Strona 1 z 1

Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 28 maja 2014, 23:51
autor: pp11
Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 5:51
autor: intuos
Możesz spróbować zregenerować turbinę na początek. Zdecydowanie jest z tym mniej kłopotu niż z pierścieniami. Objawy które opisujesz pasują zarówno do pierścieni jak i turbiny. Przechodziłem jedno i drugie. Bez sprawdzenia na stole nikt ci nie powie co się u Ciebie dzieje. Tak jak powiedziałem, możesz spróbować od turbiny bo szybciej i taniej. Jeżeli to nie pomogło to będzie oznaczać że pierścienie.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 7:25
autor: fugazi55
Witam,

Zrób tak jak kolega pisze. Wyciąg turbinę i daj do zakładu zajmującym się naprawą turbin. Wezmą do sprawdzenia i będzie wiadomo czy puszcza olej czy nie. Wystarczy że ściągną obudowy i już będą wiedzieć co się dziej z turbiną.

Pozdrowienia

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 12:04
autor: pp11
Dzięki. Tak zrobie. Macie moze godne polecenia miejsce do regeneracji turbiny

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 14:24
autor: topcio
Ja ostatnio robiłem tutaj http://turbo-lab.pl/pl.html na zestawie 360st. na razie nie narzekam.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 16:00
autor: Borek
Prawdziwy problem to by był, jakby przestawała kopcić dopiero po wyłączeniu silnika :D. Taki krótki dymek to norma, u mnie wszystko ma nalatane ze 3 tysiące km i też w chłodniejsze dni na dzień dobry sobie chwilowo i delikatnie zadymi. Rzekłbym, że to raczej wilgoć z wydechu. Niemniej lepiej zapobiegać niż leczyć.

Czy turbina pluje olejem to możesz w miarę łatwo sam sprawdzić - wystarczy obejrzeć, czy ten gruby wąż idący od intercoolera do przepustnicy ma w środku olej. Jak otworzysz maskę to jest właściwie na wierzchu. Niemniej jeśli tak szybko przestaje dymić to ja serio wątpię, czy jest coś nie halo, chyba że w te kilkanaście sekund stawia z tyłu zasłonę dymną...

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 16:39
autor: Michor
Objaw zdecydowanie wskazywałby na uszczelniacze zaworowe/prowadnice.

na postoju olej sobie spływa do komory spalania i potem się wypala przy pierwszym odpaleniu.
Dodatkowy objaw (do potencjalnego zaobserwowania/sprawdzenia) w celu potwierdzenia uszczelniaczy zaworowych, to pociągnięcie gdzieś do 4-5k RPM, pozwól zejść hamując silnikiem na jakieś 2-2,5 i znów but w podłogę. Jak puści bąka niebieskiego to już praktycznie 100%- podciśnienie wyciąga olej przez uszczelniacze.

W przypadku pierścieni, to raczej dymu się spodziewać należy pod obciążeniem

potencjalnie, olej może też być wyciągany z turbo - ale to Borek napisał.
Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
odrobina myślę że może się pojawić, ewidentne zaolejenie = regeneracja.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 17:28
autor: topcio
Michor pisze:Zdejmujesz rurę z turbiny i widać czy tam jest olej czy nie.
Lub odkręcić wydech zaraz za kolankiem turbiny. Moja za każdym razem (x2) puszczała olej na gorącą stronę.

W pierwszej chwili też pomyślałem o uszczelniaczach, ale kolega pisze że są wymienione.
Pozostaje jeszcze pytanie jaki to jest dymek? Niebieski czy raczej siwy.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 18:25
autor: Wilkin
Zajrzyj do filtra powietrza ,jak będzie przytkany to szybciutko poleci turbinka :(

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 20:48
autor: pp11
Dzięki za wskazówki, po niedzieli podjadę do mech sprawdzić to o czym piszecie. Dym natomiast jest dramatyczny , przez chwile z tyłu nic nie widać , a jak mnie dogoni na najbliższym skrzyżowaniu wyraźnie czuć spalony olej. Dziwne jest to że nieraz stoi dobrych parę godzin w ciągu dnia i już drugi raz nie dymi, tylko rano.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 21:51
autor: topcio
Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 22:26
autor: Borek
Taki goniący mnie dym już przerabiałem, skończyłem na generalce silnika :D. Najłatwiej zrobić turbinę, jak to nie pomoże to przynajmniej wiesz gdzie szukać dalej.

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 29 maja 2014, 22:36
autor: skyblu
pp11 pisze:Witam. Od dwóch lat posiadam w/w kappe , w tym roku postanowiłem sie za nią wsiąść. Prosiłbym O radę z problemem który pojawił się jakiś czas temu. Po zapaleniu rano , po jakiś 10 sekundach zaczyna dymić i trwa to 10-15 sekund, przestaję i do końca dnia jest spokój. Nie ma wątpliwości że pali olej. Wymieniłem Uszczelniacze niestety nie pomogło.jaka jest wedlug was przyczyna. Turbina ? Pierścienie ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli turbina to gdzie radzicie regenerować.
Troszkę dziwne, jak dwa razy padła turbawka to olej dymił, aż go nic nie było w silniku tylko w wydechu i rozepchało dziurę ozonową :lol: ,
u mnie też rano zadymi lekko 5-8,5 sek. i tyle
zobacz przewody powietrza czy są zaolejone jak z odmą może coś z niej leci,
sprawdzaj stan oleju w silniku
i pisz co się rodzi ;)
pozdrawiam :D

Re: Kappa Coupe 2.0T 20v - dymi przy zimnym silniku

: 01 cze 2014, 16:29
autor: jc406
topcio1 pisze:Eeee szkoda drogi, wyciągaj turbinę. Na bank ma luz wzdłużny i idzie olej na gorącą stronę.
I to jest najbardziej prawdopobobna przyczyna.

Typowy objaw zużycia łożysk, uszczelnień i wynikającego stąd luzu osiowego na wałku.

Szczęśliwie to początek. Ale też i końca, jeżeli nie zrobi się na czas.