Lybra - przeguby/półosie/wahacze - wymiana
: 16 wrz 2013, 8:22
Postaram się krótko i zwięźle opisać mój problem...
Auto drga ale tylko przy przyspieszaniu. Diagnoza - wyrobione przeguby wewnętrzne. Na przeglądzie dodatkowo wyszło, że wahacze też do wymiany.
Lancia Lybra 2.4 jtd 140 KM.
A teraz kilka pytań:
1) Podobno nie można dostać samych przegubów wewnętrznych tylko całe półosie. Czy to prawda? Jakie rozwiązania?
2) Czy jest sens regenerowania półosi? Czy ktoś ewentualnie może kogoś polecić w okolicach Łodzi lub Warszawy?
Dodam, że 1,5 roku temu wymieniałem lewą półoś na używaną, która wydawała się w porządku, a teraz już się rozjechała.
3) Gdzie można kupić nowe półosie w rozsądnej cenie?
Kontaktowałem się z kilkunastoma sklepami i nigdzie nie mają. W jednym zaproponowali sprowadzenie od Metelli (niedrogo, bo lewa półoś za 400 zł), ale czas oczekiwania 3 tygodnie...
4) Czy jest sens wymieniania wahaczy przed wymianą półosi?
Skoro ta szarpie samochodem (w tym także zawieszeniem) to czy nowe wahacze na tym nie ucierpią?
5) Czy i kiedy trzeba ustawiać zbieżność?
Przepraszam za być może głupie pytania, ale im więcej o tym czytam tym mam wrażenie, że mniej wiem, a mechanikowi też nie mogę bezgranicznie ufać...
Liczę na pomoc. Z góry dzięki!
Auto drga ale tylko przy przyspieszaniu. Diagnoza - wyrobione przeguby wewnętrzne. Na przeglądzie dodatkowo wyszło, że wahacze też do wymiany.
Lancia Lybra 2.4 jtd 140 KM.
A teraz kilka pytań:
1) Podobno nie można dostać samych przegubów wewnętrznych tylko całe półosie. Czy to prawda? Jakie rozwiązania?
2) Czy jest sens regenerowania półosi? Czy ktoś ewentualnie może kogoś polecić w okolicach Łodzi lub Warszawy?
Dodam, że 1,5 roku temu wymieniałem lewą półoś na używaną, która wydawała się w porządku, a teraz już się rozjechała.
3) Gdzie można kupić nowe półosie w rozsądnej cenie?
Kontaktowałem się z kilkunastoma sklepami i nigdzie nie mają. W jednym zaproponowali sprowadzenie od Metelli (niedrogo, bo lewa półoś za 400 zł), ale czas oczekiwania 3 tygodnie...
4) Czy jest sens wymieniania wahaczy przed wymianą półosi?
Skoro ta szarpie samochodem (w tym także zawieszeniem) to czy nowe wahacze na tym nie ucierpią?
5) Czy i kiedy trzeba ustawiać zbieżność?
Przepraszam za być może głupie pytania, ale im więcej o tym czytam tym mam wrażenie, że mniej wiem, a mechanikowi też nie mogę bezgranicznie ufać...
Liczę na pomoc. Z góry dzięki!