Kappa 2.4 - czy to uszkodzony termostat?

kicak21
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2015, 20:56
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.4 - czy to uszkodzony termostat?

Post autor: kicak21 » 17 lis 2015, 6:09

Witam wczoraj miałem niemiłą przygodę mianowicie jechałem sobie autostradą i nagle zaczęło się robić zimno w samochodzie a wskazówka od temperatury nagle zaczęła się podnosić.Zjechałem na MOP-a otworzyłem maskę a w zbiorniczku wyrównawczym aż się gotowało.Parownik zamarznięty, węże zimne i zaczął mi gdzieś płyn uciekać więc pierwsze co to poszedłem na CPN kupiłem płyn i taki preparat do uszczelniania układu.Wlałem ten preparat dolałem płynu odpaliłem samochód i zrobiło się ciepło a parownik odpuścił.Myślę może coś się gdzieś rozszczelniło,no to jadę dalej wszystko było ok przez jakiś 10km i sytuacja się powtórzyła.Skończyło się tym że musiałem wezwać lawetę za która zapłaciłem 700zl,50zl mandatu na stwarzanie zagrożenia na autostradzie a że bylem 130km od domu z 3-ją dzieci po 18 więc nie miałem wyjścia.Jak myślicie czy to termostat mi nawalił,bo skoro zrobili się zimno to chyba się zamknął układ i miałem mały obieg.
Dodam jeszcze że to Kappa SW 2.4
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 0:02 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Czy to termostat

Post autor: Maniak » 17 lis 2015, 6:52

Przy małym obiegu grzeje jak wściekły, to raczej zapowietrza się układ.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12143
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy to termostat

Post autor: topcio » 17 lis 2015, 9:09

Czarno to widzę, podejrzewam uszczelkę pod głowicą.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Bichoń » 17 lis 2015, 9:28

Miałem raz podobną sytuację - przestała grzać wnętrze, parownik LPG zamarzł i przerzuciło samo na paliwo, już nie pamiętam jak było z temperaturą silnika, ale chyba też wzrosła powyżej normalnej. Ale to było w zimie w dość specyficznych warunkach, zlodzony śnieg zalepił mi dokładnie cały przód auta i wszystkie wloty. Jak samochód odtajał i skułem lód z wlotów, to wróciło do normy. Do dzisiaj nie wiem, dlaczego tak się stało.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Tofik » 17 lis 2015, 10:01

typowe objawy UPG. plyn idzie w cylindy albo w olej stad ubytki, a od tego wiadomo zimno i grzanie motoru, to samo z parownikiem, nie ma płynu to zamarza bo nie ma go co ogrzewać. Analogiczna sytuacje mialem ze 4lata temu w AR155, najpierw byly problemy z ciepłem w aucie a niedlugo po tym zaczal uciekac gdzieś plyn, po czym po jakims tygodniu wracajac do domu na odcinku 6km trzy razy stawalem na studzenie bo tak sie grzala. W zbiorniczku byla nutella, a po odpieciu węży wyplywalo jak kisiel. Trzy razy plukalem uklad zeby sie wszystkiego pozbyc,15 litrow wody z mydlem :)
Także zalecam sprawdzenie "głowy"

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Bartek-Lodz » 17 lis 2015, 10:05

Spokojnie. Szkoda tylko tych 700 PLNó za lawetę. Jeżeli chcesz ominąć warsztaty to najpierw spuść cały płyn i zalej na nowo. Sprawdź czy układ trzyma ciśnienie. Jak się zagrzeje to zobacz czy węże zrobiły się twardsze i ew. odkręć delikatnie korek na zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli ciśnienie trzyma, węże nie puchną, wentylator się załączy to pojeździj i zobacz czy sprawa powróci. Mogło być tak, że układ Ci się zapowietrzył, co we włoskich się zdarza. Jeżeli chodzi o termostat to zobaczysz, jeżeli jest nie sprawny to auto będzie Ci się zagrzewało bardzo długo, albo zacznie się szybko gotować jak się termostat nie otworzy. Jak wykluczysz sprawę zapowietrzenia i termostatu to podjedź na jakiś dobry warsztat i niech sprawdzą czy to nie jest wina uszczelki pod głowicą. Pod zbiorniczek podłączają specjalną probówkę z płynem i jak zmieni kolor to znaczy że spaliny dostają sie do układu chłodzenia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Tofik » 17 lis 2015, 11:52

chyba ze jest pierdzielniete na kanał olejowy, to nie będą ani węże twardsze ani spaliny w zbiorniczku. ;)
odkrec korek zobacz czy nie masz "masła" , wyjmij bagnet i sprawdź czy nie wzrósł stan oliwy

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Bartek-Lodz » 17 lis 2015, 12:04

Jak poszedł kanał olejowy to w zbiorniczku byłby już dawno maślany kogelmogel.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: rob_76 » 17 lis 2015, 16:53

Jest jeszcze jedna opcja - strzeliła (rozszczelniła się) chłodnica... Ew. istnieje jakieś inne miejsce wycieku... Jest tak mokro wszędzie dookoła, że łatwo przeoczyć kałużę pod autem... Właśnie mam dokładnie taką samą historię w hondzie... Objawy bardzo podobne... Brak grzania, ubytki płynu, skoki temperatury na wskaźniku...
Natomiast co do sprawdzenia - koledzy dobrze radzą... W kwestii termostatu dodam tylko, że jeżeli się normalnie otwiera, to górny wąż chłodnicy stanie się gorący, jak tylko się silnik odp. zagrzeje - a łatwo to sprawdzić "organoleptycznie"... Natomiast przy trafionej uszczelce pod głowicą węże mogą stać się bardzo twarde, może "bąblować" w wyrównawczym, no i jeszcze biały dym z wydechu (nie mylić z normalnym odparowaniem kondensacji po rozruchu)...
Powodzenia
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1620
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - czy to uszkodzony termostat ?

Post autor: Johnny » 17 lis 2015, 17:42

Tak jak panowie wyżej doradzają plus na pocieszenie może to być pompa wody... Mialem podobne objawy niestety wyszła upg, pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”