Strona 1 z 1

Kappa 2.0 16vT - zaczyna kopcić/wahania płynu chłodniczego

: 16 sty 2016, 19:54
autor: Radson
Cześć wszystkim!

Od jakiegoś czasu pojawił się mały problem ponieważ Lancia zaczyna kopcić. Poci się delikatnie pod pokrywą zaworów czy to jest przyczyną ? Dodam, że jest to biały dym,a nawet przy wyższych temperaturach silnika się pojawia potem znika i znów się pojawia.

Druga sprawa, czy normalne jest wahanie płynu chłodniczego w zbiorniczku ? Odpalając samochód na zimnym silniku przez pewien czas mam check'a,że mało płynu ale gdy pojeżdżę dłużej to płyn jest max. Na zimnym znów poniżej minimum i check. Czy gdzieś ubywa tego płynu ?

Dzięki!

Re: Kappa 2.0 16v Turbo - Zaczyna kopcić oraz wahania płynu

: 16 sty 2016, 20:07
autor: marceli
Co do płynu,tak to normalne.Rozszerza się i rośnie poziom.Czy ubywa to już sam musisz sprawdzić,na razie dolej na zimnym ,żeby było pomiędzy max a min i nie będzie check-a a jak będzie gorący będziesz miał max.

Co do dymu to z opisu ciężko mi coś doradzić,dla jednych mocna para z wydechu to już biały dym a dla innych to normalne przy obecnych temp oraz gdy się ma np LPG....
Sprecyzuj to dymienie konkretniej.

Re: Kappa 2.0 16v Turbo - Zaczyna kopcić oraz wahania płynu

: 16 sty 2016, 20:43
autor: Bichoń
Jak pisał przedmówca, z paniką odnośnie dymienia zaczekaj do cieplejszych dni. Albo popatrz na samochody stojące obok w korku, czy też dymią - to kwestia warunków atmosferycznych, że spaliny bardziej widać.

Co do poziomu płynu chłodniczego, czy "check" od poziomu minimalnego pokrywa się z rzeczywistością? Czy to się zmienia, jak silnik się nagrzeje? Może masz jakiś taki płyn, który nie chce w niskich temperaturach współpracować z czujnikiem poziomu. Miałem taki przypadek z płynem, co prawda spryskiwaczy...

: 17 sty 2016, 0:27
autor: Flyman
Mnie dymi Lybra, gdyż nie posiada oryginalnego, kompletnego wydechu. Dymi bardziej niż reszta aut, ponieważ nie mam katalizatora, niestety. ;-)

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

: 19 sty 2016, 9:59
autor: FXX
Wahania płynu są normalne, wynika to z rozszerzalności termicznej płynu.
Zasadniczo to w zbiorniczku powinieneś mieć między min., a max. właśnie na zimnym silniku.
Niektóre marki stosują dwa oznaczenia na zbiorniczkach - jedne są dla płynu zimnego, a drugie dla gorącego. Jeśli mas tylko jedną grupę to jest ona dla zimnego płynu.
Uzupełnij poziom płynu na zimnym silniku, może być nawet pod max. i obserwuj czy po jakimś czasie nie ubędzie go.

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka