Strona 1 z 2

Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 21:16
autor: Norbi66
Witam serdecznie wszystkich miłośników wdzięcznych i pięknych autek.
Zdecydowałem się na założenie nowego tematu, ponieważ eper nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie, a na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Posiadam autko, w którym po ingerencji "specjalistów" mam problem z prawidłowym podpięciem wężyków do akumulatora podciśnienia.
Turbina pracuje po podpięciu podciśnienia bezpośrednio pod overboost.
Akumulator podciśnienia zasilany jest przez zawór elektryczny ( "pstryka" po podaniu napięcia ), który wpięty jest w akumulator w dolną rurkę przy podwójnym przyłączu. Górna rurka podpięta jest pod overboost, a pojedyńcza z drugiej strony akumulatora na przepustnicę. - TAK to nie chce działać.

Proszę o podpowiedź jak prawidłowo podpiąć wężyki podciśnienia.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 21:23
autor: Zielony
Od pompy vacum idzie gruby przewód do wspomagania hamulców.Po drodze jest trójnik i tam jest odejście na akumulator.Z niego zasilany jest overboost a potem grucha na turbinie i elektrozawór który jest przykręcony do akumulatora.Z elektrozaworu idzie przewód do klapy gaszącej na wlocie powietrza do silnika.
Więc akumulator podciśnienia zasilany jest bezpośrednio a nie przez elektrozawór.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:01
autor: Norbi66
Zielony pisze:Od pompy vacum idzie gruby przewód do wspomagania hamulców.Po drodze jest trójnik i tam jest odejście na akumulator.Z niego zasilany jest overboost a potem grucha na turbinie i elektrozawór który jest przykręcony do akumulatora.Z elektrozaworu idzie przewód do klapy gaszącej na wlocie powietrza do silnika.
Więc akumulator podciśnienia zasilany jest bezpośrednio a nie przez elektrozawór.
mogę poprosić szczegółowo ?
Podciśnienie vacuum jest, podpinam do ..
na klapkę gaszącą, który z akumulatora ?

PS. dziękuję za szybką odpowiedź

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:08
autor: Zielony
Z vacum zasilasz bezpośrednio akumulator.
I z akumulatora zasilasz bezpośrednio overboost a przez elektrozawór klapkę gaszącą.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:15
autor: Norbi66
Na które wejście podaję podciśnienie ?

Cały czas ślęczę z latarką przy autku

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:24
autor: stabraf
Może to pomoże:

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:27
autor: Ramzes_II
to co zapodałeś to ze 105KM - CF2 , a Kolega ma CF3 110 lub 115KM, to co zapodałeś to sterowanie EGR a nie turbo :)

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:31
autor: stabraf
A widzisz - ja mam turbobenzynkę a nie ropnioka ;)Poszukamy właściwego ;) Dzięki Ramzes za czujność ;)

To to ?

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:35
autor: Zielony
Zasilanie podepnij tam gdzie jest jeden króciec,a tam gdzie są dwa obok siebie podłącz overboost i elektrozawór.
Teraz dokładnie nie pamiętam,SKS

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:41
autor: Norbi66
Panowie,
pojedynczy króciec na akumulatorze pozwala na zaciągnięcie powietrza, a blokuje wdmuchnięcie - czy to tam powinienem zasilić akumulator ? - pozostałe podwójne działają w obie strony.
Wnioskuję zatem, że z zaworu powinienem zasilić overboost ?

P.S

Przepraszam,
pisałem i nie zdążyłem przeczytać powyższego

Wniosek, że elektrozawór steruje domykaniem przepustnicy przy gaszeniu ?

Pogubiłem się :-?

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:52
autor: Zielony
Norbi66 pisze:Wniosek, że elektrozawór steruje domykaniem przepustnicy przy gaszeniu ?
Dokładnie tak jest,w momencie kiedy gasisz silnik,elektrozawór zamyka dopływ powietrza do silnika zamykając klapkę na wlocie do kolektora.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 22:57
autor: Norbi66
Dzięki,
jutro skończę składać bo komary tną nieźle, a i kropić zaczęło.
Jeżeli zadziała pochwalę się na pewno.

W drodze uzupełnienia:
1. Wyświetlił się check - brak mocy
2. Fachowcy i super spece - podłączanie kompa,kasowanie błędów i minimum 50zł każdorazowo.
3. Jeden ściągnął nawet górną pokrywę silnika i popierniczył wtedy przewody akumulatora podciśnienia.
4. Diagnozy: zawór overboost, przepływomierz, zwarcie, dziurawe rury lub węże, a nawet padnięta ( kończąca żywot turbinka )
5. Sprawdziłem : overboost - był czyściutki, EGR - brud i full zabity sadzą ( masakra ), podciśnienie z vacuum - jest, turbina działa po podpięciu podciśnienia bezpośrednio na overboost - przeładowanie ? - brzydka praca silnika.
6. Wniosek : komputer podpinajcie w ostateczności zwłaszcza jeżeli robicie to odpłatnie, a mechanik przydrożny. Lepiej pogooglować lub poszukać na forum - po przeczytaniu kilkudziesięciu postów przy pomocy doświadczonych kolegów można wiele rzeczy zrobić samemu bez wydawania setek i z dobrym rezultatem.

Dzięki raz jeszcze

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 09 cze 2014, 23:02
autor: Zielony
Norbi uzupełnij w profilu wpis: Miejscowość
Daj znać co i jak Ci wyszło,ale jak dobrze pamiętam to dwa króćce obok siebie to jest wyjście a jeden samotny to zasilanie od vacum.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 11 cze 2014, 6:29
autor: Norbi66
Wszystko poskładane, poskręcane i ....
śmiga :D
Ukłon i wielkie dzięki za wskazówki i podpowiedzi.

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

: 30 wrz 2015, 12:04
autor: Maciej.S
Witam,
mam pytanie jak sprawdzić poprawność działania pompy vacumm?
Przyznam, że również odnoszę wrażenie głośniejszej pracy pompy.
Zawór overboost przestał być słyszalny, odnoszę wrażenie, że nie działa poprawnie,
choć na komputerze błędów nie pokazuje. Kiedyś był słyszalny upust powietrza.
Silnik stał się słabszy.