Lybra 1.9 JTD 110KM - brak mocy
: 12 kwie 2014, 9:19
Witam
Kilka dni temu kupiłem Lybre SW 2001r z silnikiem 1.9jtd 110KM samochód w bardzo dobrym stanie lecz mam problem mianowicie silnik cierpi na brak mocy (nie mam tu na myśli ze 110KM to za mało), lecz pracuje równo, cicho, nie dymi w żaden sposób turbiny w zasadzie nie słychać. Z tego co wyczytałem na forum przyczyną może być przepływomierz powietrza, filtr paliwa czy egr. I teraz kilka pytań do forumowiczów:
Filtr paliwa zamierzam wymienić chociażby profilaktycznie i mam już kupiony ale nie sądzę żeby był on powodem takiego spadku mocy
Przepływomierz- Czy kiedy odepnę go i moc wzrośnie będzie jednoznacznie wskazywać to na jego awarię? Czy też poprzez brak odczytu z niego komputer będzie robił mieszankę np. za bogatą i zamaskuje to jakąś inna awarię? chciał bym się upewnić bo oryginał Bosch kosztuję ponad 400zł...
I jeszcze jedno pytanie chciał bym wyczyścić i przy okazji zaślepić EGR żeby mieć z nim spokój raz na zawsze. Czy wystarczy odkręcić go wyczyścić i wstawić zaślepkę dostępna na allegro np. http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat- ... 64944.html ? Czy trzeba grzebać coś w komputerze żeby go wyłączyć ?
Zbliżają się święta i będę miał trochę wolnego czasu i chciał bym się zająć samochodem doprowadzić go ładu stąd moje pytania gdyż chciał bym zgromadzić potrzebne części i zrobić to za jednym razem a nie 30 razy odkręcać osłony węże dolotów itp.
Z góry dziękuje za odpowiedz pozdrawiam.
Kilka dni temu kupiłem Lybre SW 2001r z silnikiem 1.9jtd 110KM samochód w bardzo dobrym stanie lecz mam problem mianowicie silnik cierpi na brak mocy (nie mam tu na myśli ze 110KM to za mało), lecz pracuje równo, cicho, nie dymi w żaden sposób turbiny w zasadzie nie słychać. Z tego co wyczytałem na forum przyczyną może być przepływomierz powietrza, filtr paliwa czy egr. I teraz kilka pytań do forumowiczów:
Filtr paliwa zamierzam wymienić chociażby profilaktycznie i mam już kupiony ale nie sądzę żeby był on powodem takiego spadku mocy
Przepływomierz- Czy kiedy odepnę go i moc wzrośnie będzie jednoznacznie wskazywać to na jego awarię? Czy też poprzez brak odczytu z niego komputer będzie robił mieszankę np. za bogatą i zamaskuje to jakąś inna awarię? chciał bym się upewnić bo oryginał Bosch kosztuję ponad 400zł...
I jeszcze jedno pytanie chciał bym wyczyścić i przy okazji zaślepić EGR żeby mieć z nim spokój raz na zawsze. Czy wystarczy odkręcić go wyczyścić i wstawić zaślepkę dostępna na allegro np. http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat- ... 64944.html ? Czy trzeba grzebać coś w komputerze żeby go wyłączyć ?
Zbliżają się święta i będę miał trochę wolnego czasu i chciał bym się zająć samochodem doprowadzić go ładu stąd moje pytania gdyż chciał bym zgromadzić potrzebne części i zrobić to za jednym razem a nie 30 razy odkręcać osłony węże dolotów itp.
Z góry dziękuje za odpowiedz pozdrawiam.