Strona 1 z 6
Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 lut 2015, 15:39
autor: ArtoKucior
Niestety przyszedł czas i na mnie i o to błędy, które powodują to, że zegary padły czyli prędkościomierz, obrotomierz, temp silnika, chwilowe spalanie, który lub co włączone skrzynią biegów ASB nie ma PRND, skrzynia zablokowała się na jednym biegu w D (R działa P działa N działa), informacja o kluczyku, coś tak o czujniku kąta skrętu kierownicy. Byłem u mechaniora, on zczytał te błędy. Powiedział mi, że coś nie tak z siecią CAN A. Troche przewertowałem internet na temat tych błędów lecz te tematy nie dotyczyły Thesisa lecz fiatów najczęściej Punto, Stilo. Czy możecie mi podpowiedzieć co dokładnie każdy z osobna błąd oznacza? Wtedy będę miał łatwiej do ewentualnych poszukiwań i naprawy ewentualnej...Dziś zdarzyło mi się to 2 raz...1 raz kilka dni temu, wtedy przewertowałem wszystkie bezpieczniki, podociskałem widoczne wtyczki i jakoś dało się naprawić. Dziś te same czynności nic nie wniosły. Proszę o pomoc

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 0:57
autor: LUKIThesis
Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 18:34
autor: ArtoKucior
LUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Dzięki...jutro będę kombinował

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 19:10
autor: belial666
LUKIThesis pisze:Artur, sprawdziłbym w takim razie sterownik silnika . Sterownik silnika masz pod nadkolem po lewej stronie auta ( str. kierowcy ), tak mniej-więcej pod lampą. Musisz zdjąć koło , nadkole , zobaczysz chłodnice oleju silnikowego, a obok będzie sterownik . Jak dobrze pamiętam, to by go wyjąć musisz odkręcić mocowanie chłodnicy od grodzi , a aby odpiąć kości ,, dwie sztuki ,( tak do zajrzenia czy nie zaśniedziała lub czy gniazdo na sterowniku jest czyste) możesz wyjąć lampę i od góry zwolnić zabezpieczenia by zdjąć kość , wiązkę wycofujesz przez wnękę koła , czli demontujesz koło i nadkole .
Zwróć również uwagę na wiązkę zanim zaczniesz demontować kości lub sterownik . Może jest gdzieś uszkodzona, jak ją naprawisz to obejdzie się bez demontażu całości .
To tak szybko co mi przychodzi do głowy .
Odpinamy aku !!!!
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 19:19
autor: LUKIThesis
belial666 pisze:
Odpinamy aku !!!!
A ty znowu swoje

zaś w twoim wypadku zawsze, lecz nie zaszkodzi .
Artur, nie ma za co , oby problem był we wiązce, a nie uszkodzeniu ECU. Kiepskie umiejscowienie jego prowadzi do uszkodzeń z racji przedostatnia się wody do wnętrza centralki .
Udanej pracy !
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 19:30
autor: belial666
Źródło informacji eLearn
1. Otworzyć pokrywę bagażnika i odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
2, Rozłączyć szybkozłączkę ( przewodu układu zapobiegającego parowaniu )
3. Odłączyć złącza od centralki sterowania silnikiem
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Belial666
Zawód- STOLARZ
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 10 lut 2015, 19:45
autor: LUKIThesis
No to teraz się ulałem po uszy
Bo ty nim jesteś
Demontaż wahacza tylnego dolnego ;
1) zdemontować układ wydechowy ,
2) zdemontować osłony termiczne wydechu,
3) itd
4) itd
.
.
100) zdemontować wahacz .
Demontaż alternatora ,
1) zdemontować układ paliwowy ,
2) itd,
3) itd,
.
.
100) zdemontować alternator .
Problem z luzem drążka zmiany biegów
1) !!! wypchać go taśmami/opaskami zaciskowymi !!!
I jeszcze wiele tylko musiałbym jak ty warować i wytykać ci twoje bzdury .
belial666 pisze:
Ps: Nie jesteś mechanikiem, a więc bierz odpowiedzialność za porady!!!
Jak tak będziesz wszystko czytał z eLearn-a to zaraz do wyjęcia kluczyka ze stacyjki będziesz kazał zdemontować kolumnę kierownicy wraz z nią. A sorry, całe szczęście, że tam tacy jak ty nie tworzyli eLearn-a , Bogu dzięki .
Mimo wszystko, napisałem nie zaszkodzi robić po twojemu więc nie wtrącaj się jak komuś radzę po mojemu.
Aaa, eol error
Myślałem, że to nauczy cię trochę pokory.
RL na kloszu lampy !!!
Edytuj edytuj , ukryj bzdury .
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 12 lut 2015, 17:27
autor: ArtoKucior
Panowie...oringów nie mam więc ich nie zdejmę abyście się pogodzili ale...odkręcę koło

Luki...2 dni grzebałem przy samochodzie. Szkoda gadać a i pisać tu. Nie zrobiłem. Do sterownika silnika (ja pie******) dostać się jest nie możliwe. Kable obejrzałem co mogłem zobaczyć i na jednym tuż za zakolem przetarcie było ale tylko samego oplotu zewnętrznego (kable nie naruszone). Tak to dwie masy (śruby) wymieniłem bo rdza łapała...ale nic to nie dało. Narazie jestem z mechaniorem umówiony...zobaczymy co jemu uda się zadziałać. Niby jak nie zrobi to nic nie weźmie (kasy).
Oczywiście na aku odłączonym robiłem
Głupie pytanie mam

Główny komputer to gdzie jest?

Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 12 lut 2015, 21:28
autor: LUKIThesis
Artur, sorry, że Cię napuściłem na grzebanie przy ECU. Myślałem, że może wina na połączeniu ze sterownika, to częsta przyczyna jak sam zauważyłeś, że na jednym obtarła się izolacja. Jak to zabezpieczyłeś i problem nie zniknął to trzeba dalej sprawdzić.
Zatem, pofatygowałem się do eLearna bo pierwszy mój post walnąłem z moich domysłów ( wychodzi, że błędnie ).
eLearn podają wszędzie , czyli w każdej przez Ciebie opisanej usterce by postępować zgodnie z zaleceniami podanymi w urządzeniu diagnostycznym ( oczywiście podpowiedzi konkretne w examinerze ). Na koniec podają, jeśli usterki występują nadal, by wymienić zestaw wskaźników czyli zegary .
Belial w zrób to sam chyba wrzucał jak zdjąć zegary, więc nie będę pisał jak to należy robić jak jest konkretny obrazkowy opis na forum.
Zdemontuj zegary, sprawdź połączenie na kościach i jeśli to nie pomoże jedź do fachmana. Nie wiem czy jeśli będziesz chciał zamontować drugi zestaw zegarów nie będzie potrzebne osiowanie.
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 18:10
autor: ArtoKucior
Odświeżam temat.
Auto ciągle u mechanika stoi. Miał diagnozę, że poszła centralka ABS. Kupiłem drugą u kolegi AUFER, działająca, sprawna...błąd pozostał. Czyli diagnoza mechaniora błędna i ja kasę nie potrzebnie już utopiłem. Wkurzyłem się co nie miara. Przewertowałem internet znowu w poszukiwaniu opisów tego błędu. Ciężko coś znaleść na temat błędów U a najłatwiej na temat błędów P. Znalazłem jakieś tam opisy, że coś z modułem przednich drzwi (jest coś takiego?), że sterownik skrzyni biegów...ale najwięcej, że brak łączenia między wiązką sterownika silnika a wiązką tempomatu. Otóż taki szczegół z tempomatem nabyłem...z pół roku temu włączyłem i nie działał (chyba) mimo świecących się kontrolek, że niby działa. Nie przejąłem się za bardzo bo i tak nigdy nie korzystałem. Czasem dla sprawdzenia włączałem czy działa czy nie ale niby działał a nie działał (kurczę, może źle włączam ustawiam itd).
Czy możecie sprawdzić w FESie czy MESie co dokładnie ten błąd oznacza? Już głupoty dostaję bo niewiem co myśleć. Zaraz mechanika będę zmieniał (przez niby nie sprawny ABS)
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 18:22
autor: belial666
A czy sam ABS sprawny ?.
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 19:15
autor: ArtoKucior
Niby tak bo na moim i na Aufera jest to samo....ten sam błąd. Może coś z tym tempomatem? Przetarty przewód po drodze? Możliwe to? Ja już niewiem
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 19:21
autor: AUFER
A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 19:26
autor: ArtoKucior
AUFER pisze:A próbowałeś hamować ostro na jakieś śliskiej nawierzchni by poczuć, że ABS działa?
Z tym błędem nie...
Re: Thesis - błąd U1716/linia Can A U1602/U1601
: 09 mar 2015, 19:30
autor: Paweł Beski
Pozwolę się o coś zapytać. Mianowicie. Czy nie jest czasem tak, że jak ABS nie działa to świeci się kontrolka od niego na desce rozdzielczej?