Strona 1 z 2
Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 28 sie 2006, 10:00
autor: Anonymous
Witam , nabyłem kappe 20. Turbo 20v i po założeniu gazu dzieje się coś niepokojącego, przy obrotach 5500-6500 przeskakuje chwilowo automatycznie na benzyne oraz wydaje mi się ,że spadła moc tego auta ...Gdzie mogę sprawdzić jaką moc ma samochód czy wizyta gdzieś na hamowni da mi coś???
Re: spadek mocy
: 21 lip 2011, 21:35
autor: db7
Anonymous pisze:Witam , nabyłem kappe 20. Turbo 20v i po założeniu gazu dzieje się coś niepokojącego, przy obrotach 5500-6500 przeskakuje chwilowo automatycznie na benzyne oraz wydaje mi się ,że spadła moc tego auta ...Gdzie mogę sprawdzić jaką moc ma samochód czy wizyta gdzieś na hamowni da mi coś???
Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem spadku mocy po zagazowaniu? Mam podobne wrażenie z moim silnikiem, chodzi równo ładnie alke tak jakby nie miał tej samej mocy co przed zagazowaniem.
Re: Spadek mocy
: 06 sie 2011, 20:15
autor: Adisz
Na pewno na początek trzeba podpiąć auto pod komputer. U mnie trzeba było zamienić wtryskiwacze, gdyż jeden zaczął "stukać", prawdopodobnie lał gdyż po zamianie i ustawieniu mapy spalanie po mieście spadło z 15 na 12,5...no i standardowo warto wymienić filtry.
Re: Spadek mocy
: 25 kwie 2013, 12:55
autor: Radson
Witam panowie.Ja mam podobne wrażenie.Przed gazem samochodzik ciągnął pięknie do tych 6-7 tysi obrótów,a teraz na gazie troche stracił,do 5 ciągnie,a potem nagle jakby nie miał siły,odczucia maleją i frajda z jazdy mniejsza

mam wersję 16 zaworową turbo.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 25 kwie 2013, 13:48
autor: kond243
Witam jaki masz reduktor wtryski i sterownik? U mnie na ACR-01 czerwonym tak było jak dałeś połowę gazu to do odcinki dało rade jechac, powyżej 5.500obr przy gazie w podłodze brak mocy przełączało na benzynke lub brakowało mocy. Po wyminie redka na golda turbo jest dużo lepiej ale nie idealnie. Silnik turbo potrzebuje bardzo wydajnego redka. Druga sprawa jak wygląda mapa gazu i benzyny? Jakie czasy wtrysków?
Jaki mnożnik? wydaje mi się że masz za ubogą dawkę gazu w górnej parti obrotów. mapa wszystko pokaże.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 27 kwie 2013, 20:31
autor: bassman
Obawiam się że tam nie ma sekwencji...
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 27 kwie 2013, 21:56
autor: kond243
Jak można założyć zwyklą instalke do turbo? Dv upusci miesznkę-gaz powietrze i może sie małe bum zrobić. Choć pewnie sie da. a jak ma zwykłą instalke to tłumaczy bak mocy w wyzszej parti obrotów zwężka w dolocie jest prze mikser.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 27 kwie 2013, 22:07
autor: topcio
kond243 pisze:Jak można założyć zwyklą instalke do turbo?
A jednak można

. Oglądałem kiedyś 16VT z dobrze założoną i dobraną instalką i dawało to radę.
kond243 pisze: Dv upusci miesznkę-gaz powietrze i może sie małe bum zrobić.
Gdzie bum? Przecież DV upuści między filtr a turbinę a tam już jest mieszanka powiterze/gaz , ale z Blow Off mogło by być różnie

.
Z drugą generacją naprawdę do się żyć

.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 28 kwie 2013, 6:53
autor: regaciarz
mi kolega który robił mapę gazu powiedział, że 20vt najlepiej sprawowałaby się na drugiej generacji

Po prostu przy około 5 tyś obrotów wtryski benzynowe otwierają się maksymalnie, sterownik nie ma jak przeliczyć czasu wtrysku i w konsekwencji silnik pracuje na benzynie. Może 16vt też otwiera wtryskiuwacze przy ponad 5 tyś obrotów?
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 28 kwie 2013, 11:08
autor: jaycobe
Panowie sukces to dobra instalacja, miałem identycznie jak jeździłem na valtekach które są max do 35 km z cylindra i zavoli zeta s który jest teoretycznie do 250 km a nie wiem czy 170 obrobi bo tak ciśnienie mu spada. Silnik turbo ma bardzo duże zapotrzebowanie na paliwo ma wyższych obrotach. Widać to jak się podepnie pod kompa auto i pojeździ na wyższych obrotach to widać jak na słabych reduktorach ciśnienie spada. Jak wybieramy reduktor pod turbo trzeba również zwracać uwagę na to żeby nie miał dużego cut offa gdyż przy nagłym depnięciu będzie zawsze ubogo a co za tym idzie gorąco... Dochodząc do sedna wymieniłem swoje graty gazowe na hany niebieskie i 2 ac r01 i teraz zaczęło to wszystko chodzić jak zawsze powinno. Więc polecam na początku zainwestować i się później nie martwić.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 28 kwie 2013, 12:10
autor: kond243
Witam
Święta racja u mnie zestaw taki jak u kolegi jaycobe tylko redek gold turbo i też nie mam problemu krecić silnik do odcinki nawet na wyzszych biegach ciśnienie stoi jak wryte i nawet przy 6-7tobr nie ma baraku mocy i nie przełącza na benzyne.Lepiej zainwestować na poczatku a potem cieszyć sie jazdą i mieć święty spokój.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 17 maja 2013, 17:42
autor: Radson
Witam.No więc tak jazda na gazie powyżej 5 tysięcy obr. nie jest frajdą jak pisałem wyżej,nie jest tak jak na benzynie,bo właśnie na benzynie samochód idzie i czuć to przyspieszenie.Więc obstawiam że to będą wtryskiwacze tak? Komputer to stag 4+,reduktor KME i listwa wtryskowa stag 4+ czy to jest zły zestaw? Co mam zrobić aby samochód jeździł jak na benzynie,dajcie panowie jakieś wskazówki.Pozdrawiam!:) Szukajcie mojego tematu w "nasze lancie" tam mam zdjęcia zestawu.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 17 maja 2013, 17:53
autor: Jan19
Na moje oko to gaz odłącza map sensor bo spada ciśnienie gazu w układzie co jest efektem niewystarczającej wydajności parownika. Może być jeszcze tak że cały układ wtryski = parownik zostały źle dobrane do silnika i powyżej pewnych obrotów nie nadążają za mapą. U mnie było podobnie gdy okazało się że zamontowali mi za małe wtryskiwacze. Niektórzy zalecają stosowanie do lybry 1.8 instalacji do 150hp.
Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 17 maja 2013, 23:32
autor: kond243
Witam popatrz sobie na wtryski hana I dobierz do mocy silnika i mocy z cylindra wydaje mi sie ze hany niebieskie 2000 benda ok badz cos z hany 2100 hany sa dosc szybkie , za mocne nie mogą byc bo nie bedzie wolnych obrotow. Redek jaki silver czy gold? jeden i drugi ma problem z termika przy duzym wysilku:) Ja obecnie dołozylem drugi redek takze mam kme silver i gold turbo i teraz nie ma juz problemow z termika a auto idzie jak na benzynie do odcinki i nie jąka sie. a wczesniej nie na 4 przy 6 tys juz stuki i zamarzaly wtryski i filtry. I trzeba taki zestaw dobrze ustawic za malo gazu za duzo powietrza rowna sie dzióra w tłoku za wysoka temperatura spalania. Sterownik staga jest ok wiec tego nie ruszaj podlacz lapka i sprawdz co sie dzieje z temp gazu i cisnieniem powyzej 5tys obr. oraz jak ukladaja sie czasy wtrysków. Jak chcesz moge użyczyc kabelka.

Re: Kappa 2.0 20vT - spadek mocy
: 18 maja 2013, 2:05
autor: regaciarz
nie ma to jak polecać coś co za rok się posypie. Hany niestety już się do niczego nie nadają, padają jak muchy. Jest to opinia warsztatu montującego Hany praktycznie od ich wejścia na rynek. Teraz testujemy baracudy, ciekawe co z nich wyjdzie...