Strona 1 z 1

Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 02 kwie 2014, 20:52
autor: ponte999
Witam mam problem w styczniu podczas kilku okrążeń na torze auto złapało temperaturę i panewka się obróciła. W aucie oprócz terkotu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju oraz auto straciło moc. Obroty momentami się zawieszały i powoli schodziły. Obecnie auto dostało nowy silnik który pracuje w miare normalnie ale obroty nadal się zawieszają na moment i powoli schodzą autu brakuje tej mocy która była wcześniej oraz czuć momentami spaliny w kabinie . Osprzęt, skrzynia, napęd zostały te same więc to coś z tych rzeczy. Pali się fiatowska marchewka. Może kiedyś się ktoś z tym spotkał ? pozdrawiam

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 21:35
autor: Bichoń
Można wróżyć z fusów, albo wymieniać wszystko po kolei, albo... podpiąć pod komputer i będzie wiadomo skąd marchewa na desce.

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 21:40
autor: ponte999
właśnie w tym problem, że w dwóch warsztatach próbowali się podpiąć i nie widzi sterownika

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 21:43
autor: Bichoń
A czym próbowali się podpinać?

Po lewej stronie masz takie coś:
Miejscowość: Wypełnij to pole
Wpisz tam w profilu skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w twojej okolicy, kto ma odpowiedni sprzęt.

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 21:46
autor: ponte999
w jednym warsztacie jakimś przenośnym urządzeniem nie znam nazwy, a w drugim euroscanem

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 22:01
autor: mac1us
A kręci się normalnie? Co do obrotów to pewnie zawór vae trzeba wyczyścić.

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 22:15
autor: ponte999
silnik średnio pierwsze jedno-dwa odpalenia gaśnie jak jest zimny

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

: 02 kwie 2014, 22:21
autor: mac1us
To wyciągnij, przeczyść zawór vae, on służy do regulacji wolnych obrotów. Znajduje się po lewej stronie rury dolotowej, metalowej, przykręcanej do silnika, od góry koloru, białego, szarego z taką samą wtyczką na 2 piny.

Co do słabego się wkręcania to może zamienione są wtyczki od czujnika położenia przepustnicy z czujnikiem spalania stukowego. Z tego co pamiętam to wtyczki są identyczne, a długość przewodów taka, że istnieje możliwość zamiany. Jeżeli tak się stało, będzie się zapalała marchewa, odcinka zostanie przeniesiona na 4000 jak dobrze pamiętam i doładowanie na 0,5 bara.

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 03 kwie 2014, 16:50
autor: ponte999
vae jutro wyczyszcze. wtyczki nie są zamienione sprawdzałem. Auto kręci normalnie ponad 4 tys obrotów. A jest szansa , że coś z panewkami jest w tym silniku nie tak?

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 03 kwie 2014, 19:54
autor: mac1us
Pewnie, że jest taka możliwość, ale najpierw doszedłbym do ładu z elektryką i znalazł przyczynę dlaczego się marchewa świeci.

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 04 kwie 2014, 23:39
autor: ponte999
Auto już jedzie dużo lepiej jednak łapało lewe powietrze . Ale marchewka dalej się świeci i jedyne co czuć to zapach benzyny i spalin w kabinie silnik jest zalewany benzyną. Sonda lambda czy prędzej wtryski?

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 05 maja 2014, 20:33
autor: lja111
Mam podobny problem pali sie marchewa ale nie zauwazylem zadnej zmiany . Czy sonda lambda moze juz siedziec. Czy ktos moze podsc pare powodow czemu pali sie kontrolka ? Dzieki

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 07 maja 2014, 11:36
autor: ponte999
Postanowiłem się za auto wziąść żeby następny właściciel nie miał z nim problemów. Dziś na kompie wyskoczyły trzy błędy:
00F8 -POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
014D -CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO
01D8 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY

Jakieś rady odnośnie tych błędów?

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

: 07 maja 2014, 14:39
autor: Bichoń
Rady: najpierw sprawdzić połączenia elektryczne, czy styki we wtyczkach nie są zaśniedziałe. Jeżeli to nie jest przyczyną, to potencjometr (położenia przepustnicy) do wymiany, nie jest to droga rzecz. Czujnik spalania stukowego też jest powszechnie dostępny, bo... raczej się nie psuje.