Strona 1 z 1

Lybra 1.9 JTD - problem z vacum pompa/objawy i sprawdzenie

: 10 sty 2015, 21:00
autor: Tomczi85
Witam Wszystkich,
Panowie jak w Lancii Lybrze 1.9 JTD 105km sprawdzić vacum pompe za pomocą manometru i ile powinno wynosić nadciśnienie ? Napiszę parę objawów dzięki którym myślę, że właśnie ona jest winna :
Twardy pedał hamulca przed odpaleniem auta,
Pedał sprzęgła po pewnym czasie jazdy nie odchodzi do końca, a pompa sprzęgła, wysprzeglik i płyn zmienione
i dodatkowo dziwne zachowanie hamulców. Przez pewien czas wszystko ok a po kilku gwałtowniejszych hamowaniach jakby spadała skuteczność i pedał wpada coraz niżej. Tak jak by brakowało ciśnienia i płyn hamulcowy dochodził z opóźnieniem. A przecież sprzęgło i hamulce to wspólny układ sterowany przez vacum. Stawiam więc na to a może macie inne pomysły łączące wszystkie objawy ? Wszystkich bardzo proszę o pomoc bo nie chce w koncu zatrzymać się na drzewie :).
Pozdrawiam i z góry dziękuje !

Re: Lybra 1.9 jtd- Problem z vacum pompa objawy i sprawdzeni

: 10 sty 2015, 21:51
autor: bronx
Podcisnienie -1, ale -0.7 0,8 tez jest ok,
Wpinasz wakumetr w wezyk/wyjscie z vacum pompy.
Siadajaca wyla u mnie i stukala.

Wyslane z kalkulatora

Re: Lybra 1.9 jtd- Problem z vacum pompa objawy i sprawdzeni

: 10 sty 2015, 22:02
autor: Tomczi85
Czy wyjście jest opisane? I czy to może być winowajcĄ? Jutro sprawdzę i napiszę postępy. Inne pomysły dalej mile widziane, dzieki

Re: Lybra 1.9 jtd- Problem z vacum pompa objawy i sprawdzeni

: 11 sty 2015, 1:10
autor: marceli
Tomczi85 pisze:Twardy pedał hamulca przed odpaleniem auta,
Przecież to normalne....
Tomczi85 pisze: Przez pewien czas wszystko ok a po kilku gwałtowniejszych hamowaniach jakby spadała skuteczność i pedał wpada coraz niżej. Tak jak by brakowało ciśnienia i płyn hamulcowy dochodził z opoznieniem.
Słyszałeś o czymś takim jak "fading"hamulców??Co rozumiesz ,przez "kilka gwałtownych hamowań" ??
Tomczi85 pisze:Tak jak by brakowało ciśnienia i płyn hamulcowy dochodził z opoznieniem.
Znasz zasadę działania hamulców i serwa w ogóle??
Tomczi85 pisze: A przecież sprzegło i hamulce to wspólny układ sterowany przez vacum.
???To lybra ma wspomagane przez vacum też sprzęgło?Pierwsze słyszę...

Re: Lybra 1.9 jtd- Problem z vacum pompa objawy i sprawdzeni

: 11 sty 2015, 3:05
autor: Tomczi85
To wszystko już jasne ... zamiast poprawić i coś wniesc to...Zasadę serwa znam, Z gwaltownymi hamowaniami chodziło mi, ze np co kilometr hamowanie z 60 do 0 I I już za czwartym razem skuteczność mniejsza a pedal wpada niżej. A o jakimś fadingu hamulców nie słyszałem. Chyba to jakieś pojęcie wymyślone przez wielkiego technika. ..

Re: Lybra 1.9 jtd- Problem z vacum pompa objawy i sprawdzeni

: 11 sty 2015, 3:10
autor: Tomczi85
A co do pedalu nie wiem czy to normalne, że wciskasz sprzeglo I hamulec do końca a on zjeżdża Ci Z małego zniesienia gdzie normalnie powoli się toczysz. A ztym wspomaganiem sprzęgła przez vacum złe się wyraziłem chodziło mi o wspólny uklad Z hamulcowy.

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z vacum pompa/objawy i sprawdzen

: 11 sty 2015, 20:23
autor: 1985matti
Serwo najprawdopodobniej.

Zobacz temat:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 98&t=29567

Sprawdź czy jak naciśniesz mocno hamulec kilka razy raz po raz to pedał robi się twardy i auto nie hamuje.

Tylko popatrz czy ktoś przed tobą nie jedzie bo się możesz zdziwić :).

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z vacum pompa/objawy i sprawdzen

: 11 sty 2015, 21:35
autor: Tomczi85
Jutro to sprawdzę, ale dzisiaj przy wymianie termostatu zdjalem wąż od wejścia do zaworu podciśnienia sterowania egr idący od vacum a tu nic prawie nic nie czuć, żadnego podcisnienia. Więc na pierwszy rzut stawiam vacum, bo praktycznie takich objawów jak piszą chłopaki co do serwa to nie mam. Jutro napiszę postępy, dzięki!

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z vacum pompa/objawy i sprawdzen

: 11 sty 2015, 21:36
autor: Tomczi85
A ktoś wiem może jak ocenić czy vacum jest sprawny przed montażem?

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z vacum pompa/objawy i sprawdzen

: 11 sty 2015, 23:03
autor: 1985matti
Sprawdź szczelność wszystkich węży z pompy vacum.
Ściągnij wąż z pompy vacum i zaciągnij ustami, nie powinno nigdzie zaciągać powietrza.
U mnie był przełamany wąż zaraz przy pompie.