Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Witam
od pewnego czasu bardzo szybko parowują mi szyby,
ustawiam nawiew na szybę i niewiele to pomaga, bardzo ciężko je odparować
Jaki może być powód tak szybkiego zaparowania szyb? Miał ktoś z Was taką sytuację?
Przez rok, od tamtej zimy do teraz tak grudnia nie było żadnego problemu.
od pewnego czasu bardzo szybko parowują mi szyby,
ustawiam nawiew na szybę i niewiele to pomaga, bardzo ciężko je odparować
Jaki może być powód tak szybkiego zaparowania szyb? Miał ktoś z Was taką sytuację?
Przez rok, od tamtej zimy do teraz tak grudnia nie było żadnego problemu.
- Art92
- Klubowicz
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z zaparowywaniem sz
1. Pozbądź się brudu i wilgoci z wnętrza.piotr1414 pisze:Witam
od pewnego czasu bardzo szybko zaparowują mi szyby,
ustawiam nawiew na szybę i nie wiele to pomaga, bardzo ciężko je odparować
Jaki może być powód tak szybkiego zaparowywania szyb? Miał ktoś z Was taką sytuację?
Przez rok, od tamtej zimy do teraz tak grudnia nie było żadnego problemu.
2. Wymień filtr kabinowy.
3. Do odparowania szyb warto użyć klimatyzacji.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Nie mam dobrych wieści.
Miałem to samo. Szyby potrafiły zaparować w dosłownie kilka sekund i to tak, ze potem nawiew na szyby na pełnej prędkości walczył z tym kilkanaście minut a i tak nie wyczyścił całej pary.
Do tego też np. przy ustawieniu nawiewu na szyby w celu pozbycia się tej pary raz dmuchało cieplej, raz zimniej, zamiast stałym powietrzem.
Podłącz się pod kompa, jeśli wywali ci błąd (już chyba niebawem słynny będzie, bo też właśnie kolega Rutuś z tym zaczął walczyć)) B1921 - to od razu szukaj bardzo kumatego mechanika od Fiatów, który jest bardzo tani.
Winny temu błędowi jest silniczek obsługujący klapkę obiegu zamkniętego - u mnie akurat złamało się w nim plastikowe cięgno.
Cena tego silniczka mówi wszystko - do tego dumnie brzmiący na pudełku napis "100% made from recycled materials" każe mi już zastanawiać się, kiedy następny raz trzeba będzie to naprawiać.
Cały problem polega na tym, że część jest bardzo tania (jak na standardy ASO), ale dostać się tam, aby go wymienić to jest gorzej niż masakra. Oddałem swoje auto mojemu mechanikowi i trzymał je 6 tygodni. Jest tyle roboty, że w końcu po prostu musiał zamknąć się w garażu na kilka dni i udawać, że go nie ma, żeby zająć się moim autem.
Widziałem swoje auto w Sylwestra i wyglądało jak na taśmie montażowej - zwalona cała deska, tunel środkowy, pozostały tylko zegary, kierownica, poduszka pasażera i kupa przewodów. Widać było goły aluminiowy wspornik idący w poprzek kabiny, do którego przykręca się deskę, ale to było za mało - nadal brak dojścia. Musiał potem wyciągnąć ten wspornik, żeby to zrobić trzeba odkręcić drzwi.
Roboty jest po prostu, sory za słowo, ale to jako jedyne oddaje obraz sytuacji, w ch
i ciut ciut. Do tego strasznie upierdliwej. Mój mechanik po kolei rozbierał deskę w nadziei, że w końcu tam się dostanie, ale wciąż mógł tylko popatrzeć z pomocą latarki na dyndający odłamany kawałek cięgna, ale nie mógł go nawet dotknąć.
Ostatecznie, po 6 tygodniach, wymienił silniczek i jest gitara - zero pary. Skasował mnie 200zł, za co jak właśnie przeczytałem PW od Rutusia, powinienem go po rękach całować, bo Rutusiowi Carserwis (ASO) zaśpiewał za to ponoć 2000zł.
Powodzenia, oby to nie było to, ale jeśli szyby parują Ci błyskawicznie "ni stąd ni z owąd" to bardzo wiele wskazuje na to. Rutuś miał podobne objawy i po podpięciu kompa wyskoczył błąd B1921, czyli silniczek klapki obiegu zamkniętego.
Miałem to samo. Szyby potrafiły zaparować w dosłownie kilka sekund i to tak, ze potem nawiew na szyby na pełnej prędkości walczył z tym kilkanaście minut a i tak nie wyczyścił całej pary.
Do tego też np. przy ustawieniu nawiewu na szyby w celu pozbycia się tej pary raz dmuchało cieplej, raz zimniej, zamiast stałym powietrzem.
Podłącz się pod kompa, jeśli wywali ci błąd (już chyba niebawem słynny będzie, bo też właśnie kolega Rutuś z tym zaczął walczyć)) B1921 - to od razu szukaj bardzo kumatego mechanika od Fiatów, który jest bardzo tani.
Winny temu błędowi jest silniczek obsługujący klapkę obiegu zamkniętego - u mnie akurat złamało się w nim plastikowe cięgno.
Cena tego silniczka mówi wszystko - do tego dumnie brzmiący na pudełku napis "100% made from recycled materials" każe mi już zastanawiać się, kiedy następny raz trzeba będzie to naprawiać.
Cały problem polega na tym, że część jest bardzo tania (jak na standardy ASO), ale dostać się tam, aby go wymienić to jest gorzej niż masakra. Oddałem swoje auto mojemu mechanikowi i trzymał je 6 tygodni. Jest tyle roboty, że w końcu po prostu musiał zamknąć się w garażu na kilka dni i udawać, że go nie ma, żeby zająć się moim autem.
Widziałem swoje auto w Sylwestra i wyglądało jak na taśmie montażowej - zwalona cała deska, tunel środkowy, pozostały tylko zegary, kierownica, poduszka pasażera i kupa przewodów. Widać było goły aluminiowy wspornik idący w poprzek kabiny, do którego przykręca się deskę, ale to było za mało - nadal brak dojścia. Musiał potem wyciągnąć ten wspornik, żeby to zrobić trzeba odkręcić drzwi.
Roboty jest po prostu, sory za słowo, ale to jako jedyne oddaje obraz sytuacji, w ch

Ostatecznie, po 6 tygodniach, wymienił silniczek i jest gitara - zero pary. Skasował mnie 200zł, za co jak właśnie przeczytałem PW od Rutusia, powinienem go po rękach całować, bo Rutusiowi Carserwis (ASO) zaśpiewał za to ponoć 2000zł.
Powodzenia, oby to nie było to, ale jeśli szyby parują Ci błyskawicznie "ni stąd ni z owąd" to bardzo wiele wskazuje na to. Rutuś miał podobne objawy i po podpięciu kompa wyskoczył błąd B1921, czyli silniczek klapki obiegu zamkniętego.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Hej Tomzik!
Masz może jakieś fotki choćby słabe z tej operacji???
Masz może jakieś fotki choćby słabe z tej operacji???
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Niestety nie.
Auto stało u mechanika 30km ode mnie
Auto stało u mechanika 30km ode mnie

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Daj sobie spokój z wymianą silniczka i pruciem połowy auta.Miałem to samo i wystarczy na stałe otworzyć klapkę obiegu i po sprawie. 

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Kto co lubi, ja lubię jak w niestarym bądź co bądź aucie jednak wszystko działa tak jak powinno.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Z materiałów pochodzących z recyklingu pochodzi tylko opakowanie więc zaznaczenie tego w każdym poście jest trochę śmieszne
aktywator obiegu (dopływ powietrza z zewnątrz) da się wymienić bez prucia deski-to tak na przyszłość jeśli ktoś będzie miał podobny problem. Do pozostałych czterech-bo jest ich w automatycznej klimatyzacji w Bravo i Delcie (i w Stilo pewnie też) pięć sztuk dostęp kiepski. Łamie się element wychodzący z aktywatora-plastikowa tulejka widoczna na zdjęciach. Jeśli ktoś zdemontował już deskę niech zainwestuje we wszystkie pracujące elementy. Zdjęcia pochodzą z Bravo, bo ta usterka występuje w tym modelu dość często. I tak na marginesie dodam, że dlatego ja nie mam automatycznej klimatyzacji w moim Bravo 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
No patrz, a silniczek pada jak mucha w większości aut, zupełnie jakby był jednak ze zmielonych butelekMichal1906 pisze:Z materiałów pochodzących z recyklingu pochodzi tylko opakowanie więc zaznaczenie tego w każdym poście jest trochę śmieszne![]()

Rozumiem, że mój mechanik dla sportu rozwalał całe auto, tracąc kilka dni i potencjalnych klientów...Michal1906 pisze:aktywator obiegu (dopływ powietrza z zewnątrz) da się wymienić bez prucia deski-to tak na przyszłość jeśli ktoś będzie miał podobny problem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Czytałem tylko, że w Stilo da się to ponoć zrobić jak się dobrze ręce powygina i wkrętak.
O Bravo nie czytałem.
Ale z drugiej strony wiem, że mój mechanior naprawdę jest kumaty we Fiatach.
O Bravo nie czytałem.
Ale z drugiej strony wiem, że mój mechanior naprawdę jest kumaty we Fiatach.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 cze 2014, 21:14
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Czy komus sie udalo ustawic klapy nawiewu w pozycji czerpania powietrza z zewnatrz bez rozbierania polowy samochodu. Mam przypadek parujacych szyb i ulamane ciegno sterowania ta klapka.
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Mi się udało i jest to bardzo proste o czym pisałem w poście powyżej.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Czy robił ktoś coś podobnego w warsztacie w okolicach Łodzi i może polecić sprawdzony zakład?
Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb
Siemanko odnośnie tematu parowania szyb też mam ten problem dzisiaj zobaczyłem że faktycznie jak w odpowiedziach na forum winny jest obieg powietrza zamknięty gdyż po demontażu poszybia klapa się nie otwiera póki co otworzyłem ja na stałe ale jeśli macie kontakt do osoby która to ogarnie chętnie proszę o telefon lub namiar gdyż też lubię jak wszystko jest
a prowizorka póki co ratuje parowanie szyb pozdrawiam
