Strona 1 z 2

Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 12 kwie 2014, 7:45
autor: Mkar
Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.

Re: Delta III 1.6 M-jet EGR do wymiany ?

: 12 kwie 2014, 10:47
autor: Ramzes_II
Pytanie podstawowe - masz DPF ?

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 12 kwie 2014, 12:05
autor: Mkar
tak zapomniałem napisać - mam DPF

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 12 kwie 2014, 13:04
autor: Ramzes_II
No to albo wyczyścić/zregenerować EGR, albo wymienić.
EGR można zaślepić i wyłączyć w ECU jak usunięty jest też DPF. Przy aktywnym DPF-ie EGR musi być sprawny.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 12 kwie 2014, 20:44
autor: słoma
niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum

Odp: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 1:51
autor: Ramzes_II
słoma pisze:niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum
Jesli bedziesz ponosil odpowiedzialnosc za swoja prace, to bedziesz mogl sobie pozwolic na okreslenie "glupoty z forum". A poki co zamilknij i idz swoja drogą, bo Twoja wiedza na temat oprogramowania silnikow jest rowna zeru. Wiec zachowaj sobie swoje uwagi dla siebie. Bye.

...wyslane z blendera zelmer...

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 9:31
autor: wujekp
Mkar pisze:Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.
EGR można "zregenerować" - wysyłałem do Wrocławia - na razie kilka miesięcy działa. Koszt 150 zł (silnik 1,9) + przesyła.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 10:18
autor: Mkar
W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 10:25
autor: wujekp
Mkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu.
Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 11:12
autor: Mkar
wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D
hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić ;) możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 11:15
autor: Ramzes_II
Mkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?
EGR jest u góry za silnikiem - dostęp dobry.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 13 kwie 2014, 21:06
autor: wujekp
Mkar pisze:
wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D
hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić ;) możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.
Nie ma raczej wątpliwości, że zregenerowany to jednak nie nowy.Ale też 200 zł to nie 1200 :D
Tu masz link do ich aukcji na "znanym portalu aukcyjnym" :D - skontaktuj się to będziesz wiedział co i jak.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 18 maja 2015, 15:54
autor: arturro
Witam, czy nalezy i jesli tak to jak czesto czyscic EGRi? 1.6 120 km multijet Delta.
jak sie to robi?
wielkie dzieki
Artur

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 19 maja 2015, 0:04
autor: Valdi
Oczywiście ,że należy czyścić EGR. Co do częstotliwości tej czynności,to sprawa jest nieco skomplikowana.Na to jak często bowiem, składa się wiele czynników eksploatacyjnych samochodu.Z pewnością należy to zrobić po stwierdzeniu duszenia-dławienia się silnika podczas przyśpieszania.Po fizycznym zdemontowaniu zaworu gołym okiem widać co należy wyczyścić z osadu-nagaru /zaworek i kanał/.Potem ponowny montaż i gotowe.

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

: 19 maja 2015, 8:57
autor: słoma
ja czyściłem ( kiedy jeszcze miałem nie zaślepiony ) raz w roku , przy okazji ogólnego serwisu u znajomego mechanika a wynikało to z jazdy samochodem głównie po mieście na krótkich odcinkach .