Strona 1 z 1

Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 18 cze 2015, 21:04
autor: tomee
Cześć,

mam pytanie - czy w Waszych autach część wiązek w komorze silnika też jest (IMO) niechlujnie wykonana?
Chodzi mi o rzeczy typu:
- niektóre wiązki są okręcone taśmą elektryczną (zamiast puszczone w peszlu albo "futerkowej" izolacji)
- peszel nagle się kończy i od tego miejsca jest taśma elektryczna która już zdążyła pęknąć na łączeniu z peszlem (1 rok)
- peszel przy wtyczce od skraplacza klimy owinięty żółtą, twardą taśmą; białą taśmą "spięte" wiązki za zbiornikiem pł. hamulcowego (nie chodzi mi o "koszulki" z oznaczeniami np. 1.4MAir, pericolo itp, tylko o ordynarną taśmę)

Ogólnie niektóre wiązki wyglądają na izolowane ręcznie, a myślałem, że takie rzeczy to, bo ja wiem, w Rolls-Royce czy Ferrari (albo Arrinera :lol: ), a nie taśmowo montowanym aucie.

PS. Nie dopytywałbym się, tylko przyjął, że tak ma być, ale diler, ogólnie mówiąc, nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia...

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 22 cze 2015, 23:04
autor: granit
daj fotki jak to wygląda, u siebie nie zaobserwowałem aby były wiązki gorzej zabezpieczone niż w innych autach, którymi miałem okazję jeździć

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 23 cze 2015, 0:14
autor: tomee
Dzieki za odpowiedz, fotki przesle jutro bo dzis juz nie chce mi sie schodzic do garazu. Zalaczam jedno zdjecie, ale niewiele na nim widac.

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 23 cze 2015, 19:24
autor: tomee
Zalaczam dokladniejsze zdjecia, niestety niezbyt ostre, bo sie spieszylem, a aparat uparcie twierdzil, ze fotografuje "nocny krajobraz" :|.

Link do oryginalow w wiekszym rozmiarze:
https://app.box.com/s/8aq6nbw10xg48e5ypmyslt5j81vq3c1q

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 1:16
autor: Wilkin
Włoska robota :D

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 8:36
autor: Michal1906
W Bravo z końca 2007 roku identycznie to wygląda.

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 20:09
autor: tomee
Michal1906 pisze:W Bravo z końca 2007 roku identycznie to wygląda.
Czyli jestem pierwszą osobą na świecie, której to przeszkadza :)
No nic, jeśli tak wyszło z fabryki to znaczy, że tak ma być. Choć dam głowę, że np. w Punto II takich kwiatków nie było. Ale Punto robili chyba w Bielsku...

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 20:18
autor: Dudi
tomee pisze:Ale Punto robili chyba w Bielsku...
To nie ma nic do rzeczy.
Ale nie, Punto II nie robili w Bielsku ;)
Ewentualnie w Serbii :roll: ;)

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 20:32
autor: jan3387
potwierdzam, u mnie podobnie kable wyglądają.

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 21:00
autor: tomee
Dudi pisze:
tomee pisze:Ale Punto robili chyba w Bielsku...
To nie ma nic do rzeczy.
Ale nie, Punto II nie robili w Bielsku ;)
Ewentualnie w Serbii :roll: ;)
Hm, naprawdę?. A ja tyle lat byłem przekonany, że pierwsze egzemplarze Punto mk2 robili we Włoszech, a resztę w Polsce.
Myślałem, że fabryka Zastavy miała w latach 90 zupełnie inną relację z Fiatem niż FSM. Cóż, człowiek się całe życie uczy ;)

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 24 cze 2015, 21:53
autor: Dudi
Krótko było składane Punto I.
Punto II nigdy.
Owszem Zastava miała w latach 90-tych inny układ niż nasze fabryki z Fiatem, jednak zauważ, że Punto II zadebiutowało na 100-lecie Fiata, czyli w 1999 roku (więc te lata 90-te słabo do niego pasują).
Ale w PL nigdy go nie produkowali ani nie składali.

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 25 cze 2015, 23:18
autor: granit
jak tak przejrzałem te Twoje zdjęcia wiązek to stwierdzam, że u mnie bardziej się do tego przyłożyli ;) może jakiś Polak na emigracji je u mnie kręcił :D

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 28 cze 2015, 20:13
autor: tomee
granit pisze:jak tak przejrzałem te Twoje zdjęcia wiązek to stwierdzam, że u mnie bardziej się do tego przyłożyli ;) może jakiś Polak na emigracji je u mnie kręcił :D
A mógłbyś w wolnej chwili cyknąć fotki tych wiązek przy łożyskach amortyzatorów? W szczególności tego rzepo-peszlo-taśmo pająka przy zbiorniku płynu hamulcowego (DSC_0251_1.JPG) i pourywanych peszli po drugiej stronie tego zbiorniczka (DSC_0250_1.JPG)?
Bo nie daje mi to spokoju ;) W kabinie - żadnych niedoróbek nie widzę. Przewody przy samym bloku silnika - też wyglądają OK. No nie mogę pozbyć się wrażenia, że jakiś Luigi/Paolo/Emilio odpowiedzialny za "wykończenie" elektryki po włożeniu silnika do nadwozia miał bardzo zły dzień :lol: Lub diler coś nakombinował. Z dekoderów VIN (fiat aftermarket, ePER, vin-decoder) wychodzi wersja Gold/Oro. A sprzedana jako Silver. Ale może to też normalne ;)

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

: 28 cze 2015, 23:45
autor: Mariusz91
W zależności od marki samochody mają wiązki owijane w przeróżny sposób. Czy to peszlem, czy to szmacianką, czy też innym ustrojstwem. Tak jak u Ciebie raczej jest to oryginalne, a w innych Deltach może być różnie i nie będzie to oznaczać wcale ingerencji w wiązkę. Jako ciekawostkę podam, że np Mercedes fabrycznie stosuje najzwyklejsze trytki do mocowania wiązki pod deską ;) żadne tam spinki czy inne obejmy ;) natomiast Volvo to już przechodzi samo siebie. Tam zdarzają się sterownik oryginalnie "przytrytkowane" do belki pod deską ;)