Strona 1 z 3

Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 17:19
autor: tacitus
Hej ponownie ;-)

Wymieniłem ostatnio olej i na wymienionym oleju zrobiłem jakieś 1500km i stan był elegancki,ale jeździłem po mieście i to bardzo "emerycko"
Teraz zrobiłem trasę 1000km ciągle autostradą z prędkością około 160-180km/h i miarka sucha ;-(
Do tego na takim dłuższym dystansie pojawiają się błędy:
p1177
p0300
p0303
Gdy jeżdżę normalnie na krótkich odcinkach to żadnych błędów nie ma i olej silnikowy zostaje na swoim miejscu.
Nie mam już zacięć sportowych i auta używam zgodnie z jego przeznaczeniem.......po zakupie wlałem olej valvoline 10w60 teraz wlałem 10w4o shella.

Jeżeli trzeba robić silnik to Mikuś zrobi ale od czego zacząć ;-)??

ps.Gdy wymieniałem filtr powietrza to na niewielkiej jego części (wielkość dłoni) znajdowała się olej i mechanik stwierdził że to nic poważnego i tak może być.Dodatkowo,nie wiem czy ma to znaczenie ale po zgaszeniu silnika jeszcze z 5 minut leci dymek ;-)


AAAaaaa i kolejny ps. ;-) Czy w 2.0T wyświetla się jakiś komunikat gdy jest za niski stan oleju????

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 18:47
autor: Gros
Kolego motorek ma swój przebieg i łyka olej to norma i nic dziwnego

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 18:51
autor: tacitus
BogdanA pisze:kolego motorek ma swój przebieg i łyka olej to norma i nic dziwnego
No niby tak.....z tym że moja lybra też ma podobny przebieg a wymiany robię co 15tys i bez dolewek....żony citroen c4 100tys km bez dolewek....... ;-(

Jak widzę twój avatar to byłbym skłonny pożyczyć Tobie 100tys zł ;-) takie zaufanie bije z niego.

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 18:56
autor: Gros
Kolego gdyby twoja turbawka miała 100ke nie łykała by tyle.
Co do mojego awatara i zaufania, wiary dawać nie musisz -nie zależy mi na tym wcale.

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 19:00
autor: tacitus
No może i racja........ale w sumie ma no już prawie 170tys. Więc turbawki tak mają????Wychodzi na to że muszę dolewać 1litr na 1000km jeżdżąc powyżej 3tys obrotów....bo jeżdżąc grzecznie i statecznie oleju nie bierze ;-)

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 19:05
autor: Gros
tacitus pisze:No może i racja........ale w sumie ma no już prawie 170tys. Więc turbawki tak mają????Wychodzi na to że muszę dolewać 1litr na 1000km jeżdżąc powyżej 3tys obrotów....bo jeżdżąc grzecznie i statecznie oleju nie bierze ;-)
Zadam pytanie -masz ją od nowego?

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 19:09
autor: tacitus
Od nowego nie...ale przebieg raczej realny.
Potwierdza to książka serwisowa i rozmowa z poprzednim właścicielem.

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 19:16
autor: Gros
no no miałem auta z książkami serwisowymi -tylko potem według faktUr brakowało 200 -lub po sprawdzeniu w serwisie gdzie był ostatni przegląd 170. No ale twoja może tyle ma :-) .
Co do Lybry jak ja pogonisz po autobanach pod 200 przez kilka 100ek tez ubedzie oleju

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 21:39
autor: LUKIThesis
Niestety 2,0 T w lanciach z tego co wiem to lubią olejek i albo trzeba się przyzwyczaić albo kupić 3,0 lub 3,2. Opinia że 2,0 T są B.dobre w moim przekonaniu jest błędna, a olej w filtrze powietrza to zwiastun kończących się pierścieni na tłokach :(

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 22:02
autor: GrimlocK
Prędzej stawiałbym na kończącą się turbinę niż na zużyte pierścienie. Poza tym, przy tych prędkościach silnik jest bardzo obciążony = olej łapie bardzo wysoką temperaturę = staje się bardzo rzadki. Poza tym, jeżeli częściej jeździsz na dłuższych dystansach, zwłaszcza szybciej - lepiej zalej olej W50, W60. Silnik będzie miał lepsze warunki pracy, a i oleju nie powinno aż tyle ubywać. Na koniec jeszcze dodam, że Thesis to auto, które chyba zasługuje na coś lepszego niż olej Shella :) Oczywiście po takiej szybszej, dłuższe jeździe należy bezwzględnie pamiętać o schłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika.

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 22:21
autor: LUKIThesis
Turbo swoją droga ale olej w filtrze??? gdzie turbo do tego...wychodzą nieszczelności na pierścieniach.
Aaaa jak turbo to żeby nie było któregoś dzionka "pierrr duu i siwo tuuu" ;)

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 22:47
autor: grzegorz m
Tacitus.
Myślałem, że kupiłeś Tereske w ostatni weekend... Kiedy zdążyłeś tyle razy olej wymieniać.?
Olej na filtrze powietrza to na pewno niedobry objaw. Lepiej sprawdź realny przebieg auta.

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 23:23
autor: kecajgo
Gdzieś czytałem, że w fabrycznej instrukcji dla Lanci Kappy z silnikiem 2.0 20vt jest nawet podana ilość oleju jaką sobie samochód spala na ileś tam kilometrów i jest to norma, a silnik przecież praktycznie ten sam, ale fakt, olej na filtrze nie za dobrze wróży

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 23:44
autor: tacitus
Lancia kupiona jakieś 5tys km temu ;-) wymieniłem po raz pierwszy olej na valvoline 10w60 no ale na trasie do roboty i z powrotem musiałem ponad 2l dolać więc zmieniłem po powrocie do domu na shella 10w40(tak mi doradził kolega z forum) ponieważ mam go za darmo.Auto ma swój przebieg tzn prawie 170tys.
Jak wrócę to chcę auto wstawić na warsztat ale chcę wiedzieć od czego mogę zacząć........Jak wymieniałem lambdy u mechanika to auto po odpaleniu narobiło trochę dymu w garażu.....nawet sporo ;-) i mechanik powiedział że to norma po zmianie sond.I czasami auto kopci gdy jest zimne i falują obroty gdy zimny a czasami wszystko jest oki......

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

: 25 wrz 2013, 23:53
autor: tacitus
GrimlocK pisze:Prędzej stawiałbym na kończącą się turbinę niż na zużyte pierścienie. Poza tym, przy tych prędkościach silnik jest bardzo obciążony = olej łapie bardzo wysoką temperaturę = staje się bardzo rzadki. Poza tym, jeżeli częściej jeździsz na dłuższych dystansach, zwłaszcza szybciej - lepiej zalej olej W50, W60. Silnik będzie miał lepsze warunki pracy, a i oleju nie powinno aż tyle ubywać. Na koniec jeszcze dodam, że Thesis to auto, które chyba zasługuje na coś lepszego niż olej Shella :) Oczywiście po takiej szybszej, dłuższe jeździe należy bezwzględnie pamiętać o schłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika.
Jak doprowadzę mojego Lucjana do stanu takiego żebym był spokojny to nawet koniakiem będę go zalewał :D
pierwsze 2tys km na 10w6o dolewka 2l