Strona 1 z 2

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 02 sie 2015, 18:10
autor: buchmann1
Tak jak w temacie. Nie pali na jeden cylinder, ostatni licząc od lewej. Wymieniona listwa wtryskowa, wszystkie wtryskiwacze, cewka zapłonowa oraz świece. Jakieś inne pomysły?

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 02 sie 2015, 18:43
autor: kond243
Głowica ,zawory ? Sterowanie wtryskiwaczy z ecu,uszczelka pod głowicą. Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach powinno rozjaśnić sprawę.
świece ok?

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 02 sie 2015, 20:05
autor: buchmann1
Świece wymienione

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 8:11
autor: kond243
Zmierz ciśnienie sprężania.

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 20:22
autor: buchmann1
Próbowałem sprawdzić czy z kablami jest wszystko ok. Przełożyłem wtyczkę z trzeciej cewki na czwartą ale zero reakcji. Z czwartej na trzecią i też zero reakcji. Ale gdy ta trzecia wtyczka jest normalnie podpięta do trzeciej cewki to ona działa. Czy jeśli trzecia działa normalnie i z niej podłączę wtyczkę na czwartą to nie powinna ona zadziałać? Czy jednak nie ma to znaczenia i muszą być podlączone po kolei?

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 21:02
autor: Pawcio78
Sprawdzałeś iskry na wszystkich świecach?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 21:20
autor: buchmann1
Nie sprawdzałem ale wymieniłem wszystkie na nowe

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 21:26
autor: Pawcio78
Dobrze ale nie wiesz czy ecu steruje cewkami a sprawdzając iskry dowiedziałbyś się o tym. Od tego należy zacząć poszukiwania.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 21:44
autor: buchmann1
W jaki sposób najlepiej je sprawdzić?

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 03 sie 2015, 22:01
autor: Pawcio78
A wykręcić wszystkie świece, włożyć do cewek, gwintami świec dotknąć do masy czyli np pokrywy zaworów i druga osoba niech kręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy na wszystkich świecach pojawia się iskra. Jeśli na czwartej będzie brak to winy szukaj w przewodach sterujących między ecu a cewkami lub samym ecu.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 04 sie 2015, 19:31
autor: buchmann1
Sprawdzone. Na ostatniej nie ma iskry

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 04 sie 2015, 20:24
autor: Pawcio78
Skoro mówisz że cewki masz podmienione na drugie to szukaj w przewodach sterujących od czwartego cylindra. Dodam że idą one bezpośrednio do lewej wtyczki centralki wtrysku ktora znajduje się z tyłu kolektora ssącego. Jeśli przewody są w porządku to problem niestety leży w ecu. I teraz albo szukasz drugiego ecu z kluczykiem, zamkiem stacyjki i puszką immo albo kupujesz samo ecu, wysyłasz do Tych do firny ko-car i odkodowują Tobie immo w nowym ecu. Immo koduje się podczas pierszego przekręcenia kluczyka po zamontowaniu nowego ecu w aucie. Dodam tylko że powinienem mieć wolny cały zestaw czyli ecu, immo, kluczyk, wszystkie zamki, karta kodowa i odbiornik centralnego zamka. Ecu jest do instalacji z mechanicznym sterowaniem przepustnicą i jedną sondą lambda.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 04 sie 2015, 20:37
autor: Pawcio78
Wtyczka czwartej cewki ma trzy przewody: pin 2 czarny - masa, pin 3 czerwony - zasilanie 12V i pin1 biało-niebieski - sterowanie. Sprawdź najpierw masę i zasilanie po kluczyku na tej czwartej cewce a potem dopiero szukaj w ecu.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 04 sie 2015, 21:03
autor: buchmann1
Jak sprawdzić?

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

: 04 sie 2015, 21:17
autor: Pawcio78
Co jak sprawdzić? Zasilanie? Najlepiej woltomierzem. Masę omomierzem. Z przewodem sterującym jak nie masz choć bladego pojęcia to może być problem, bo trzeba zdjąć dużą wtyczkę w ecu poprzez pociągnięcie czerwonej blokady do góry i odszukać odpowiedni pin we tyczce. Następnie omomierzem sprawdzić przewodność kabla od pinu 1 we wtyczce cewki do pinu we wtyczce ecu. Do pinów w ecu po zdjęciu wtyczki paluchów nie pchaj bo bardzo łatwo je pokrzywić.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka