dzieje z sondą.
PS. Obroty tak falują jak w logu jest czy gazowałeś tak??
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 09 cze 2013, 21:21
autor: Hanzii
Falują lekko, jedynie tam gdzie są duże skoki to mogłem przygazować.
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 15 cze 2013, 13:31
autor: Hanzii
Sonda sprawdzona, napięcie jest 0.42.
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 15 cze 2013, 14:36
autor: vwmori
Hanzii pisze:Sonda sprawdzona, napięcie jest 0.42.
0.42 to jest tryb awaryjny sondy. jak dodajesz i puszczasz pedał gazy to skacze napięcie ?
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 15 cze 2013, 15:15
autor: Hanzii
Tak , ta wartość się zmienia. natomiast w FES widnieje zero.
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 16 cze 2013, 7:18
autor: marceli
Napięcie ma się zmieniać niezależnie od dodawania i puszczania gazu.Cały czas faluje.Jak ma stałe obroty też.
Jak FES widzi zero to cały czas powinien wywalać błąd ,dobrze myślę??
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 16 cze 2013, 9:32
autor: Hanzii
Tak właśnie jest. Te wartości są zmienne, a FES po skasowaniu błędu sondy po krótkim czasie ponownie ją łapie.
Skoro jest napięcie to można uznać, że sonda jest sprawna, a przyczyny błędu należy szukać gdzie indziej prawda ?
Pozostaje pytanie gdzie szukać.
Re: Kappa 2.4 20v - ECU - interpretacja
: 18 cze 2013, 13:29
autor: vwmori
takie moje gdybanie ale może przepływomierz się psuje