Strona 1 z 3
Kappa T.DS - tuning
: 27 mar 2005, 9:14
autor: Blash
z tego co zauważyłem to jest tu kilka kapp td może ich właściciele tunningowali je modułem elektronicznym albo zmianą oprogramowania i podzielą się wrażeniami??????

Kappa T.DS - tuning
: 28 mar 2005, 10:11
autor: Blash
czyżby nikt o tym nie myślał cóż muszę by chyba tym pierwszym:)
Kappa T.DS - tuning
: 12 kwie 2005, 10:09
autor: Torell007
Tak jak pisałem na gg :
albo Godula

Kappa T.DS - tuning
: 15 kwie 2005, 1:11
autor: Anonymous
Myslal myslal ale td nie lubia wysokich obrotow przez dluzsza czas (autostrady itp - maja tendencje do przegrzewania sie)
Moj pomysl upadl wraz z kappa td
Pozdrawiam
Marcin
Kappa T.DS - tuning
: 08 maja 2005, 17:04
autor: Kazik
Osobiście też mam chęć na chiptuning Kappy 2.4 TDS (na razie trochę stopuje mnie Żona

) i dlatego pociągnę trochę jeszcze ten wątek.
Na wstępie zaznaczam że głownie teoretycznie interesowałem się tym tematem, plus opinie kilku znajomych którzy już mają stuningowane auta (diesele innych marek) .
Rozumiem, że diesel nie lubi wysokich obrotów przez dłuży czas ? ale to raczej technika jazdy niż wpływ chip tuningu . Moim zdaniem , dodatkowe koniki mają pomóc przy uniknięciu zagrożenia czy też łatwiejszym wyprzedzaniu - jak ktoś chce uzyskać większe maksymalne prędkości to raczej to nie dla niego, wpływ raczej pomijalny zamiast 190km/h może uzyska 200km/h.
Nie bez znaczenia jest podniesieni momentu obrotowego ? szczególnie w zakresie niskich obrotów. Ułatwia to przecież ruch z miejsca, włączenie się do ruchu itp.
Cena za 20koników i przyrost o 50Nm momentu obrotowego extra to ok.1000 ? 1500zl ? czy to dużo pozostawiam do oceny czytającym.
Dwóch moich kolegów stuningowło sobie turbo diesel i są bardzo zadowoleni (szczerze polecają taką operację)? jeżdżą już 2 lata po tuningu i nie mają żadnych problemów z samochodem
Na zakończenie może ktoś mi podpowie jak dostać się do komputera ECU (chcę zobaczyć jego numer)? wtyczka jest pod kolumną kierownicy, ale gdzie jest sam sterownik?
Kappa T.DS - tuning
: 08 maja 2005, 21:30
autor: KJ
Podstawowe pytanie, to to o wpływ na silnik i całe auto - czy rzeczywiście większe moc i moment nie mają negatywnego wpływu na trwałość.
Przy nowych autach i założeniu, że będzie się nim jeździć 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zakłądając, że silniki są robione z jakimś tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewności, że jest to całkowicie bezpieczne dla auta. Zresztą dlaczego takiego programu nie wgrywa się od razu w fabryce?
Sam się nad tym zastanawiam, bo widziałem oferty na tunning 2.0T do 277 KM i bodajże 360 czy 380 Nm, ale boję się nie tyle nawet o silnik, co o cała resztę.
Kappa T.DS - tuning
: 09 maja 2005, 7:36
autor: Kazik
1.Dlaczego w fabryce nie dają większej mocy ? a chip tuning daje?
- konstruktorzy mają założenie 125KM i tyle robią

może mieli 120KM a zrobili 125KM i dostali premię

po co więcej
- podobnież w niektórych krajach podatek jest zależny od mocy, nie tylko od pojemności wiec tworzy się samochody które i tak wiadomo że będą tuningowane
-fabryka musi zakładać że Klient jest trochę niefrasobliwy wymianę oleju robi nie co np.15tys tylko trochę później np.16-18tys
- przewiduje się że silnik ma przejechać np. 1000tys a może wystarczy 800tys.
- z 2.4l moc 125KM jest to trochę mało na tle konkurencji
2. O ile można bezpiecznie podnieść moc?
-jak zwykle powinien decydować rozsądek ? 20% według tunerów to maksymalna bezpieczna dla samochodu wartość. Oczywiście można uzyskać znacznie więcej np. 200% ale to na pewno negatywnie wpłynie na silnik
3. Czy warto w starych samochodach?
-ja uważam że tak ?silnik w moim samochodzie ma prawie 200tys. i 10 lat za sobą a sprężanie ma doskonałe (sprawdzałem przy kupnie ? serwisant był zaskoczony, że jest tak dobrze) mam zamiar przejechać na tym silniku jeszcze ze 100tys i uważam że tuning mu nie zaszkodzi
-z biegiem lat czujniki prawdopodobnie trochę zaniżają wartości a ja uzyskuję mniejsze osiągi ? chiptuning może trochę to wyrówna

Kappa T.DS - tuning
: 09 maja 2005, 18:28
autor: EVAN CORTEZ
Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
Kappa T.DS - tuning
: 09 maja 2005, 19:04
autor: KJ
"EVAN CORTEZ" pisze:Fabryka stosuje ZŁOTY ŚRODEK jeśli chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówił nie powoduje wzrostu zużycia silnika.Będzie więcej spalał i może nie spełniać norm spalania-to wszystko.
Niby tak, ale z jakichś powodów zostawiają ten margines, prawda?
Nikt przecież nie sprzedaje słabszych aut, bo po co? (pomijając np VW który oferuje po prostu kilka bardzo podobnych silników z różnymi mocami w różnych cenach).
Zresztą zobacz na wyniku tuningu chipem - w przypadku diesla na ogół spalanie SPADA mimo - a może dzięki - wzrostowi mocy.
Kappa T.DS - tuning
: 09 maja 2005, 20:11
autor: Kazik
Przekornie przedstawić problem ewentualnego niebezpieczeństwa tuningowania z innej strony.
1. Co jest bardziej szkodliwe zmiany w sterowaniu silnikiem czy też nieodpowiednie paliwo?
Na jakość oleju nie mamy żadnego wpływu ? dobrze jeśli olej jest ?wzbogacany? dodatkami ekologicznymi , nie najgorzej gdy dodano opału i tragedia gdy jeśli dostaniemy odbarwiany kwasem opał.
2. Co jest bardzie szkodliwe dziurawe drogi czy przeniesienie większego momentu na koła?
Dlatego uważam, że ?przebywanie? samochodu w Polsce jest bardziej niekorzystne niż chiptuning.
Ktoś pewnie powie na jakoś oleju i stan dróg nie mamy wpływu, a na tuning samochodu tak; po co dodatkowo ryzykować ? moja odpowiedz ? większe prawdopodobieństwo uszkodzeń jest podyktowane czynnikami zewnętrznymi ? remonciki będą konieczne i tak głównie z powyższych powodów , a nie ze zmian w sterowniku.
Zgadzam się z EVAN CORTEZem fabryka stara się ? ale ma wiele dylematów często przeciwstawnych i mało czasu...
Co do spalania wydaje mi się że zdania EVAN CORTEZ i KJ są pozornie przeciwstawne mniejsze/większe spalanie. Większe spalanie na pewno będzie gdy nagminnie zaczniemy wykorzystywać większą moc (jazda na wysokich obrotach, przyspieszanie) mniejsze może być przy spokojnej jeździe. Czytałem o tym mniejszym spalaniu ale w to do końca nie wierzę

? podniesienie mocy ma odbywać się kosztem mniejszego zubożenia dawki paliwa czyli mniej efektywnego spalania (optymalne zubożenie w dieslach wg. niektórych stron WWW wynosi 15%).
Kappa T.DS - tuning
: 10 maja 2005, 19:12
autor: EVAN CORTEZ
Zgadzam się że spalanie może spaść-bo weźmy taki przykład
samochód bez chipa ma 100 KM - prędkość 90km/h osiąga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osiąga tą samą prędkość przy 2000 obr/min
więc oczywiste jest że będzie mniej palił.
Ale kto chipuje auto żeby mu mniej paliło???
Chodzi o większe osiągi i co za tym idzie większe spalanie
ale cóż - coś za coś
Kappa T.DS - tuning
: 25 maja 2005, 22:35
autor: Blash
co do chiptuningu zgadzam się z kol. Kazikiem i czekam na efekty chyba że mi wcześniej się uda

Kappa T.DS - tuning
: 26 maja 2005, 7:49
autor: Kazik
Chciałbym być pierwszym

ale mój samochodzik będzie musiał trochę poczekać

na chiptuning ? prawdopodobnie wymiana oprogramowania będzie późną jesienią.
Wysłałem trzy zapytania na allegro o chipy lub box-y do Kappy ? niestety nie posiadają. Chip spadł w moim rankingu na niższą pozycję

w pierwszej kolejności zakładam czujniki parkowania na przód i tył samochodu.
Kappa T.DS - tuning
: 26 maja 2005, 8:18
autor: Blash
moim zdaniem allegro odpada jesli juz to v tech rozmawiałem z gosciem który tam pracuje i nie ma problemu 1500 pln i pożadny chip jest plus hamownia
a czujniki parkowania to fajna sprawa u mnie lezy zestawik magnetti marelli tylko cos cieniutko z chęciami do zamontowania

Kappa T.DS - tuning
: 26 maja 2005, 10:37
autor: Kazik
W pełni zgadzam się z kol. Blash-em allegro to nie jest najlepszy pomysł ? szczególnie z chipem nie wie co się kupuje. Miałem nadzieję, że kupię (za jakieś 200-400zl ) wsad lub eprom jakiej znanej firmy i zweryfikuję go z tym co posiadam w samochodzie ? następnie hamownia, wymiana scalaka i na koniec znów hamownia.
Co do V-techu opinie w internecie mówią że są najlepsi ? inni korzystają z opracowanych przez nich wsadów. Bardzo ciekawie wygląda nowość firmy V-tech Blue Box zewnętrzny sterownik typu piggy-back ogólnego zastosowania ? możliwość 2 programów + ustawienia fabryczne.