Strona 1 z 1
Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 18 cze 2014, 20:38
autor: aRb
Witam , na wstępie -- szukałem informacji , niestety nie znalazłem konkretnej informacji. Ale do rzeczy -(silnik 1.6 MJ 120 KM) podczas wymiany filtra powietrza stwierdziłem iż stary filtr jest częściowo zaolejony , również rura dolotowa od filtra do turbiny jest wilgotna.
Czy ten typ tak ma ?
Czy to objaw awarii ?
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 18 cze 2014, 23:00
autor: cuoreventi
Raczej taka sytuacja nie wróży niczego dobrego w kontekście sprawności turbiny.
Prawdopodobnie padają uszczelniacze.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 10:56
autor: anto
Ten typ tak ma:):) turbina jest ok. Olej sączy się z separatora oleju który jego opary odprowadza do rury która turbina zasysa powietrze z filtra. Ze względu na normy Eco te opary muszą się spalić w cylindrach, ale oczywiście kiedy gasimy silnik, który poxniej stygnie to skrapla się olej i cofa do filtra powietrza. Uszczelnić należy tylko opaski, sprawdzać poziom oleju i wymieniać częściej filtr powietrza.
Pozdrawiam.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 16:43
autor: aRb
No to jest problem , dwie rożne odpowiedzi (oczywiście wolę drugą) . Dziękuje obu kolegom i czekam jeszcze na inne .
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 20:12
autor: pastucho
Witam !
Zgadza się, to opary oleju dostają się tam w wyniku odprowadzenia par oleju ze skrzyni korbowej, ja w Lybrze jtd mam taki sam objaw.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 21:24
autor: Valdi
Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 21:44
autor: stabraf
Valdi pisze:Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz....
A może jakby go przełożył gdzieś bliżej przepustnicy to by wyeliminowało problem ?
Nie krzyczcie- tylko sobie gdybam

Aha...tylko problem, bo za turbiną zamiast zasycać to by wtłaczał powietrze do skrzyni korbowej...w takim układzie zaraz przed turbinę

Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 21:46
autor: aRb
Valdi pisze:Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Czy nie można temu jakoś zapobiec , np. odłączając przewód odpowietrzający ?
Odp: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 22:05
autor: cuoreventi
Valdi pisze:Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.
Niby gdzie jeszcze?
I nie wciskajcie kitu, że zaolejony filtr powietrza oznacza że wszystko jest w porządku. Za chwile pewnie przeczytam w temacie, że taki filtr filtruje lepiej...
A fabrykę można poprawić w jeden tylko sposów. Montując filterek na odmę.
allegro
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 22:15
autor: aRb
Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 19 cze 2014, 22:40
autor: cuoreventi
aRb pisze:Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Ten przewód co zaznaczyłeś jest właśnie od odmy.
Zaślepiasz "na głucho" od strony dolotu i filtra, a od strony skrzyni korbowej wpinasz filtr.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 20 wrz 2014, 12:02
autor: aRb
No i niestety pomysł z filtrem się nie sprawdza. Gdyż po wykonaniu czynności w/g rysunku i przejechaniu paru kilometrów gdy silnik jest już ciepły czuć w kabinie zapach oparów oleju . Gdy otworzyłem maske przy uruchomionym silniku to z filterka wydobywają się widoczne pary oleju. Tak że chyba jedyne co pozostaje to zastosowac filtr powietrza bawełniany , który co jakiś czas mogę przemyć .
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
: 20 wrz 2014, 21:20
autor: Zielony
Jest do tego celu specjalne urządzenie,które powinno Ci pomóc.Przy odrobinie chęci i wolnego czasu można zrobić takie ustrojstwo samemu,lub kupić.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-0904