Strona 1 z 2
Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 0:21
autor: ...Bartek...
Witam, mam problem z Lancią

W ostatnim czasie byłem zmuszony kupić silnik ponieważ w moim wybiło dziurę. Mam Kappę z 97r 2.0 VIS - kupiłem silnik 2.0 145KM z 95 roku. Przełożony cały słupek (ECU zostało stare) + został wsadzony kolektor ssący z mojego starego silnika + gruszka,sterowanie podciśnienia , rozrząd ustawiony na żółtych(złotych) blokadach auto odpala, lecz obroty wahają się na poziomie 450-600, nie równo pracuje gaśnie...jestem bez auta od 3 miesięcy, a mechanicy rozkładają ręce więc proszę o pomoc Forumowiczów
Pozdrawiam
Re: Kappa - problem po zmianie silnika
: 11 mar 2015, 6:15
autor: Maniak
A na wyższych obrotach jak jest

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 8:01
autor: marceli
Sprawdź szczelność połączeń dolotu ,silnik krokowy też.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 8:25
autor: ...Bartek...
Z tego co słyszałem wczoraj to na wyższych obrotach pracuje stabilniej tylko koło 2000tyś obr słychać tak jakby świst taki dziwny, tylko jest jeszcze wydech dziurawy to nie mogę się wypowiedzieć o kulturze pracy silnika. Krokowca sprawdzę, dolot też przepatrzę.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 9:34
autor: Krzys
Wałki rozrządu (chyba tylko wydechowy jest inny ale nie mam pewności) były różne w tych silnikach. Może w tym leży problem. Załóż wałki ze 155KM.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 12:53
autor: ...Bartek...
Był taki pomysł , lecz czy można sobie przełożyć wałki ze 155KM do 145KM - tzn czy nie uszkodzi się coś od tego ?
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 17:28
autor: Johnny
Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 18:10
autor: Krzys
Johnny pisze:Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
Jakoś nie mogę się z tobą zgodzić. Wstawiałem u siebie głowicę ze 145KM i wałki były inne. Zerknij na ten link.

Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 18:27
autor: Rapeek
Wałki w 2.0 145 KM i w 2.0 vis 155 KM są zupełnie inne, różne kąty otwarcia i inny kształt krzywek. Ale wałki nie mają znaczenia na jednych i drugich powinien chodzić.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 20:26
autor: marceli
Chodzić będzie ale falować na wolnych obrotach może.
Tak jest jak zakładają np sportowe wałki do seryjnego silnika bez strojenia.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 21:30
autor: ...Bartek...
Johnny pisze:Wałki dopiero różniły się po zmianie kolektora na plastikowy, miałeś możliwość sprawdzenia "nowego" silnika zanim go u siebie zamontowales?
niestety nie , dostałem gwarancję rozruchową 2 tyg lecz nie udało się go zmontować w tym czasie...
marceli pisze:Chodzić będzie ale falować na wolnych obrotach może.
Tak jest jak zakładają np sportowe wałki do seryjnego silnika bez strojenia.
Więc teoretycznie zakładając wałki ze starego silnika powinno się coś poprawić , ponieważ komp został stary ?
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 21:44
autor: marceli
Tak,bo sterowanie wtryskami,podawaniem paliwa itp masz nadal swoje.
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 11 mar 2015, 22:13
autor: ...Bartek...
marceli pisze:Tak,bo sterowanie wtryskami,podawaniem paliwa itp masz nadal swoje.
Ok, jutro tam podjadę i zobaczymy co z tego wyniknie, dziękuje za podpowiedzi
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 12 mar 2015, 20:33
autor: fotisk
Tylko pamiętaj, że blokady powinny być inne (srebrne)...
Re: Kappa 2.0 VIS - problem po zmianie silnika na 2.0 145KM
: 14 mar 2015, 20:09
autor: wujaszek
Tak jest,do tego silnika są srebrne blokady.Złote są do 2,4 20V
