Strona 1 z 1
Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 10:46
autor: skinner
Siemka.
Mam problem z autem bo zgasł mi daleko od domu i nie chce odpalić. Jak się przekręci kluczyk i poczeka chwilę to włącza się wentylator chłodnicy, w baku nie słychać pracy pompki paliwa. Przy pierwszej próbie odpalenia silnik jeszcze pracował przez 1 sekundę, ale teraz już przypuszczam że przez brak paliwa tylko kręci silnik, żaden błąd się nie wyświetla. W bagażniku klika jakiś przekaźnik.
Mieliście coś podobnego? co było przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Thesis 2.4 20V JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 10:54
autor: LUKIThesis
Pompa paliwa w jtd jest pod maską, napędzana jest paskiem rozrządu . Widać ją u góry w okolicy górnej poduszki silnika . Jeśli wycieków i smrodu ropy nie masz to raczej pompa jest ok. Zwróć uwagę na przewody paliwowe w okolicach pompy i pod całym autem . Jeśli gdzieś jest mokro i wuczuwasz zapach ropy to znajdziesz uszkodzenie.
Sprawdź jeszcze przełącznik zabezpieczający pod dywanikiem kierowcy . Może wyskoczył .
Re: Thesis 2.4 20V JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 11:10
autor: szajbus
Luki nie opowiadaj głupot

pompa w thesisie jest w baku i podaje cisnienie do pompy wtryskowej którą napędzana jest paskiem rozrządu
wlej 5L do baku podaj plaka do dolotu jak odpali to znaczy że problem z układem wtryskowym lub brakiem paliwa ( zapowietrzone ) jeśli odpali i zacznie chodzić nie równo to na bank się zapowietrzył pochodzi chwile i puści jeśli odpali tylko na plaku trzeba podpiąć kompa
bo może być :
brak masy na czymś
usterka sterownika
usterka czujnika położenia wałka rozrządu
usterka czujnika pompy wtryskowej
inne uszkodzenie
albo najzwyczajniej brak paliwa

Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 12:14
autor: skinner
to właśnie jest ciekawe, od razu będę kompa podpinał, tylko pech chciał że akurat mi się rozjechał w centrum Oslo i został tylko zepchnięty na bok.. pewnie już się nim odpowiednie służby zajęły...
Dziwny jest fakt że włącza się wentylator chłodnicy. Tak jak by ECU zasilania nie miało albo coś w tym stylu...
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 12:26
autor: szajbus
Tak sie dzieje jak odepniesz czujnik temperatury albo sie uszkodzi
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 14:02
autor: LUKIThesis
No spoko źle się wyraziłem, a bardziej po moich przejściach z pompą wys. ciśnienia skupiłem się akurat na tej pompie a nie na zanurzeniowej... sorki za bałagan. Fakt że eLearn podaje sporo czynników odpowiedzialnych za utrudnienia przy odpalaniu.
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 14:03
autor: belial666
A jak pompa niskiego ciśnienia w baku ?
Podaje do filtra paliwa?
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 14:06
autor: belial666
belial666 pisze:A jak pompa niskiego ciśnienia w baku ?
Podaje do filtra paliwa?
Możesz odpiąć wężyk od filtra paliwa po stronie pompy wysokiego ciśnienia
Włącz zapłon i sprawdź czy paliwo podaje
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 09 lut 2014, 14:48
autor: szajbus
noo tylko weź sobie jakąś butelke bo jak tryśnie to wszystko zaleje...
Re: Thesis 2.4 20v JTD - zgasła i nie odpala pilne
: 10 lut 2014, 14:42
autor: skinner
Przyszedłem do samochodu włożyłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem. Odpaliła. A akurat maska była otwarta to nią trzasnęłem a silnik zgasnął.
Podziele się moim very temporary solution.
Zmostkowałem drutem pompe paliwa tą co jest w baku, po przekreceniu kluczyka pompa ożyła i nabiła ciśnienie w przewodach. Uszkodzona jest skrzynka bezpiecznikowa pod maską. Uszkodzenie dotyczy instalacji elektrycznej wewnątrz. A dokładnie części która zasila cewkę przekaźnika pompy paliwa (nie mylić z pompą CR). Wentylator chłodnicy załącza się przez kolejne uszkodzenie. Elektryka wewnątrz skrzynki jest skorodowana. I powiem Wam moi Drodzy czym wywołane jest te uszkodzenie. Podczas serwisu klimatyzacji i poszukiwaniu wycieku z instalacji klimy, chłodnice i rurki były polewane wodą z mydłem. Oczywiście dostęp był do nich utrudniony przez co " fachmistrz " zdjął osłonę ze skrzynki. Dostała się woda do środka skrzynki. A wiem ze tak było bo wentylator chłodnicy wtedy ruszył a na desce rozdzielczej zaczęły wariować wskazniki. Od tego momentu ruszył proces korodowania instalacji elektrycznej skrzynki.
Dziękuję Wam za wskazówki.
Mam nadzieje że komuś przyda się rozwiązanie tymczasowe jak by ktoś utkwił 2000 km od domu a auto musiał zostawić na parkingu droższym niż wart jest samochód.
