Strona 1 z 2

Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 17:40
autor: wuja
Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:

Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml

ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 19:21
autor: bronx
1 i 2 w gornej granicy ale ok.

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 20:58
autor: bassooner
a co na to ramzes skoro poradził...

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 21:07
autor: wuja
bassooner pisze:a co na to ramzes skoro poradził...
No jeszcze się nie ustosunkował - dajmy mu czas ;-)

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 21:51
autor: bassooner
ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)... ;-)

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

: 16 wrz 2015, 22:09
autor: wuja
bassooner pisze:ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)... ;-)
Tylko nie porozlewaj ;)

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 17 wrz 2015, 15:36
autor: bassooner
spoko... wynik jak na I garze u wuja - 105 ml do podusi ;-)

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 18 wrz 2015, 1:00
autor: Ramzes_II
O.. Koledzy ale offtop :D Sławku strasznie pochlapałeś stół. No i co Durczok teraz powie ? :D

A poważnie już: Piotr napisał wszystko.
Trzeba zrobić diagnostykę, jeśli komputer nie wykaże nic, to pomiar kompresji silnika itd.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 30 wrz 2015, 9:59
autor: Maciej.S
prośba o poradę : Czy jest możliwość wymiany tylko jednego wtryskiwacza, który jest najsłabszy?
Moja Lybra 2003r. posiada przebieg 163 tys. i ten jeden wtrysk dość głośno hałasuje, auto stało się trochę słabsze
i przy ruszaniu jest niepłynny start. Na rozgrzanym silniku podczas przyspieszania również słychać głośniejszą prace.
Auto trochę straciło mocy>Na komputerze błędów brak, kopcenie jest lekkie, tylko podczas przygotowania z EGR.
Zastanawiam się czy wymienić komplet wtrysków czy tylko jeden słabszy?

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 30 wrz 2015, 10:24
autor: bronx
o co chodzi z tym egr ?
możesz zmienić tylko jeden ten który padł.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 30 wrz 2015, 10:31
autor: Krzys
Możesz wymienić pojedynczo, dobierasz według numeru z wtrysku i klasy.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 30 wrz 2015, 12:06
autor: Maciej.S
super, dzięki za info. Kupie jedną sztukę.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 06 paź 2015, 15:13
autor: Maciej.S
Prośba i pytanie. Kupiłem wtrysk (nowy) do Lybry 1.9 jtd i chciałbym zabrać się sam za wymianę.
Czy potrzebny jest klucz dynamometryczny oraz ściągacz do przewodu paliwowego.
Prośba o link do filmu instruktaŻowego wymiany wtrysku. :?:

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 09 paź 2015, 14:52
autor: Ramzes_II
Eeee tam... sciagasz zawleczkę od króćca przelewowego, wypinasz delikatnie by go nie połamać, odłączasz wtyk elektryczny, odkręcasz wężyk ciśnieniowy (zasilający wtrysk), popuszczasz węzyk zasilający na listwie RAIL by dało się go odsunąć od wtrysku, odkręcasz śrubę trzymającą wtrysk i wyjmujesz wtryskiwacz. Dobrze mieć nową podkładkę miedzianą pod wtrysk (ale na starej uszczelce też złożysz i też będzie).
Montaż odwrotny do demontażu. Dokręcasz z czuciem wtrysk, by nie zerwać gwintu i tyle.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

: 14 paź 2015, 11:52
autor: wuja
Problem wibracji rozwiązany całkiem przypadkowo, aż wstyd się przyznać... Po wymianie środkowej poduszki silnika jak ręką odjął - w samochodzie cisza, auto podczas pracy na wolnych obrotach bardzo lekko i równomiernie wibruje.
Zdemontowana poduszka jest "na oko" w stanie dobrym, żadnych pęknięć itp. jedynie jest sztywniejsza w porównaniu do tej którą założyłem - być może ma ona inną charakterystykę tłumienia i stąd były te wibracje... Pytanie tylko dlaczego wibracje były "cyklicznie nierównomierne" tak jakby słabiej palił na jednym garze.

Jako ciekawostkę podam wynik pomiaru hałasu z wewnątrz samochodu przed i po wymianie poduszki (pomiar wykonany telefonem wraz z odpowiednią aplikacją, tak więc pomiar ma charakter poglądowy):

- poduszka przed wymianą (sztywna), na biegu jałowym ok 72 dB,
- poduszka założona aktualnie (bardziej miękka), na biegu jałowym ok 63 dB

Podczas jazdy również zdecydowanie ciszej, a pojawienie się/zauważenie wibracji po zatankowaniu na tesco było zbiegiem okoliczności ;)

wuja pisze:Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:

Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml

ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...