Strona 1 z 4

Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 20 sie 2015, 12:53
autor: Artur G.
Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

: 20 sie 2015, 13:07
autor: Snail
A przy 10k rocznie to się opłaca? Chyba tak średnio moim zdaniem. Miałem LPG w dwóch samochodach, ale trochę więcej nimi jeździłem.

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

: 20 sie 2015, 13:33
autor: paśny
Opłaca się :)

Do nowej w salonie proponowali TARTARINI za ponad 3 tysia. Mam taką w Ypsilonie i nie ma żadnych problemów (ale to silnik bez turbo).

Re: Delta III 1.4 Tj 150 KM - jaka instalacja lpg?

: 20 sie 2015, 14:12
autor: Artur G.
Tartarini to włoska instalacja dedykowana do modeli Fiat. Ponoć dobra ale droga, w forum FKP wspominali o BRC seqent 24 tylko, że mi te nazwy mało mówią.
Nie chodzi mi raczej o wtrysk gazu w fazie ciekłej a raczej sekwencję którejś tam generacji (tylko właśnie której?) Myślę, że dobra sekwencja da radę.
A jak będzie lpg to i więcej podstaw do wyjazdów się znajdzie, szybko zrobi się 15 tys. km rocznie. Chodzi o to, że dzieci już duże i czas zacząć we dwójkę zwiedzać świat Deltą.

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 20 sie 2015, 14:52
autor: Snail
No to w takim razie ok :D. Będzie to powód do robienia większej ilości kilometrów ;)

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 8:49
autor: Frogger
Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 9:49
autor: Artur G.
Frogger pisze:
Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)
Na spokojnie cały czas analizuję, ciągle mam w pamięci jaguara x-type 3.0 bez gazu ze spalaniem 10 - 18 i po przejściu na Deltę ze spalaniem 7 - 10 i tak jestem zadowolony.
Ok. 10 tys km rocznie to faktycznie mało, mam na uwadze korek wstydu, latające koło zapasowe w bagażniku, wyższy koszt przeglądu, wizyty okresowe u gazolika. Dziś jestem pozbawiony tych elementów na rzecz trochę większej kasy przy tankowaniu.
Ale jak zaznaczyłem, po zamontowaniu lpg moje przebiegi wzrosną do ok. 15 tys. km rocznie.

Ogólnie to chciałbym dowiedzieć się jak zachowują się silniki 1.4 Tj po zastosowaniu zasilania lpg, na FKP o silnikach występując w Bravo były opinie pozytywne, jako silnik doskonale współpracujący z lpg.

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 10:10
autor: Wilkin
Frogger pisze: Przy takim przebiegu rocznym, moim zdaniem oszczędź sobie montaż korka wstydu :)
Proszę kolego oświeć mnie cóż to za wstyd z tym korkiem i z czego wynika.

Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań ;)
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 11:19
autor: Artur G.
Wilkin pisze:
Artur , jak chcesz dam Ci namiary na bardzo dobrego gazownika.Okolice Radomia.
Dobierze Ci optymalną instalacje bez zbędnych pytań ;)
A i witamy wśród lubiących jeździć ,a nie tylko marudzących ze nigdzie nie pojadę ,bo tam jest całe 15 km!!!
Zrobię rozpoznanie u mnie w terenie i jakby były trudności to poproszę Cię Grzegorz o pomoc/namiar.
Co do jazdy i przebiegu ja ogromnie lubię jeździć, tylko kiedy? mój nieduży przebieg wynika z tego, że w okręgu 2, może 3 kilometrów od mojego domu mam:
1. moja praca i po drugiej stronie ulicy praca mojej żony
2. kościół (nawet dwa)
3. Szkoły od Podstawowych do Liceów
4. SP ZOZ i kilka przychodni rodzinnych
5. Boiska sportowe Orliki
6. sklepy (Tesco, Kaufland, Biedronka i szereg innych) w tym przemysłowe
7. większość znajomych do których i tak często spaceruję bo :drink2: (może się teraz zmieni jak córka ma Lybrę i prawko)
I jak tu nabić ponad 10 kkm?
Dwa, trzy razy w roku wyjazdy w Polskę i tyle, kilka razy do Lublina i okolic.

Reasumując, lpg jest mi średnio potrzebne, ale jak będzie to zapewne będzie to motywacja aby część kosztów jakie poniósłbym na pb przeznaczyć na wyjazd, hotel, zwiedzanie itp. Stąd moja wstępna decyzja o lpg.
ps. muszę nabić kilometrów, bo nikt nie uwierzy, że 7 letnia Delta ma tylko 85 tyś. przebiegu

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 13:34
autor: Snail
No ale jak am wspomniałeś, dzieci już duże to możesz teraz walizeczkę w bagażnik, żonkę do przodu i w świat... nawet nie zauważysz jak 20k nagle stuknie... :D Na wakacje zamiast w jedno miejsce to objazdówkę po Polsce. A korek???? No to co, żaden wstyd wg. mnie. Jeśli mogę płacić mniej to dlaczego mam tego unikać? Jeśli dla kogoś to korek wstydu to już tylko jego problem ;) .

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 15:16
autor: geowik
Artur G. pisze:Witam, przez kilka lat nie miałem samochodu z lpg (tylko pb) i trochę wypadłem z tematu. Po zakupie Lybry z lpg jestem oczarowany przy dystrybutorze.
Głośno na razie myślę o montażu lpg do Delty - potrzebuję wstępnych informacji nt. typu i marki instalacji, jaki jest jej koszt itp. Ogólnie nie zależy mi na mega drogiej instalacji, może być średniej klasy aby sprawne wszystko było. Przejeżdżam max 10 tyś km rocznie. Pytam Was bo nie wiem jak z gazolikiem rozmawiać.
Dzięki za informacje.
Fabrycznie faktycznie montowali Tartarini. Chodzi bez problemu. Koszt 3500 zł. Na gazie pali o około 1,5-2 l gazu więcej niż benzyny.

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 21 sie 2015, 15:52
autor: cysiek
Każda dobrze założona instalacja będzie paliła do 2 l więcej gazu.
Nie będę się powtarzał co ja polecam bo już się rozpisywałem tyle razy ze hoho.
Odnośnie gazownika to w okolicach Lublina jest dobry gość polecany jak i prężnie udzielający się na forum lpg.
Poszukam do niego namiarów i dam znać.

Edit:
Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 22 sie 2015, 9:08
autor: Heathen
Jakby nie liczyc oszczednosci beda na paliwie (przy założeniu przebiegu o 50% wiekszego) jedynie na poziomie 20%, co da zwrot z inwestycji po okolo 3 latach.
Imho sensu nie ma

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 22 sie 2015, 10:32
autor: volf
Dziwnie to liczysz...
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał : ok2 :

Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne :)

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

: 22 sie 2015, 12:06
autor: Snail
Trzeba jeszcze doliczyć 60 zł rocznie za droższy przegląd i wymiany filtrów gazu.