Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 17:16
autor: arecky
Witam w imieniu szwagra Kappa98
Po zakupie Kappy z silnikiem 2,0 R5 Turbo okazało się ze zamiast turbiny jest założony inny kolektor ssący.
Zdjęcia w załączniku.
Na moje oko auto ma ok.130 KM.
Turbine mogę odzyskać od wcześniejszego właściciela ale chciałbym sie dowiedzieć jak to dobrze i oryginalnie zmontować.
Jeśli ktoś wie to prosiłbym o info z jakiego auta jest ten kolektor widoczny na zdjęciach.
Czy lepiej będzie zrobić z niego oryginalnie 155KM bez turbiny, czy tez założyć turbinę i mieć 220KM, ale auto ma instalacje LPG tak wiec chyba lepiej byłoby nie męczyć silnika i zostać przy opcji eko.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:06
autor: stabraf
Kolektor ssący jest jak najbardziej oryginalny od tego motorka. Jak wymontował świstaka to zmieniony jest zapewne kolektor wydechowy z drugiej strony motorka/od przodu ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:08
autor: arecky
Aha no wlasnie tak doszlismy do tego ze chyba ssacy jest oryginalny...ale chcielismy potwierdzenia.
Co trzeba zrobic zeby bylo git ?

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:13
autor: stabraf
Skombinować odpowiedni kolektor wydechowy z osłoną,nową uszczelkę pod niego, świstaka, przewody wodne i olejowe do turbo (chyba, że gdzieś tam sobie dyndają zaślepione) Przewód powietrzny, intercooler (chyba, że to wszystko w aucie siedzi), kolanko od turbo do wydechu (zależy co tam pomodzone jest, sterowanie gruszką od turbo i pewnie coś by się jeszcze znalazło, ale to tak na szybko ;)

Zrób jeszcze fotki okolic filtra powietrza i chłodnicy - właśnie - trzeba ustalić, czy chłodnicę wymieniał, czy tylko zaślepił króciec od niej do turbo.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:38
autor: Borek
Jeszcze warto się upewnić które tłoki siedzą w środku, bo jest spora różnica w kompresji pomiędzy tymi silnikami. Jak założysz turbinę przy tłokach z wersji wolnossącej to szukaj drugiego silnika. : gafa :

Poza tym to turbiny są bardziej "eko" od jednostek wolnossących, ale dają takie możliwości że chyba nikt nie robi silników turbo w celu oszczędzania... no może diesle. :D

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:43
autor: madolat
A nie jest czasem tak, że jest to zwykły silnik 2.0 20V 155KM, a tylko ktoś założył mu pokrywę zaworów od 2.0 20V Turbo :?: :?:
Nie wiem- nie znam się... tak sobie tylko gdybam...

Pozdrawiam. Maciej.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 19:56
autor: Maniak
madolat pisze:A nie jest czasem tak, że jest to zwykły silnik 2.0 20V 155KM, a tylko ktoś założył mu pokrywę zaworów od 2.0 20V Turbo :?: :?:
Nie wiem- nie znam się... tak sobie tylko gdybam...

Pozdrawiam. Maciej.
No po kolektorze można przypuszczać, że jest to akurat 20VT. Tylko ciekawe czy owa jednostka jest oryginałem.
Być może 2.0 155KM, tylko z kolektorem i pokrywą 20VT. Należy sprawdzić wszystko przed przywracaniem do turbo.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 20:10
autor: papawhiski
Tak sobie myślę, że warto by zmierzyć kompresję, jeśli masz tłoki z turbo tylko bez niego, to będziesz miał mniejsze sprężanie, jeśli masz w normie, to tylko pokrywę masz najpewniej zmienioną, bo jakoś mi wychodzi, że jak silnik ciągnie ok, i ma jak twierdzisz na oko 130 koni to raczej jest w nim ok.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 20:16
autor: arecky
A co by trzeba bylo zrobic zeby miala i turbo i ta instalacje gazowa ?
Nie bedzie to sie gryzc ? ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 20:17
autor: arecky
papawhiski pisze:Tak sobie myślę, że warto by zmierzyć kompresję, jeśli masz tłoki z turbo tylko bez niego, to będziesz miał mniejsze sprężanie, jeśli masz w normie, to tylko pokrywę masz najpewniej zmienioną, bo jakoś mi wychodzi, że jak silnik ciągnie ok, i ma jak twierdzisz na oko 130 koni to raczej jest w nim ok.

OK jutro sprawdzimy tylko nawin mi kolego jakie on powinien miec to cisnionko ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 20:23
autor: Borek
Wolnossący 155KM powinien mieć sprężanie 10,4:1, a turbo 8:1.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 20:53
autor: arecky
Dziekufka Borek jutro dam znac jak tam cisnionko ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 22:38
autor: volf
Tylko nie wiem czy będziesz w stanie dojść do jakiś konkretnych wniosków, zwłaszcza, że stopień sprężania (bo to podał Borek) to nie to samo co ciśnienie sprężania :)
Zresztą nawet gdybyś znał to ciśnienie to i tak w starym silniku może być różnie i raczej mało kto podejmie się na podstawie pomiarów stwierdzić jakie są tłoki ;)
Może mała kamerka :?:

Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 22:46
autor: tasman3310
Z tego co widzę to instalacja el. silnika też jest od turbo, najpewniej przez gniazdo świecy wpuścić kamerkę (ona jakoś specjalnie się nazywa) ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

: 03 sty 2015, 23:56
autor: Bichoń
Endoskop.
A jeszcze pytanie (ja się nie znam na 20vT), jaki jest komputer sterujący? Czy podczas jazdy pokazuje jakieś błędy silnika? (a czy powinien po usunięciu turbiny?)