Strona 1 z 2

Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 10 maja 2015, 0:30
autor: bitar
Jak w temacie, nie wiem już czego się czepić. Tydzień temu wymieniony i złożony silnik. Szukam przyczyny od tygodnia i nie mogę dojść co jest nie tak. Ogólnie falowanie występuje tylko na biegu jałowym, czasem potrafi nawet zgasnąć . Obroty falują jakoś od 600 do 1200. Wszystkie podciśnienia sprawdziłem i nie wygląda na to jakby łapała lewe powietrze. Wyczyszczony krokowy i przepustnica. Wymienione świece i dalej to samo. Trzęsie silnikiem tak jakby nie miała iskry na którymś cylindrze, ale to też było sprawdzone i na wszystkich ma. Generalnie zastanawia mnie też ciśnienie sprężania, na wszystkich garach w granicach 16-17 bar, nie za dużo jak na benzynę ?

PS
Wkręca się bardzo dobrze i na początku stawiałem na przestawiony rozrząd, ale chyba nie wkręcałaby się za dobrze gdyby było z samym ustawieniem coś nie tak ?

Re: Kappa 2.0 VIS- Faluje po wymianie silnika.

: 10 maja 2015, 7:52
autor: Borek
Przy stopniu kompresji 10,4:1 dla tego silnika nominalne ciśnienie sprężania to jakieś 13 bar, więc jest trochę za dużo. Oleju czasem nie łyka? Ale wątpię, aby to było przyczyna falowania - może czujnik ciśnienia atmosferycznego jest brudny?

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 10 maja 2015, 23:49
autor: bitar
Oleju nie bierze , nie wiem czemu to sprężanie jest aż tak wysokie. Gdzie znajdę ten czujnik ciśnienia atmosferycznego ?

Poniżej pokazuję jak to wygląda.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GpYZRF2 ... e=youtu.be[/youtube]

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 11 maja 2015, 7:41
autor: Borek
Czujnik jest bodaj gdzieś za silnikiem, na ścianie grodziowej - wydaje mi się że to taka gruszka.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 11 maja 2015, 10:38
autor: Rapeek
W 2.0 Vis nie ma czujnika atmosferycznego, mi to wygląda na źle ustawiony rozrząd lub wytarte krzywki na wałkach rozrządu.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 11 maja 2015, 10:49
autor: giekso
Witam, miałem podobne objawy. Zaglądnij tu: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 9&start=60 - post z 12 grudnia. Jeśli po przeczytaniu będziesz uważał, że masz tak samo to w moim przypadku trzeba było wymienić ten zaworek:

Obrazek

Pozdrawiam.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 11 maja 2015, 17:58
autor: Borek
Rapeek fakt, czujki ciśnienia absolutnego są raczej przy uturbionych, mój błąd. ;)

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 11 maja 2015, 22:44
autor: bitar
giekso pisze:Witam, miałem podobne objawy. Zaglądnij tu: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 9&start=60 - post z 12 grudnia. Jeśli po przeczytaniu będziesz uważał, że masz tak samo to w moim przypadku trzeba było wymienić ten zaworek:

Obrazek

Pozdrawiam.

U Ciebie troszkę innaczej się sprawa miała. Nie za każdym razem tak spadały obroty. I do tego sama praca na wolnych obrotach u mnie jest jakaś taka twarda.

Też się obawiam że to może być rozrząd przestawiony. Góra była składana na blokady ale dół (wał korbowy) ma bardzo małą tolerancje jeśli chodzi o ustawienie. Poza tym nie dopala paliwa i trzęsie silnikiem, tak jakby nie miała za dobrego zapłonu na którymś cylindrze. Zastanawiam sie czy na przestawionym rozrządzie tez by się tak wkręcał w obroty bo to mu idzie dobrze.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 12 maja 2015, 22:55
autor: ...Bartek...
U mnie jest podobnie...silnik wkręca się na obroty ale tak jak piszesz gdzieś jakby gubił zapłon. Ja niestety kupiłem nie sprawdzony silnik(bez visa- miałem z), nie wiem co mechanicy zrobili. przełożony był kolektor ssący z gruszka,powrót do oryginału - góra na blokady dół niestety próbowałem drutem, pożyczyłem taki dalmierz elektroniczny i cały czas to samo. Mierzyłem kompresję i niestety na 4cylindrach mam po ok 14bar a na jednym 12 po zalaniu olejem wzrasta, ale wątpię żeby przez to tak chodził.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 12 maja 2015, 23:50
autor: bitar
a składałeś rozrząd na blokady od visa ?
ja tak samo wymienialem silnik poprzednio miałem z visem a potem włożyłem bez a reszte złożyłem i zostawiłem tak jak z visem.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 13 maja 2015, 7:53
autor: ...Bartek...
Na wałkach z Vis-a - blokady od Vis-a , na wałkach od 145km - blokady do 145km, komp,kolektor jest z Visa.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 13 maja 2015, 8:27
autor: kond243
Wygląda na źle ustawiony rozrząd w 20vt zależy jakich blokad użyje się to jest różne sprężanie. Słupek bez vis wałki od visa blokady od visa komp od visa. Ostatnio przekładałem taki silnik u siebie bo pożyczyłem auto i ten co pożyczał ugrzęzł w zaspie i z silnika zrobił frytki. I silnik bez vis założone wałki z vis blokady z visa komp został z visa i działa ciśnienie od13.8do14.1 bar hula na obroty szybko się wkręca. Spójrz na koło wałka na wydechu nie pamiętam czy były różnice ale ja zakładałem wszystko od visa

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 13 maja 2015, 17:36
autor: bitar
kond243 pisze:Wygląda na źle ustawiony rozrząd w 20vt zależy jakich blokad użyje się to jest różne sprężanie. Słupek bez vis wałki od visa blokady od visa komp od visa. Ostatnio przekładałem taki silnik u siebie bo pożyczyłem auto i ten co pożyczał ugrzęzł w zaspie i z silnika zrobił frytki. I silnik bez vis założone wałki z vis blokady z visa komp został z visa i działa ciśnienie od13.8do14.1 bar hula na obroty szybko się wkręca. Spójrz na koło wałka na wydechu nie pamiętam czy były różnice ale ja zakładałem wszystko od visa

A orientujesz się czy same krzywki kształtem się róznią te o od visa a bez ? bo mam blokady od vis i generalnie pasują.

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 13 maja 2015, 23:02
autor: ...Bartek...
Z tego co patrzyłem to wyglądają bardzo podobnie ( może nawet tak samo - ale ręki nie dam sobie uciąć :) ) Ja jutro może spróbuje podzwonić po firmach co wypożyczają narzędzia żeby czujnik zegarowy pożyczyć (niestety nie mam na tą chwilę żeby 150zł wyrzucić na zakup)

Re: Kappa 2.0 VIS - faluje po wymianie silnika

: 13 maja 2015, 23:12
autor: bitar
Gdzieś czytałem, że róznią się troszkę kształtem ale też nie są to pewne informacje. Też mam zamiar ustawić jeszcze raz wał w gmp używając czujnika (wcześniej bez ) ale bede mial dostęp za około tydzień. Daj znać jak coś zdziałasz.