Strona 1 z 9

Dantom GFX 50 Lux

: 08 lip 2014, 22:26
autor: Zielony
No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux z numerem ramy 00025 : yesyes :
Mało tego,wyprodukowano ich około 300szt i były sprzedawane z silnikiem 027 produkowanym w Dezamecie a mój egzemplarz należy do grupy 100 sztuk z zamontowanym fabrycznie silnikiem ZUNDAPP : jump :
Oczywiście stan jest na razie kiepski ale trzeba będzie powoli się za niego wziąć.Silnik nie palił i mimo wlania paliwa do zbiornika nie odezwał się.Ważne że złapał na plaka,czyli silnik w miarę OK i elektronika silnika też : ok2 :
Wziąłem się za czyszczenie całego układu paliwowego,bo wszystko zarosło.Ostatnie 3-4 lata Dantom stał w kącie warsztatu nie ruszany.
Macie może jakieś informacje na temat owego pojazdu :?:

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 12 lip 2014, 10:27
autor: Zielony
Dantom już mnie przewiózł mimo że dalej gaźnik nie domaga.Może znacie jakiś płyn żeby wyczyścić niedostępne kanałki w gaźniku :?:
Poprawiłem instalację bo było trochę bubli i nawet podświetlenie licznika się obudziło hehe i tylna lampa.Naszkicowałem schemat instalacji i teraz jakoś pasuje przenieść go na kompa.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 12 lip 2014, 22:06
autor: topcio
:D fajowy. Gratuluję zakupu.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 12 lip 2014, 22:07
autor: michal1045
Fajny :D W Lybrze już nie masz, co robić to następny projekt :-P

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 13 lip 2014, 18:34
autor: Zielony
Dzięki za miłe słowa : ok2 :
Tutaj jest trochę inaczej,bo do Lybry idę do sklepu i kupuję części a do Dantoma nic nigdzie nie ma więc nie będzie łatwo,ale nikt nie mówił że będzie ;)
Będę się starał na bieżąco uzupełniać ten temat.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 13 lip 2014, 21:35
autor: mawi
Ja zawsze stosowałem aceton (moczenie kilka godzin), ale w XXI wieku używa się myjki ultradżwiękowej, która jest niesłychanie skuteczna. Ale, żeby z niej skorzystać trzeba mieć znajomego jubilera lub kogoś z serwisu specjalizującego się w naprawach gażników.
pozdrawiam.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 13 lip 2014, 22:07
autor: Zielony
O widzisz o tym nie pomyślałem.Jest u mnie na wydziale duża przemysłowa myjka ultradźwiękowa,więc już wiadomo co z gaźnikiem zrobię,muszę tylko wymienić w niej płyn :)

Dzięki za podrzucenie pomysłu : ok2 :

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 13 lip 2014, 22:46
autor: mawi
No to nie musisz szukać jubilera. Miło, że może udało mi się Ci pomóc. :)

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 13 lip 2014, 22:58
autor: rob_76
Piękny i bardzo oryginalny pojazd : yesyes : Nawet nie wiedziałem, że produkowaliśmy (choćby krótko) coś takiego 8-O
Życzę sukcesu w "reanimacji" oraz przyjemności w nawijaniu kilometrów... :D
Pozdrawiam
R.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 14 lip 2014, 0:44
autor: OKOwiec
:D Mówię że na bank jakieś legendy PRL się tym zainteresują... :D

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 14 lip 2014, 22:39
autor: Zielony
Teoretycznie to już nie był PRL hehe :)

Dzisiaj wróciła pierwsza próbna partia z cynkowania i powiem Wam że ładnie to wygląda Obrazek
Za to czyszczenie bębna w kole to jakaś masakra.Nie dość że szprychy przeszkadzają to jeszcze środek pomalowany jest na czarno :roll:
Doradźcie mi co zrobić z kolankiem.Wygląda na to że oryginalnie było pomalowane na czarno,chyba proszkowo.Co można z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało :?:

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 14 lip 2014, 23:52
autor: rob_76
Szkiełko i proszek może...? Albo lepiej szkiełko i chromik :D - razem z tłumikiem?
W każdym razie - zrobione na czarno pasowałoby do osłon karteru... Natomiast chrom w/g mnie, jest zawsze dobry na wydechy motocyklowe....
Pozdrawiam

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 15 lip 2014, 21:08
autor: Zielony
Chyba pójdzie do piaskowania a potem malowanie proszkowe jakąś farbą odporną na temperaturę.Wiem że chrom ma urok,ale w Dantomie nie ma nigdzie chromu,więc nie pasowało by to w ogóle.
Dzisiaj też byłem chwilkę :) Zdemontowałem tylny wahacz,łańcuch,i dekiel silnika bo przy zębatce zdawczej jak wiadomo jest ogrom syfu.
Nie uwierzycie ale udało mi się dzięki koledze,zdobyć oryginalny czerwony klosz do tylnej lampy :icon1a: Powoli zbiera się materiał na drugą partię do cynkowania no i będę musiał rozkminić temat tylnych amortyzatorów,bo chrom na sprężynach nie wygląda najlepiej.Za koła planuje wziąć się na samym końcu,bo rozszprychować je a potem złożyć i wycentrować to nie jazda na rowerze jak dla mnie.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 15 lip 2014, 22:42
autor: Lukasz_TG
Fajne to :) nigdy na oczy nie widzialem. co do gaxnika to myjka ultradzwiękowa jest za słaba, najlepszy i sprawdzony sposób to gotowanie przez godzine w zwykłym occie 10% działa w 100% lepiej robić na wolnym powietrzu, bo opary są straszne.

Re: Dantom GFX 50 Lux

: 15 lip 2014, 23:41
autor: rob_76
Zielony pisze:Wiem że chrom ma urok,ale w Dantomie nie ma nigdzie chromu,więc nie pasowało by to w ogóle.
Może chromów nie, ale zważ na sprężyny tylnego zawieszenia, górne części przednich teleskopów, no i obręcze wraz ze szprychami... Moim zdaniem są "chromowate"... ;)
Myślę, że gdyby odpowiednio odświeżyć napis (oczywiście sam) na karterze oraz dobrze doczyścić fiszbiny cylindra, oraz potraktować chromem niektóre inne elementy, to nie wyszłoby to źle...
Ale to tylko "moja wizja" : gafa : , bo prawdą jest, że oryginalnie rura była czarna, podobnie jak kierownica i dźwigienki sprzęgła i hamulca...
Zielony pisze:Nie uwierzycie ale udało mi się dzięki koledze,zdobyć oryginalny czerwony klosz do tylnej lampy :icon1a:
A tutaj serdecznie Ci gratuluję : yesyes : - przy takim unikacie, to prawdziwe szczęście 8-O
Pozdrawiam
R.