Strona 1 z 1

Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 16:55
autor: aRb
Witam ,czy ktoś wymieniał filtr paliwa -- bo jest problem następujący . Kupiłem zamiennik (Filtron PP966/3) i oczywiście chciałem wymienić filtry ale jakież było moje zdziwienie gdy odkręciłem filtr w samochodzie, a tu Zonk. Oryginalny filtr połączony jest od spodu wiązką kabli. Zamiennik nie ma żadnego gniazda pod które można by podłączyć te kable - do czego one służą.

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM--wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 17:54
autor: Valdi
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym filtrem.Wg katalogu filtr kupiłeś prawidłowy.W nowym,filtrze odkręcasz od spodu ten plastikowy kapsel i w to miejsce wkręcasz czujnik,który wykręcasz ze starego filtra.Ot i wszystko.Pozostaje tylko założyć filtr,przewody i wtyczkę.Więc nie bardzo kumam co tam nie pasuje.Nie wiem co akurat jest w tym filtrze,ale z natury to czujnik obecności wody i
podgrzewacz paliwa.

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 18:01
autor: aRb
Bardzo dziękuję za informację , myślałem że ten kapsel od spodu służy tylko do spuszczania wody . Ale jeżeli należy go odkręcić i w jego miejsce wkręcić czujnik ze starego to wszystko w porządku
Czy przed montażem nie należy go zalać paliwem ?

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 21:05
autor: Valdi
Nic nie zalewaj.Pompa sama napełni filtr.Jak wszystko poskładasz to włączysz stacyjkę i będziesz słyszał takie bulgotanie w zbiorniku paliwa.Na chwilę tak zostawiasz i wyłączasz stacyjkę.Po chwili ponownie ją włączasz i tak zrób kilka razy ,aż cały układ napełni się paliwem.Po tych czynnościach normalnie odpal samochód i niech chwilę pochodzi.To wszystko.

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 21:37
autor: bassooner
Mój mechanik, nowy mechanik dodam, na widok Filtrona, który przywiozłem z sobą (co prawda olejowego) zrobił grymas na twarzy i powiedział, że on tego nie zamontuje... pomyślicie pewnie, że ma układ z jakimś innym producentem - nic z tych rzeczy - powiedział, żebym kupił każdy inny ale nie Filtron. Też macie podobne doświadczenia?

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 10 lut 2014, 21:58
autor: Valdi
A konkretnie,to o co chodziło mechanikowi? Powiedział ,jakie ma zarzuty do Filtrona? Umotywował to jakoś? Poparł jakimiś dowodami,czy tylko tak sobie marudził,a konkretów brak ?.Powiedzmy też sobie szczerze,że Filtron to nie jest górna półka, ale twierdzenie ,że każdy inny jest lepszy od Filtrona,to totalna bzdura.To oczywiście jest tylko moje zdanie.

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 26 lut 2014, 20:46
autor: udawany.pozorant
Też sie dziwię że na filtrona nosem kręcił. Wszyscy czepiają sie zanieczyszczeń w paliwie a moim zdaniem polski napęd nie ma dobrych własności smarnych . Przekonałem sie na innych autach że po kłopotach z wtryskami lub pompami trzeba dolewać olej syntetyczny do dwusuwa 1/100 wystarczy i w cudowny sposób gasną kontrolki check engine lub injection defailante .Czy to bosch czy delphi . To stary sposób i zapewne wielu w to nie wierzy ale u mnie na 4 autach sie sprawdza - 3 nissany navara 2,5 z układem boscha i 1 volvo v50 na simensie wcześniej renault z delphi .

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 26 lut 2014, 20:50
autor: Dudi
A ja się dziwię, że się krzywią na Filtrona / Sędziszów, etc. Przejechałem prawie ćwierć miliona km na tych filtrach, wymiany co 20-25 tys. km, żadnych dodatków do ropy, a ON zawsze tylko podstawowy, wcześniej Statoil, teraz Orlen (żadnych turbo, gopro, super, excellent, premium +10 do lansu).
I wiesz co jest najlepsze dla diesla??? Jazda, jazda i jeszcze raz jazda!

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 26 lut 2014, 21:20
autor: Valdi
Jak wcześniej napisałem,nie wiem o co chodziło mechanikowi i jakie miał zarzuty do Filtrona.Też na nich jeżdżę i jakoś nie miałem przykrych doświadczeń.Co do paliwa,to obecnie zwykły ON bez dodatków ze Statoil.Poprzednio tankowałem na Shellu,ale jak mi zatkało filtr na wschodzie Polski przy minus 24 w nocy,a do przejechania jeszcze miałem 430 km,to przestałem się tankować na tych stacjach-obowiązkowo w zimie.A jeszcze wcześniej na BP ,aż któregoś razu dystrybutor oszukał mnie na 15 litrów paliwa!!! Złożyłem reklamację,ale dostałem przeprosiny z zapewnieniem,że ich dystrybutor posiada stosowne badania,homologacje,ble ble ble i tak stracili klienta.

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 26 lut 2014, 22:28
autor: Wilkin
Oj z filtronem miałem akurat dużo do czynienia.
Ma jedną cholerną wadę - jest po prostu za dobry : gafa :
W momencie jak go założycie - czyści cały syf w baku ( silniku etc) - a ponieważ jest tego u nas sporo - to się zapycha .
I auto gaśnie : beczy :
Użytkownik potem wyrzuca całkiem nowego filtrona - zakłada jakiegoś knehta i szkaluje dobrą markę ;)
Ot co na temat
Filtron polska marka - dobra marka - nie ściąga z Chin tylko produkuje.
A zaplecze techniczne ma jedne z najlepszych na świecie.
Trzeba szanować co swoje i kupować polskie ;)

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa

: 16 sty 2017, 10:27
autor: komorniq
Aktualnie Filtron został wykupiony przez Mann'a, ale dalej chyba produkują w Polsce. Generalnie jakość filtronów jest dobra, nie można im nic zarzucić także zupełnie nie wiem o co chodzi temu mechanikowi :p . U nas w sklepie z częściami wszyscy chętnie kupują filtrony i nie mieliśmy, żadnych reklamacji.