Strona 1 z 2
Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 21 paź 2015, 13:34
autor: RazKaze
Witajcie
Jestem tu nowy, chce sie was wypytać na co mam patrzeć kupując LYbre.
Wiec że wy zapewne znacie się na Lancii to powiedzcie mi o jakichś słabych punktach tego auta i na co mam zwracać uwagę przy oględzinach.
Nie mam co do auta jakiCHś specjalnych wymagań wyposażenia, ale interesują mnie silniki diesla, i tu powiem ze nigdy diesla nie miałem a aut już miałem sporo.
Co do silników to wiem ze sa to fiatowskie jtd czyli silniki mające dobra opinie, interesuje sie najbardziej 2,4. jakie teraz sa rozsądne przebiegi tych aut.
oczywiście w 15 letnie auto w dieslu z przebiegiem poniżej 200k nie wierze sam aktualnie mam renówkę scenika pierwszej generacji z przebiegiem na gazie 350k.
Nie zastanawiałem sie nad benzyna, bo nie wiem co to za silniki i ev jak znoszą gaz.
Interesuje się Lybrą, bo nie jest to auto gdzie pod światłami będzie stało takich 5 i przy silniku 2,4 pewnie potrafi to jeździć. A lUbię rzadsze mniej codzienne auta z silnikami powyżej 130 koni a przy aktualnej reni nie mam nic i szlag mnie już trafia w porównaniu z poprzednim autem.
Wcześniej miałem parę lat mitsubishi galanta 2.5 sport edition i cały czas jestem mitsumaniakiem ale galanta w kombi nie kupie.
(zaznaczę ze nie szukam auta idealnego wole kupić takie gdzie jest coś do zrobienia i samemu lub z pomocą zrobić to porządnie i wiedzieć czym jeżdżę. Tak robię z każdym autem i nigdy tego nie pożałowałem)
Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 21 paź 2015, 13:52
autor: pääkäyttäjä
Było wałkowane, ale mnie głównie ciśnie się na klawiaturę:
- rdzewiejące progi
- rdzewiejąca tylna belka zawieszenia
- aby egzemplarz nie był zajechany bo się można przejechać

- gaz silniki znoszą dobrze
Odchodząc od tematu: SZLAG jak już i LYBRE nie "libre"

Mnie się jeszcze nie zdarzyło, abym stał pod światłami a przede mną i za mną pięć Focusów II czy Ibiz 6K FL

Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 21 paź 2015, 14:02
autor: ESSOX
Przy 2.4 jtd - sprzęgło i dwumasa. Przy każdym serce czyli silnik.
Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 21 paź 2015, 16:32
autor: FXX
ESSOX pisze:Przy 2.4 jtd - sprzęgło i dwumasa. Przy każdym serce czyli silnik.
Ale, że co sprzęgło i dwumasa? Przy normalnej eksploatacji nie sprawiają problemu.
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 21 paź 2015, 16:36
autor: RazKaze
Fajnie, dziękuję
Jak sprawdzić sprzęgło i dwumasę? Jakieś sposoby, czy tak samo jak przy benzynie pierwszy bieg tak do 60 i na piątkę? Jak zacznie szarpać gasnąć to źle?
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 21 paź 2015, 17:25
autor: FXX
Tego Diesla na 1 biegu rozpędzić do 60km/h to chyba tylko z przepaści
Oznaką uszkodzonego dwumasu są przede wszystkim metaliczne dźwięki przy uruchamianiu i gaszeniu samochodu, drgania i stuki na jałowych obrotach.
Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 21 paź 2015, 21:18
autor: Pawcio78
RazKaze pisze:fajnie dziękuje
a jak sprawdzić sprzęgło i dwumase jakieś sposoby, czy tak samo jak przy benzynie pierwszy bieg tak do 60 i na piątkę? jak zacznie szarpać gasnąć to źle?
A pocóż te bidne silniki tak katować? Jedynka do 60? Przecież jest jeszcze bieg drugi i trzeci hmm? co innego wyścig na 1/4 mili?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 21 paź 2015, 23:26
autor: krzysztofD
Są trzy rzeczy na które musisz zwrócic uwagę przy zakupie: blacharka, blacharka i blacharka, a konkretnie podłoga i progi. Resztę w tej chwili można naprawić za grosze właśnie ze względu na dużą podaż dawców.
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 22 paź 2015, 7:47
autor: Artur G.
krzysztofD pisze:Są trzy rzeczy na które musisz zwrócic uwagę przy zakupie: blacharka, blacharka i blacharka, a konkretnie podłoga i progi. Resztę w tej chwili można naprawić za grosze właśnie ze względu na dużą podaż dawców.
Dokładnie, wg mnie to jest najważniejsze.
Na przykładzie mojej Lybry - 2000 rocznik a progi, podłoga, drzwi zdrowizna. Ktoś tak zakonserwował, że w drzwiach pływa gęsty olej (wysmarowane całe wnętrze drzwi), po progach spływa jakiś niezidentyfikowany smar. Mam tylko lekki nalot na samych rantach tylnych błotników.
Wczoraj podnosiłem samochód fabrycznym podnośnikiem do wymiany kół i nie było choćby najmniejszego trzasku świadczącego o słabych progach.
A mechanika - żaden problem, wiele można samemu wykonać a i mechanicy sobie poradzą używając nowych części albo od tzw. "dawców" których faktycznie jest coraz więcej.
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 22 paź 2015, 7:50
autor: RazKaze
Pawcio78 pisze:RazKaze pisze:fajnie dziękuje
a jak sprawdzić sprzęgło i dwumase jakieś sposoby, czy tak samo jak przy benzynie pierwszy bieg tak do 60 i na piątkę? jak zacznie szarpać gasnąć to źle?
A pocóż te bidne silniki tak katować? Jedynka do 60? Przecież jest jeszcze bieg drugi i trzeci hmm? co innego wyścig na 1/4 mili?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Nie masz tak jeździć cały czas w ten sposób. Sprawdzam skrzynie w benzynach, jak będzie już na wykończeniu to nie da sobie rady z taką zmianą biegu, zacznie szarpać i zgaśnie a dobra skrzynia trochę wyhamuje płynnie i zacznie powoli przyspieszać. Po co tak robić natomiast nie wiem. Czy tak samo będzie z dislem, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa dwumasa?
Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 22 paź 2015, 17:59
autor: ESSOX
FXX pisze:ESSOX pisze:Przy 2.4 jtd - sprzęgło i dwumasa. Przy każdym serce czyli silnik.
Ale, że co sprzęgło i dwumasa? Przy normalnej eksploatacji nie sprawiają problemu.
Jak są dobre to nie sprawią. Jak wytłuczone i do wymiany to same części bez robocizny około 2 tyś. Pytanie było co przed zakupem sprawdzić a nie o normalną eksploatację .
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 23 paź 2015, 20:02
autor: marq86
Hmmmm... standardowo jak pisali Koledzy - blacharka. Zaczynamy od progów, (najlepiej śrubokrętem PH0 opukać z wyczuciem, jak "wejdzie" no to ch

), potem doły drzwi w okolicach uszczelek, tylna kanapa do góry, pod koło zapasowe - w tych miejscach ruda lubi zatańczyć. Sprawdź czy działają wkładki zamków, klimatyzacja, wszystkie przełączniki, pokrętła, ogrzewanie tylnej szyby, regulacja wysokości świateł itp. Elementami wnętrza się nie przejmuj - można je łatwo i tanio wymienić, jednak ich ogólny stan świadczy o tym czy samochodem jeździła fleja czy porządny kierownik. Zadbaj by auto miało komplet kluczyków i kart kodowych. IMO silnik to loteria - jeśli wystarczą Ci organoleptyczne sposoby jak: nie kopci, równo pracuje, nie stuka, gładko przyśpiesza, nie szarpie - to ok. Jeśli jesteś wymagający to jak dla mnie jedyna droga wybrać się z autem do ASO.
Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 23 paź 2015, 20:59
autor: FXX
ESSOX pisze:FXX pisze:ESSOX pisze:Przy 2.4 jtd - sprzęgło i dwumasa. Przy każdym serce czyli silnik.
Ale, że co sprzęgło i dwumasa? Przy normalnej eksploatacji nie sprawiają problemu.
Jak są dobre to nie sprawią. Jak wytłuczone i do wymiany to same części bez robocizny około 2 tyś. Pytanie było co przed zakupem sprawdzić a nie o normalną eksploatację .
Tylko dlaczego piszesz, że tylko przy 2.4JTD skoro to samo sprzęgło i dwumas było montowane w mniejszych Dieslach?
Re: Lybra - na co zwracać uwagę przy zakupie
: 23 paź 2015, 21:00
autor: FXX
RazKaze pisze:Pawcio78 pisze:RazKaze pisze:fajnie dziękuje
a jak sprawdzić sprzęgło i dwumase jakieś sposoby, czy tak samo jak przy benzynie pierwszy bieg tak do 60 i na piątkę? jak zacznie szarpać gasnąć to źle?
A pocóż te bidne silniki tak katować? Jedynka do 60? Przecież jest jeszcze bieg drugi i trzeci hmm? co innego wyścig na 1/4 mili?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Nie masz tak jeździć cały czas w ten sposób. Sprawdzam skrzynie w benzynach, jak będzie już na wykończeniu to nie da sobie rady z taką zmianą biegu, zacznie szarpać i zgaśnie a dobra skrzynia trochę wyhamuje płynnie i zacznie powoli przyspieszać. Po co tak robić natomiast nie wiem. Czy tak samo będzie z dislem, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa dwumasa?
Tylko życzę powodzenia Diesla rozbujać do 60km/h na pierwszym biegu

Re: Zakup Lybry na co patrzec
: 24 paź 2015, 22:55
autor: ESSOX
FXX pisze:ESSOX pisze:FXX pisze:ESSOX pisze:Przy 2.4 jtd - sprzęgło i dwumasa. Przy każdym serce czyli silnik.
Ale, że co sprzęgło i dwumasa? Przy normalnej eksploatacji nie sprawiają problemu.
Jak są dobre to nie sprawią. Jak wytłuczone i do wymiany to same części bez robocizny około 2 tyś. Pytanie było co przed zakupem sprawdzić a nie o normalną eksploatację .
Tylko dlaczego piszesz, że tylko przy 2.4JTD skoro to samo sprzęgło i dwumas było montowane w mniejszych Dieslach?
Bo pyta o 2.4 . Nie napisałem nigdzie że "TYLKO"