Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu gazu

: 24 lut 2015, 19:42
autor: wuja
Witam szanowne grono ekspertów :D

Wersja skrócona: Czy nowa dwumasa "puka" przy dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem?

Wersja opisowa:
Moja Lybra jakiś czas temu stwierdziła, że ma już dość i zaczęła strasznie szarpać przy ruszaniu, a że to dobre i wygodne auto jest to dostała nową dwumasę (wg. info na pudełku dwumasa oryginalna - fiat by valeo czy jakoś tak), nowy komplet sprzęgła LUK i wahacze TRW;-) Po złożeniu wszystkiego co zostało rozbebeszone na potrzeby wymiany, sprzęgło lubiło się uślizgnąć i zapiszczeć przy mocniejszym dodaniu gazu, ale jak już zdążyłem wyczytać taki objaw zdarza się póki sprzęgło się nie ułoży - spoko - przejechałem już 500km i jest ok (czasem tylko piśnie ;-) ) Nurtuje mnie tylko jedna kwestia - nigdy wcześniej nie jeździłem autem z dwumasą, teraz mam nową dwumasę i martwi mnie (być może nie słusznie) dźwięk dochodzący z lewej strony auta w momencie wciśnięcia gazu (nawet delikatnego) po hamowaniu silnikiem lub odpuszczeniu gazu po przyśpieszaniu. Słyszalne jest jakby głuche "puknięcie", bez metalicznych dźwięków, takie jakby młotkiem o twardą gumę uderzyć, przy tym odczuwam w tym momencie jakby luz w układzie napędowym - tak jakby w momencie "puknięcia" był "wybierany" luz na elementach przeniesienia napędu. Jako że jest to głuche, miękkie puknięcie moje podejrzenie pada na dwumasę - luz na trybach w skrzyni, wydaje mi się, byłby wyczuwalny jako bardziej twardy/metaliczny. A może Lybra tak po prostu już ma?

Pomóżcie bo władowałem w Lybre prawie 3 tyś i trochę się martwię czy jest wszystko OK ;)

Re: 2.4jtd - "puknięcie" przy dodawaniu i odejmowaniu gazu

: 24 lut 2015, 19:54
autor: FXX
Owszem to może być problem z dwumasą, ale obstawiałbym którąś z poduszek. Zacznij od tego, jak również sprawdź dokładnie zawieszenie.

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 24 lut 2015, 21:44
autor: Picek8414
u mnie takie stuki generował przegub wewnętrzny.

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 24 lut 2015, 21:57
autor: rafix86
Miałem to samo, co Picek ;)

Może to po prostu zbieg okoliczności? Dwumasa jest już okej, ale za to coś nowego się odezwało :D Złośliwość rzeczy martwych :D

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 22 lip 2015, 17:41
autor: pabloz8
Po mojemu na 99% to wyrobione kielichy półosi. Powszechna przypadłość naszych Lancii. Powiem ze swojego doświadczenia, że najlepiej poszukać całej nowej półosi, bo same kielichy na allegro i autosklep24 chodzą w takich cenach, że nie warto się bawić w regenerowanie półosi. Druga zła wiadomość, to że najczęściej trudno zdiagnozować, która strona padła. Zresztą w krótkim czasie polecą obie.

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 23 lip 2015, 13:46
autor: pabloz8
Dodatkowo jeszcze dodam na pocieszenie właścicieli Lybry z silnikiem 2,4 JTD, że półosie do nich są tańsze niż do 1,9 JTD. Np na alledrogo lewa kompletna włoska jest za 395zł a prawa za 540zł. Sam kielich z prętem i krzyżakiem na autosklep24 kosztuje chyba 570zł. Ja znalazłem w necie lewą za 309,50zł a prawą za 450zł firmy Metelli. Mam nadzieję, że przeżyją całe auto.

A przy okazji mam ogólne zapytanie do wszystkich przy jakim przebiegu padały u Was przeguby wewnętrzne. U mnie jeśli wierzyć w autentyczność przebiegu na liczniku było ok. 212 tys. km.

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 23 lip 2015, 13:48
autor: Dudi
U mnie wytrzymały już 400kkm :D

: 23 lip 2015, 14:22
autor: FXX
Moja była miała realnie licząc ponad pół miliona i połosie były ok ;-)

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

: 23 lip 2015, 15:17
autor: keram11
U mnie w 1.9 takie stuki ustały po dokręceniu lewego przedniego koła :-)
Pozostałe też sprawdziłem - były OK.