Strona 1 z 5

Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

: 10 maja 2016, 22:59
autor: MaciekTOS
Witam na wstępie nie wiem czy dobry dział na taki temat , ew proszę o przeniesienie :)

Noszę się z zamiarem wymiany uszczelki pod głowicą Kappa 2.0 bez vis , poszukuje informacji co wymienić po drodze , co przy okazji sprawdzić i najważniejsze ustawienie rozrządu bez blokad i ponowne złożenie na dzień dobry do wymiany będzie :
-uszczelka pod głowicę
-uszczelka pokrywy zaworów
-rozrząd pompa wody
-uszczelka kolektora ssącego wydechowego
-pasek osprzętu
-planowana głowica zawory
-nowe uszczelniacze zaworowe
no i oczywiście nowy olej i płyn .Wszelkie sugestie podpowiedzi mile widziane ;)
Fotki jutro ...

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 8:52
autor: Johnny
Uszczelka kolektora wydechowego, uszczelniacze wałków rozrządu jak chcesz poszaleć to szpilki głowicy i chyba tyle..

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 9:45
autor: volf
Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć :!:
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją) :?:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 10:19
autor: Lukasz_TG
volf pisze:Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć :!:
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją) :?:
Fakt niewykonalne.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 12:53
autor: MaciekTOS
Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 13:25
autor: Lukasz_TG
Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 20:50
autor: marceli
MaciekTOS pisze:Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?
Dól na znak wstępnie.Góra na blokady i 1-szy tłok w GMP ,na czujniku zegarowym i masz silnik z fabryki ustawiony.
Pasek od prawa do lewa zakładasz.Wał-wydech-ssący-pompa wody-napinacze.
Był filmik nawet wrzucony u Nas ale niestety już nie ma,usunęli z Youtuba.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 22:48
autor: MaciekTOS
Marceli przyznaj się robiłeś już ? :) , będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie : yesyes : , blokady mam takie zerknijcie na fotki , postęp prac jak na razie znikomy otwarta maska :lol: , pokrywa zaworów poszła do piaskowania .Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe .W sumie demontaż rozrządu przy wymianie UPG jest i tak bez znaczenia i tak potem ustawiamy od podstaw mam racje , znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 23:14
autor: marceli
MaciekTOS pisze:Marceli przyznaj się robiłeś już ?
Nie ,ale sporo czytałem i oglądałem ;)
MaciekTOS pisze:będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie
Jak tylko będziesz potrzebował pomocy to chętnie,nie ma sprawy.
MaciekTOS pisze:.Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe
Jak ustawisz dół na znak ,masz 1 cyl w GMP,blokady powinny wejść na swoje miejsce.
Ponieważ znak na dole może być mało precyzyjny stosuje się czujnik GMP tłoka dla pewności 100%.

Wg kartki te blokady są dobre....ale do mojego silnika : yesyes :
Tam zdaje się jest napisane 2.4 20v?
MaciekTOS pisze: znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?
Ssący jak już.Bo jest na fasolkach.Chodzi o założenie paska.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 11 maja 2016, 23:30
autor: Maniak
Obydwa koła luzujemy, mają luz do precyzyjnego zgrania układu rozrządu. ;)
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 12 maja 2016, 21:15
autor: MaciekTOS
Czyli bez popuszczania kół nie zrobi się tego , więc muszę szukać klucza do kół .Te blokady co mam do 2.4 nie pasują/nie są takie same jak do 2.0 ? .Zdarzały się pęknięcia głowic , dać do sprawdzenia czy zwykłe planowanie wystarczy ?
Dzisiaj lekki postęp prac :

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 12 maja 2016, 21:21
autor: bogdan
witam.
Kolega gdzie nabył te blokady, jeżeli można wiedzieć?
Pozdrawiam.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 12 maja 2016, 21:23
autor: Maniak
Aby się przekonać czy pasują należy na etapie demontażu podłożyć blokady.
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 12 maja 2016, 22:56
autor: topcio
Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

: 12 maja 2016, 23:13
autor: rob_76
topcio pisze:
Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.
Zgadza się - Topcio ma rację! Czujnik położenia będzie krzaczył... Poza tym mieć tyle na wierzchu i nie wymienić uszczelniaczy kół rozrządu to trochę jednak nieporozumienie...

Odsyłam do swojego wątku (choć mam 2.4 VIS A2.000): KLIK bo robiłem sporo zdjęć, które mogą Ci pomóc