Strona 1 z 1

Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumienia

: 26 lis 2015, 13:20
autor: GepardMG
Dostałem jeden taki nowy amortyzator (tył) i mam pytanie do osób zorientowanych w temacie.

Czy taki amortyzator w Themie z aktywnym zawieszeniem,
jak jest nowy i nie podłączony do instalacji - zachowuje się tak samo jak zwykły amortyzator gazowy ?

Czyli innym słowy, czy jego tłoczysko powinno się samo wypychać do góry ?

Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien

: 26 lis 2015, 14:14
autor: bronx
Miałeś chyba thesisa ?
Jak na stacji kontrolowali amory ?
...
Powinno się wyłączyć zasilani aby skyhook nie działał.

Wiec amor bez sterowania/napiecia powinien się tak zachowywać.
Jakby się ruszyć nim nie dało to jakbyś jechał autem na holu ? ( przednie sanki)

Tutaj też nasuwa się pomysł/ sposób na awarie skyhook, idzie w tryb awaryjny i robi się twardy.
Odłączenie powinno spowodować działanie miękkie - może ktoś przetestuje.

Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien

: 26 lis 2015, 14:36
autor: GepardMG
Niestety , miałem na myśli LANCIĘ THEMĘ 2,0 16v Turbo (bliźniak Fiata Cromy)
Amortyzator tylny, aktywne zawieszenie.

Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien

: 26 lis 2015, 14:43
autor: s0krates
Pytanie na jakiej zasadzie to działało. Jeżeli tylko zmiana charakterystyki (będzie miał złącze pod elektrozawór) to na jakimkolwiek ustawieniu powinien działać jak normalny amor.

@bronx: Thesis na wyłączonym silniku też przechodzi w tryb twardy, więc odłączony też będzie w trybie twardym, ale poprawcie mnie jeśli się mylę, zdaje się że nigdy nie jest "wyłączony", zmienia się tylko charakterystyka działania.

W Themie pewnie zawias działał jak w kappach czyli masz kilka nastaw charakterystyki przełączanych elektrozaworami.

Re: Amortyzator tył - zawieszenie aktywne - kontrola tłumien

: 26 lis 2015, 15:22
autor: GepardMG
No dobra, ale sam gazy powinien być w środku amorka, i po prostu go wypychać , zgadza się?

Re: Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumien

: 26 lis 2015, 21:14
autor: orazio
Podejrzewam, że w Themie działa to tak samo jak w 164. Jeśli w 164 działa tak samo jak w 155, to w sytuacji, gdy amorek nie jest podpięty, pracuje w trybie "sport" co znaczy, że jest po prostu dość twardy, bo zaworek sterujący jest przymknięty. Spokojnie można jeździć, więc prawdopodobnie działa on jak normalny amorek :)

Re: Thema - amortyzator/zawieszenie aktywne/kontrola tłumien

: 27 lis 2015, 0:32
autor: GepardMG
Dziękuję za odpowiedzi.

Uznałem że amortyzator jest bez gazu, więc uszkodzony.
Oddałem do dostawcy :)