Strona 1 z 1

Kappa SW '99 - wymiana zawieszenia tył z nivo na sedana

: 30 kwie 2015, 0:57
autor: mbinek
Na początku witam wszystkich kolegów.
Na początku maja wejdę w posiadanie Lancii Kappy SW. Po PT wyszło że do roboty jest zawieszenie tył. Z tego co mówiła mi osoba która sprzeda mi autko wynika że kiedyś zamontowane było nivo natomiast później zamienione zostało na amortyzatory z Sedana i jakieś inne (niż w przypadku nivo) sprężyny. Zaraz po zakupie auto będę chciał kupić elementy zawieszenia tył i od razu wstawić na warsztat do zrobienia. Sprzedawca twierdził że to stosunkowo powszechna praktyka w samochodach z nivo; ja nic o tym nie wiem bo się nie znam ;) .
Czas zatem na pytania:
1. Jakie sprężyny i amortyzatory zamówić - proszę o konkretne modele/parametry/linki ?
2. Czy taka podmiana nie trąca polskim druciarstwem czy jest raczej dobrą alternatywą?
3. Jak się sprawuje takie zawieszenie - przyczepność, właściwości jezdne, żywotność, czy czuć dużą różnicę?
Najabrdziej zalezy mi na odpowiedziach na dwa pierwsze pytania.
Pozdrawiam ;)

Re: Kappa SW '99 - wymiana zawieszenia tył z nivo na sedana

: 30 kwie 2015, 1:24
autor: faraon
Tu masz lekturę na długie wieczory
Przy okazji uzupełnij profil - szczególnie skąd jesteś. Być może masz blisko kogoś kto temat przerabiał.

Re: Kappa SW '99 - wymiana zawieszenia tył z nivo na sedana

: 01 maja 2015, 3:06
autor: mbinek
A czy oprócz amrtyzatorów i sprężyn wypadałoby jeszcze coś wymienić? jakieś osłony, podszuki itp.? Nadmienie że amrtyzatory są rozniesione w pył. W zasadzie są bo są ale nic z tego nie wynika. Wiem że na odległość i po opisie cieżko postawić diagnoze ale to nie o nią mi chodzi. Widzę jak wygląda rynek części i wole na wszelki wypadek wymienić więcej żeby za rok nie okazało się że czegoś nie produkują i już mi się nie uda wymienić.

Re: Kappa SW '99 - wymiana zawieszenia tył z nivo na sedana

: 01 maja 2015, 8:13
autor: faraon
Macieju .... - nie odrobiłeś lekcji :nono: :nono: Przeczytałeś tylko odsłonę V i VI. Przeczytaj wszystkie tematy => znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie zadane przez siebie pytania :)

Decyzję i tak podejmiesz po rozbiórce. Najważniejsze jest, żebyś nie kupił amorów jednego typu a poduszki innego (tzw. stary i nowy typ). To musi być sparowane. Do tego trzeba:
1. rozebrać tył
2. ocenić stan poduszek oraz czy są starego czy nowego typu
3. kupić amory pod pkt. 2 i ew. poduszki albo
4. zamienić "typ" poduszek kompatybilny z typem amora

Zapraszam do lektury w linku, który Ci podałem. Było to na forum często opisywane. Skorzystaj z "szukajki" jakby Ci moje linki nie odpowiadały.